Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن میرحسینی گفت: رهبران کشورهای غربی از اهانت‌ها به ادیان دیگر حمایت می‌کنند که حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از اهانت به مقدسات اسلامی، نمونه آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید محسن میرحسینی عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم (ص) و حمایت رئیس‌جمهور این کشور از این اقدام، گفت: یکی از ادعاهای غربی‌ها آزادی و احترام به ادیان و مذاهب مختلف است، اما توهین به مقدسات ادیان دیگر با این ادعاها در تضاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبران کشورهای غربی از اهانت‌ها به ادیان دیگر حمایت می‌کنند که حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از اهانت نشریه این کشور به مقدسات اسلامی، یک نمونه آن است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد اظهار داشت: در پس همه این حوادث و در پس حمایت‌هایی که رهبران غرب از این‌‌گونه توهین‌ها دارند این نکته نهفته است که آن‌ها به نوعی تقابل و برخورد میان تمدن‌ها و به طور ویژه تمدن غربی با تمدن اسلامی قائل هستند؛ که این البته نشات گرفته از نظریه برخورد تمدن‌هایی است که ساموئل هانتینگتون از نظریه‌پردزاان مطرح غربی این را بیان کرده است.

میرحسینی خاطرنشان کرد: اگر حوادثی که بین دنیای غرب و دنیای اسلام می‌گذرد را مرور کنیم می‌بینیم که همین خط دارد دنبال می‌شود که مدام تلاش می‌کنند یک نوع تقابل میان دنیای اسلام و دنیای غرب بوجود بیاورند و غرب را برتر بدانند.

وی تأکید کرد: البته روشن است که این ادعای آن‌ها مبنی بر احترام به هه ادیان با این کارهایی که انجام می دهند مسلما در تضاد است و این یک بحث دنباله داری است که از بعد از قرون قرون وسطی آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته و شدت گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد اضافه کرد: همچنین دشمنی آن‌ها با تمدن اسلامی دلیل دیگر این اهانت‌ها است؛ البته رهبران غربی در این‌گونه اقدامات منافعی را هم برای خودشان متصور هستند.

میرحسینی ادامه داد: این در حالی است که در اندیشه اسلامی بر احترام بین ادیان تأکید شده و در کشور ما نیز دین‌هایی که به عنوان ادیان پذیرفته شده، ثبت شده‌اند مورد احترام هستند و اهانتی به آن‌ها صورت نمی‌گیرد و مسئولین کشور ما نیز مدام بر این مسئله تأکید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: البته تمدن غرب سابقه زیادی  ندارد و اگر آمریکا را به عنوان بزرگترین نماد و ابرقدرت این تمدن بدانیم می‌بنیم که سابقه چندانی ندارد.

میرحسینی عنوان کرد: لذا آنچه مبرهن است اینکه این رخدادها و این نوع برخوردها بیش از هر چیز نفی ادعاهای خود غربی‌ها و بطلان ادعای آن‌ها است که بحث احترام به ادیان دیگر را بیان می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ادیان دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مراسم تجمع بزرگ دانشگاهیان دانشگاه‌های شیراز با عنوان «وجدان بیدار» در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا امروز مقابل دانشگاه شیراز برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟