Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@03:04:42 GMT

خواص میوه های تابستانی/ هندوانه

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۲۶۶۰

خواص میوه های تابستانی/ هندوانه

میوه های تابستانی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن هستند . با این پنج شنبه برنا همراه باشید تا با خاصیت های هندوانه بیشتر آشنا شوید .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ چه چیزی جذاب‌تر از یک هندوانه در گرمای تابستان است؟ هندوانه سرشار از ویتامین‌ها، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها، کاروتنوئیدها، ویتامین A، ویتامین B۶، ویتامین C، کلسیم، تیامین (ویتامین B۱)، سدیم، پروتئین و فیبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف چند برش هندوانه در روز می‌تواند خطر بروز حمله قلبی، انواع سرطان‌، مشکلات گوارشی، مشکلات چشم و ریزش مو را کاهش دهد. مصرف هندوانه از آسیب‌های پوستی ناشی از پرتوهای مضر خورشید نیز جلوگیری می‌کند.

این میوه آبدار که در تابستان بسیار لذت بخش است، سرشار از مواد مغذی می‌باشد. هندوانه غنی از پتاسیم و ویتامین‌های A،C و B است. اما آنچه که باعث رنگ قرمز هندوانه شده است، وجود لیکوپن یک آنتی اکسیدان است. مطالعات و تحقیقات متعددی از مزایای مفید لیکوپن حکایت کرده اند.   این ماده یک آنتی اکسیدان شناخته شده است که باعث کاهش خطر سکته مغزی و همچنین کاهش فشار خون می‌شود. اگر چه ممکن است هندوانه فیبر بسیار زیادی نداشته باشد، اما کالری و چربی کمی دارد و حاوی مقدار زیادی آب است.  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هندوانه خواص میوه های تابستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن (اینفوگرافی)

انجیر حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین‌های مورد احتیاج بدن است.

به گزارش بهداشت نیوز، خواص آنتی اکسیدانی موجود در انجیر برای حفظ سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و کاربردی هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن (اینفوگرافی)
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی 
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون