Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به عنوان بزرگترین و مدرنترین کارخانه آلومینیوم ایران از واحدهای صنعتی بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که هم اکنون با ظرفیت تولید سالیانه حدود ۸۲ هزار تن آلومینیوم در حال فعالیت بوده و علی رغم شرایط تحریمی، عرضه محصولات شمش آلومینیوم به بازارهای داخلی و خارجی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان ملی، استانی و شهرستانی در کنار مهندسان و کارگران در تلاش هستند که هرچه سریعتر این کارخانه به ظرفیت نهایی تولید در فاز نخست (۳۰۰ هزار تن در سال) برسد. 

شمش های تولیدی ۵۰ پوندی و هزار پوندی این کارخانه دارای  درجه خلوص بسیار بالایی است که توان رقابت در بازارهای خارجی دارد و همچنین مورد استقبال شرکت های داخلی قرار گرفته است. احیای آلومینیوم از آلومینا با استفاده از فناوری۴۳۰ کیلوآمپر به عنوان آخرین فناوری دنیا انجام می‌شود و استفاده از آلومینای مرغوب و نیز آند باکیفیت از جمله علت‌های افزایش درجه خلوص آلومینیوم این مجتمع است.

هم اکنون حدود ۸۵۰ نفر در این کارخانه مشغول بکار هستند و در فاز نخست زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیر‌مستقیم فراهم می شود. 

مجتمع آلومینیوم جنوب با زنجیره کامل تولید شامل کارگاه های ذوب آلومینیوم، آندسازی، سالن‌های ریخته‌گری و سایر تجهیزات بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در شهرک پایین دست آلومینیوم (آلوم شهر) فراهم کرد که در حال حاضر عملیات ساخت واحد تولیدی ورق آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز شده و متقاضیان دیگری نیز درحال عقد قرارداد برای سرمایه گذاری در این بخش پرسود هستند. 

برای استمرار فعالیت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و وارد مدار تولید شدن دیگر سلول‌های احیا، پروژه خط برق  ۴۰۰ کیلوولت منشعب از شبکه سراسری عسلویه –خنج (به طول ۳۵ کیلومتر) به همت شرکت غدیر انرژی در حال اجراست که در بخش های مهندسی، خرید تجهیزات و تامین و بخش اجرا حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد که با خط برق نخست ۴۰۰ کیلوولت قبلی اجرا شده،  امکان استفاده از ۵٢۰ مگاوات برق برای مجتمع آلومینیوم جنوب و سایر صنایع مستقر در سایت انرژی بر لامرد فراهم می‌شود. 

ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، تعدادی از مدیران کل استانی حسین شبانی‌نژاد فرماندار لامرد، هیات مدیره و جمعی از دست‌اندرکاران منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز، دین پرست را در جریان این بازدید، همراهی کردند. 

شایان ذکر است در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز تولید شمش منیزیم، فولاد، صنایع مرتبط با پایین دست و بالادست آلومینیوم، نیروگاه‌های برق و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، سیمان و استقرار صنایع مادر و دیگر صنایع پشتیبان و خدماتی پیش بینی شده است. 

منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیرمجموعه های سازمان ایمیدرو در جنوب استان فارس واقع است که با تداوم اهتمام ویژه مسئولان ملی، استانی و محلی و تلاش مهندسان و کارگران، در مسیر رشد و جهش صنعتی قرار دارد.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر کشور انرژی آلومینیوم کارگران مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب منطقه ویژه اقتصادی لامرد آلومینیوم جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: در بعد اقتصادی باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ودرآمدزایی برای کشور استفاده کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سید‌محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خلیج فارس از جهت‌ تاریخی، تمدنی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد و این مطلب از این دیرباز مطرح بوده است.

وی افزود: در دولت دهم تصمیم گرفته شد که جشنواره برگزار شود و هنرمندان بیایند به این مضمون و مسئله مهم بپردازند چرا که رهبر معظم انقلاب نیز نظرشان بر این بود که هر ایده، تفکر و اندیشه وقتی در قالب جذاب هنر جلوه کند دلنشین و ماندگار می‌شود و از این جهت این کار آغاز شد.

معاون رئیس جمهور گفت: امسال هم چهاردهمین جشنواره را شاهد هستیم و امیدواریم هر سال نسبت به گذشته با استفاده از تجربیات، این کار ژرف‌تر و عمیق تر و مبنایی‌تر برگزار و آثار متنوعی که هم بتوان در ایران و هم در خارج از کشور آنها را ارائه داد تولید شود.

وی کرد: علیرغم برخی توطئه‌ها که وجود دارد خلیج فارس همیشه به عنوان خلیجی که ایرانیان در آن سهم بسیار زیادی داشته‌اند باقی مانده و خواهد ماند.

حسینی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریاپایه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در بعد اقتصادی که حرف‌ها و راهبردهایی مطرح است و سیاست‌های آن ابلاغ شد باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی شامل خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی دریا استفاده کنیم تا بتوان فرصت شغلی ایجاد و برای کشور نیز درآمدزایی ایجاد کند.

وی ادامه داد: در مقایسه با سایر کشورها ما در حال حاضر از ظرفیت دریا و ساحل کمتر استفاده می‌کنیم از این جهت در این زمینه باید اهتمام جدی‌تری داشته باشیم و این جشنواره هم فرصتی است که همگان ترغیب شوند و نگاه‌ها به سمت خلیج فارس جذب شوند و همه در حوزه افزایش تولید مشارکت کنند.

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به شعار سال گفت: ما سرمایه‌دارانی در داخل و خارج کشور داریم که بایستی آنها را تشویق کنیم بیایند و در کشور خودشان و در مناطق مختلف سرمایه گذاری کنند که مشکلات کشور کاهش یابد.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم