Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم استاندار قم گفت:با توجه به شرایط ایجاد شده ازنظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازاین پس امکان دفن افرادی که به دلیل بیماری کرونا فُوت می‌شوند درمناطق اطراف و خارج شهر قم نیز وجود دارد.

بهرام سرمست روز چهارشنبه درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: تاکنون محل دفن فُوتی‌های کرونایی در آرامستان بهشت معصومه قم متمرکز بود ولی با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان، اجساد متوفیان کرونایی می‌تواند در خارج از شهر قم و منطقه ای که درآن سکونت داشتند نیز دفن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حداکثر تلاش خود را برای تقویت نظام سلامت و نظام فرهنگی و تعلیم و تربیت و همچنین نظام اقتصادی به کار می‌گیریم افزود: این سه حوزه مانند اضلاع یک مثلث با هم تعامل دارند و یکدیگر را پشتیبانی می کنند.

وی افزود: درحال حاضر که در فصل بازگشایی مدارس قرار گرفتیم همه مجموعه‌های مختلف شامل شورای اسلامی شهر، شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان‌های اجرایی باید آموزش و پرورش را حمایت کنند، و فراتر از دستگاه‌های دولتی مشارکت های خیران نیز جلب شود.

استاندار قم تشکیل یک کارگروه درذیل ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با محوریت آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی را ضروری دانست و افزود: همان‌گونه که در موضوع عزاداری‌های محرم ساز و کارهایی را تعریف کردیم و سلامت معنوی و جسمی مردم تامین شد و هیات‌های مذهبی نیز خوب پای کار آمدند، در امر بازگشایی مدارس نیز نیاز به تعریف ساز و کار مربوطه داریم.

 وی با بیان اینکه دراین خصوص یک اکیپ نظارت با حضور سازمان مدیریت بحران و دانشگاه علوم پزشکی شکل می‌گیرد، و باید به دقت رعایت مسائل بهداشتی را بازبینی کند، گفت: آموزش و پرورش باید شیوه‌ نامه‌های بهداشتی تنظیم شده توسط مرکز بهداشت را به دقت اجرا کند.

استاندار قم بیان کرد: از مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز انتظار داریم در ضد عفونی کردن مدارس و فضاهای آموزشی و همچنین تامین تب سنج، آموزش و پرورش را کمک و پشتیبانی کنند.

وی همچنین درواکنش به برخی سخنان مطرح شده در این جلسه مبنی بر تعیین تکلیف نحوه و شکل آموزش د مدارس به لحاظ حضوری یا غیرحضوری گفت: در شرایط فعلی در عرصه‌های مختلف از جمله آموزش موضوع حضوری یا غیرحضوری به صورت مطلق وجود ندارد و ترکیب و تلفیقی از این دو  می‌باشد.

سرمست همچنین با قدردانی از صنوفی که به نحو مطلوب پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، بیان کرد: نظارت ها بر برخی از اصناف استان که پروتکل‌ها را رعایت نمی کنند، تشدید شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار قم آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با گریزی به طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح را از خدمات ارزشمند نظام به جامعه فرهنگیان دانست و گفت: ۵۸۱ نفر در مهرماه سال‌جاری در آموزش و پرورش استان به عنوان معلم استخدام می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمد جمالی‌آرند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته معلم، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها و تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه مدیون تلاش معلم است.

وی از اجرای بیش از 400 برنامه در نواحی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و افزود: زنگ سپاس در پاسداشت مقام معلم در مدارس استان نواخته شد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته گرامیداشت مقام معلم از 94 معلم نمونه شهرستانی و منطقه‌ای تجلیل می‌شود.

وی با گریزی به طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح را از خدمات ارزشمند نظام به جامعه فرهنگیان دانست و تصریح کرد: 581 نفر در مهرماه سال‌جاری در آموزش و پرورش استان به عنوان معلم استخدام می‌شوند.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری و قانون‌مداری دو اصل هستند که به عنوان سیاست کاری در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مد نظر است.

وی افزود:دو ناحیه‌ای شدن آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از قبل مطرح بوده و هم‌اکنون نیز در حال بررسی است.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ظرفیت شایستگان در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان استفاده استفاده می‌شود و هرگز دنبال نگاه قومی و جغرافیایی در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیستیم.

وی به مشکل مسکن فرهنگیان اشاره کرد و افزود: جهت حل مشکل مسکن فرهنگیان در حال رایزنی با حوزه استانداری استان هستیم.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه ابتکاری «بام» از طرف آموزش و پرورش استان ارائه شده‌است و از اول مهر سال‌جاری در مقاطع ابتدایی استان با هدف کاستن از میزان مشق دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • روایت معلمی با عشق و ایثار فراوان
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز