Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا آبی پور شامگاه چهارشنبه در جلسه تجلیل از تعاونی های برتر استان افزود: در مدت ۲۰ سال سهم تعاون در اقتصاد کشور از ۴ درصد به ۷ درصد رسیده در صورتی که هدف تعیین شده ۲۵ درصد بود، که این رشد کم نشان از مشکلات این بخش اقتصادی است.
وی تصریح کرد: در کشور به دلیل ریشه‌های اعتقادی تعاون و دپارتمان بودن آن است که حتی بانک اختصاصی دارد و دولت نیز حمایت‌هایی داشته تا تعاون رشد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان تاکید کرد: مشکلات بخش تعاون در کشور ریشه‌یابی نشده است و در بسیاری از مواقع موسسان و هیات مدیره این تعاونی‌ها موفقیت‌ها را کم رنگ کرده و برخی تلاش‌ کردند تا حوزه تعاونی رشد نکند.
این مسوول اظهار داشت: صندوق‌های اعتبار خانوادگی یک نوع از تعاونی است که موفقیت‌های خوبی داشتند اما متاسفانه عده‌ای فعالیت این تعاونی‌های خانوادگی را غیر قانونی عنوان کردند.
آبی پور بیان کرد: افرادی با ایجاد فضای مسموم، اعتماد مردم و اعضای تعاونی‌ها را نسبت به تعاون از بین برده اند که امیدواریم با همکاری دادستانی مشکلات آنها را حل کنیم و امید را به اعضای تعاونی های مشکل دار برگردانیم.
وی خاطرنشان کرد: تعاونی‌های برتر امید را به مردم و فعالان این حوزه می‌دهند که بخش تعاون در اقتصاد می‌تواند بسیار موفق عمل کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم افزود: در بخش تعاون آنگونه که باید عمل نکرده و موفق عمل نشده ایم درحالیکه توجه به این بخش از اقتصاد در شرایط کنونی بسیار مهم و الزامی است.
حجت الاسلام علی خاتمی تصریح کرد: تعاونی های برتر استان رمز موفقیت خود را در اختیار سایر تعاونی‌ها قرار دهند تا آنها نیز از تجربیات تعاونی‌های موفق الگوبرداری کنند. 
وی اظهار داشت: یکی از دلایل رشد نکردن بخش تعاون پایین بودن روحیه کار جمعی است در حالی‌که حوزه تعاون نیازمند کار گروهی و تیمی‌ است.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: با نگاه به حوزه تعاون می‌بینیم هم قرآن به این موضوع تاکید کرده و علاوه بر آن از نظر فکری نیز انجام ‌کار گروهی، هم افزایی سرمایه‌های سرگردان کوچک و موفقیت را در پیش دارد.
وی خاطرنشان کرد: توجه به بخش تعاونی‌ موجب می شود سرمایه‌های فکری، تخصصی، مهارتی و مالی تجمیع گشته و با هم موجب توسعه شود.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: برخی از قوانین در کشور موجب فرار سرمایه می‌شود که اصلاح قوانین در این بخش ضروری است و در استان بیشتر تعاونی‌ها به دلیل مشوق ها در بخش مسکن متمرکز شده‌اند که لازم است حوزه فعالیت تعاونی ها در همه رشته ها باشد.

برچسب‌ها تعاونی اشتغال زایی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاونی اشتغال زایی زنجان تعاونی اشتغال زایی زنجان اخبار کنکور تعاونی ها بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند