Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@12:40:24 GMT

آخرین خبر‌ها از سینما در روزی که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۲۲۲۰

آخرین خبر‌ها از سینما در روزی که گذشت

خبرگزاری میزان-سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال بعد از تعطیلات دهه اول ماه محرم بار دیگر سینماها بازگشایی خواهند شد، سینمایی که ماه‌های نگران کننده‌ای را پشت سر گذاشته و امیدی به ادامه سال جاری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال بعد از تعطیلات دهه اول ماه محرم بار دیگر سینماها بازگشایی خواهند شد، سینمایی که ماه‌های نگران کننده‌ای را پشت سر گذاشته و امیدی به ادامه سال جاری ندارد.

سینما، اما از تیر ماه ۹۹ با بازگشایی سالن‌ها روبرو شد، اتفاقی که توانست در بدو امر امید تازه‌ای به علاقمندان به این هنر ببخشد، اما در نهایت با موج دوم بیماری بار دیگر هنر هفتم با افت در عرصه تولید و نمایش روبرو شد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

«قصر شیرین» و دو نامزدی در جوایز فیلم آسیایی

حامد بهداد برای بهترین بازیگر مرد و محسن قرایی و محمد داودی برای بهترین فیلمنامه نامزد دریافت جایزه شده اند. فیلم «قصر شیرین» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی و پخش بین المللی شرکت ایریماژ، پس از دریافت پانزده جایزه بین المللی در سال ۲۰۱۹ میلادی، به چهار جایزه جشنواره های داکا و فیلم های درون خانوادگی روسیه و چهار نامزدی در جشنواره های یونیورسال کانزاس سیتی و ایمجین ایندیای اسپانیا نیز دست یافته است.

تاکنون، برای این فیلم، حامد بهداد جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره های شانگهای، آنتالیا و سیروس را از آن خود کرده و نامزد جایزه جشنواره ایمجین ایندیا شده؛ و محسن قرایی و محمد داودی جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره ملی فجر و نامزدی جوایز آسیا پاسیفیک و جشنواره ایمجین ایندیا را کسب کرده اند. مراسم اهداء جوایز، طی برنامه ای از طریق یوتیوب، در شامگاه چهارشنبه ۲۳ مهر ماه سال جاری (به وقت کره جنوبی) پخش خواهد شد.

این جوایز معتبر سینمای آسیا که در سال جاری به دلیل وضعیت موجود در هنگ کنگ، برای نخستین بار به جشنواره بوسان در کره جنوبی منتقل شده، پس از توجه به طیفی وسیع از سینماگران ایرانی در دو دوره اول برگزاری، از میان آثار فیلمسازان سینمای نوین ایران، تنها سه فیلم از اصغر فرهادی و یک فیلم غیر ایرانی از زنده یاد عباس کیارستمی را در جمع نامزدان و برندگان برگزیده بوده است.

پوسترششمین مسابقه عکس سینمای ایران رونمایی شد

در آستانه برگزاری ششمین مسابقه عکس سینمای ایران، پوستراین رویداد رونمایی شد. طراحی این پوستر را علی باقری از اعضای انجمن عکاسان سینما و از طراحان پوستر سینمای ایران به عهده دارد. باقری طراحی پوستر دوره‌های اول، دوم و پنجم جشن عکاسان سینما را نیز در کارنامه داشته واجرای این پوستر را متفاوت از دیگر آثارش می‌داند. او که این طرح را برای جشن پنجم عکاسان سینما ارائه داد، تاکید کرد که طراحی این پوستر برای تمامی دوره‌ها و به عنوان شاخصه جشن و مسابقه عکس سینمای ایران در نظر گرفته شده است.

همچنین امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، جشن عکاسان سینما برگزار نمی‌شود و برگزاری این دوره از مسابقه بصورت غیرحضوری و فقط با ارسال آثار و فرم مربوطه به دبیرخانه صورت پذیرفت و اعلام عکاس برگزیده و اهدای تندیس مسابقه عکس، از طریق سایت‌های خبری، نشریات و شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد.

پوستر «بی‌حسی موضعی» منتشر شد

پوستر فیلم سینمایی «بی‌حسی موضعی» به کارگردانی حسین مهکام و تهیه کنندگی حبیب رضایی همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت منتشر شد. ماهان خوشی طراح این پوستر است.

این فیلم از فردا ۱۹ شهریورماه در سینماهای تهران و شهرستان اکران می شود. «بی‌حسی موضعی» با سرمایه‌گذاری محمدصادق رنجکشان ساخته شده است. حبیب رضایی، باران کوثری، پارسا پیروزفر، حسن معجونی، سهیل مستجابیان بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «جلال، نویسنده‌ای بی‌محصولی که از فشار ذهنی رد داده است، متوجه تغییری در زندگی خواهرش - ماری- به واسطه مردی به نام شاهرخ می‌شود. پس خانه پدری را ترک می‌کند. ما یک شب با او و دوست آهنگسازش بهمن و راننده تاکسی عجیبی به نام ناصر همراه می‌شویم. وجه مشترک این سه نفر این است که هر سه در وضعیت بی‌حسی به سر می‌برند. اما شب آبستن اتفاقاتی عجیب است برای این پنج نفر ...».

«پنجاه سال عشق» به فستیوال آمریکایی رفت

فیلم کوتاه «پنجاه سال عشق» به تهیه کنندگی و کارگردانی نگار وندالوند به جشنواره «fours corner» آمریکا راه یافت.

این جشنواره با هدف کشف استعدادهای جهان امسال به دلیل شیوع بیماریکرونا از تاریخ ۲۶ تا ۲۸شهریور ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

«پنجاه سال عشق» که جایزه کیارستمی را از جشنواره استانبول دریافت کرده است در چهارمین حضور جهانی خود در جشنواره four corner آمریکا برای مخاطبان به نمایش درخواهد آمد.

فهیمه رحیم‌نیا و شقایق فرهانی و آذرهش فرهانی بازیگران این فیلم هستند. عوامل این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: سینا اسماعیل نیا، صدابرداری: فرزان معاونیان و بهروز معاونین.

این فیلم داستان زن بازیگری را روایت می کند که در آستانه فصلی برای شروع دوباره زندگی خود است.

فیلمبرداری «صف» به پایان رسید

فیلمبرداری مستند «صف» به کارگردانی وحید حسینی نامی که درباره صف‌هایی است که در یک قرن اخیر در جهان شکل گرفته‌اند، به پایان رسید.

مستند «صف» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی وحید حسینی نامی درباره صف‌هایی است که در یک قرن اخیر در جهان شکل گرفته‌اند.

حسینی نامی درباره‌ تازه‌ترین مستند خود توضیح داد: این فیلم در واقع یک روایت غیررسمی از تاریخ جهان به وسیله صف است که نشان می‌دهد در ادوار مختلف چرا افراد در صف ایستاده‌اند.

وی با اشاره به پایان فیلمبرداری مستند «صف»، از آغاز صداگذاری آن توسط محمدمهدی جواهری‌زاده خبر داد و گفت: روایت این فیلم ۳۰ دقیقه‌ای وابسته به آرشیو است، چون در آن درباره‌ صف‌های تشکیل شده طی صد سال گذشته تاکنون صحبت می‌شود.

عوامل تولید مستند «صف» عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: وحید حسینی نامی، پژوهش: نوید نامی، فیلمبردار: امید امیریان، مدیر تولید: یاسین پناه‌پور، صدابردار: علی صفایی‌فر، صداگذار: محمدمهدی جواهری‌زاده، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

انیمیشن «خورده شده» در سینماهای آمریکا روی پرده می‌رود

انیمیشن کوتاه «خورده شده» ساخته محسن رضاپور به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کودکان نیویورک آمریکا برگزیده شد و از اکتبر ۲۰۲۰ به مدت یک سال در برخی سینماها و برنامه‌های مجازی در آمریکا و کشورهای حوزه آمریکای شمالی به نمایش درخواهد آمد.

جشنواره کودکان نیویورک از جشنواره‌های معتبر آمریکا و Oscar Qualify است و هر ساله تحسین‌شده‌ترین و محبوب‌ترین فیلم‌های جشنواره را انتخاب کرده و به عنوان «بهترین‌های جشنواره» نمایش می‌دهد.

«خورده شده» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و در جیبی‌استودیو ساخته شده است.

این انیمیشن کوتاه پیش از این برنده‌ جایزه‌ ویژه هیات داوران یازدهمین جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی تهران شده و در بخش مسابقه‌ چندین جشنواره دیگر نظیر اشتوتگارت، سیکاف، انیبار، استاپ‌موشن مونترال و ... به رقابت پرداخته است.

داستان انیمیشن کوتاه «خورده شده» در دنیایی رُخ می‌دهد که همه در حالِ خوردن یکدیگر هستند اما در این بین، یکی از موجودات راهی برای بقا پیدا کرده و پس از خورده شدن، درون شکم گرگی به زندگی‌اش ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران عکاسان سینما سینمای ایران بین المللی مسابقه عکس حسینی نامی خورده شده سال جاری روبرو شد بی حسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، نخستین تیزر فیلم سینمایی «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی منتشر شد. محمدرضا فروتن، ‌میترا حجار، ‌آناهیتا درگاهی و سام درخشانی گروه بازیگران نیلگون را تشکیل می دهند. این فیلم قرار است از ۱۹ اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور اکران شود.

نیلگون محصول سال ۱۳۹۸ است که به دلایلی به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نرسید. این فیلم داستانی عاشقانه درباره زندگی دختر و پسری جوان است که در مواجهه با مسایل مختلف خانوادگی و اجتماعی قرار می‌گیرند و...

کد خبر 849373 برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما