Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سمای دانشگاه آزاد اسلامی قم با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان سما با حداقل یک مهارت حرفه‌ای به‌آسانی جذب بازار کار می‌شوند، خاطرنشان کرد: نگاه نو به مهارت‌آموزی دانشجویان با عنوان معاونت مهارت‌های عمومی و مهارتی شکل گرفته است.

محمد مقدمی‌راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری سما در استان قم اظهار کرد که آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای قم از چهارم اسفند 1384 همزمان با راه‌اندازی مجتمع پردیسان و گشایش دانشکده فنی و مهندسی توسط این‌جانب با پنج رشته گرافیک، مکانیک خودرو، نقشه‌کشی معماری، کامپیوتر و حسابداری راه‌اندازی شد و با شکل‌گیری و تداوم دانشجویان در این رشته‌ها در سال 88 آموزشکده با افزودن 12 رشته‌محل مجموعاً با 17 رشته به فعالیت خود ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان این آموزشکده با داشتن حداقل یک مهارت حرفه‌ای به آسانی جذب بازار کار می‌شوند، خاطرنشان کرد: نگاه نو به مهارت‌آموزی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان معاونت مهارت‌های عمومی و مهارتی شکل گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم افزود: سال 96 با تغییر رویکرد نظام آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش، تغییر جبری در فرایند پذیرش دانشجو در سما پدیدار و زیست‌بوم جدیدی را به‌وجود آورد که به اجبار از تعداد دانشجویان به‌شدت کاسته شد.

وی بیان کرد: سال 97 با نگاه نو به مهارت‌آموزی دانشجویان، معاونت جدیدی در دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان معاونت مهارت‌های عمومی و مهارتی شکل گرفت که آموزشکده فنی و حرفه‌ای «سما» زیرمجموعه این معاونت است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ابراز امیدواری کرد که با تصویب بخشنامه‌های سازمان بتوانیم در این زیست‌بوم جدید عملکرد خوبی را رقم بزنیم.

رویکرد تولید علم و مهارت‌آموزی

مقدمی‌راد عنوان کرد: استراتژی آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری است که رویکرد مصرف‌کنندگی علم را به رویکرد تولید علم و مهارت‌آموزی تبدیل کند.

وی ادامه داد: براساس منویات معظم‌له بدون شک علم پایه تمدن است؛ بنابراین باید پژوهش در سرلوحه امور دانشگاه و آموزشکده قرار گیرد و پژوهش‌ها و مهارت‌آموزی‌ها در راستای نیازهای کشور باشد تا بتوانیم علم را در خدمت کشور و مردم قرار دهیم.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم توضیح داد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ابعاد کیفیت‌بخشی آموزشی این است که بتوانیم با تعریف زیست‌بوم‌های جدید، اهداف کیفی و عالی دانشگاه آزاد اسلامی را برآورده کنیم و دانشجویانی را آموزش دهیم که در پایان دوره تحصیلی خود با داشتن حداقل یک مهارت حرفه‌ای به آسانی جذب بازار کار شوند.

مقدمی‌راد از دریافت مجوز مدرسه عالی مهارتی فرش از سوی معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی خبر داد و اضافه کرد: با دریافت مجوز مدرسه عالی مهارتی فرش، برای نخستین‌بار در کشور اقدام به ایجاد مدرسه‌ عالی مهارتی با رویکرد تحقیق و توسعه و آموزش‌های مهارتی فرش دستباف کردیم که می‌تواند نقطه عطفی در ارتقای کیفی و کمی تولید فرش در سطح داخلی و بین‌المللی باشد.

راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما

وی با بیان اینکه در زمینه پژوهش در انتظار موافقت با پیشنهاد فعالیت یک شرکت دانش‌بنیان از سازمان مرکزی هستیم، ابراز امیدواری کرد با دریافت موافقت اولیه بتوانیم این شرکت را نیز سال آینده در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما راه‌اندازی کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تأکید کرد: برای رسیدن به اهداف‌مان با انعطاف‌پذیری، تمرکز بر ظرفیت‌ها و نوآوری‌ها با تصمیم‌گیری سریع اجازه دهیم تا موقعیت‌ها و خلاقیت‌های جدید شکوفا شده و فرصت‌ها به فعلیت تبدیل شوند.

مقدمی‌راد اظهار کرد: مرکز آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برای مقطع کاردانی پیوسته در رشته‌های تربیت‌بدنی، حرارت مرکزی و تهویه مطبوع، حسابداری، الکتروتکنیک، نرم‌افزار کامپیوتر، معماری، صنایع شیمیایی، الکترونیک عمومی، مکانیک خودرو، گرافیک، عمران، نقشه‌کشی صنعتی و آموزش ابتدایی دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش آنا، براساس ارزیابی سال فعالیت‌های آموزشکده‌های سمای سراسر کشور، سال 98 «آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سمای قم» به‌عنوان برترین مراکز آموزشی سما در سطح کشور معرفی شد و معاونت فرهنگی، هنری و تربیت‌بدنی معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از تلاش‌های همکاران حوزه فرهنگی مرکز آموزش‌های عمومی و مهارتی واحد قم در سال گذشته قدردانی کرد.

حسین غمخوار سرایدشتی

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: بازار کار فارغ التحصیلان شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی قم دانش آموختگان آموزش های عمومی و مهارتی مهارت حرفه ای آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم آموزشکده فنی و حرفه ای سما مهارت آموزی دانشجویان مهارت حرفه ای جذب بازار کار راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای