Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طی یکسال اخیر، دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای مرمت و لایروبی قنات های این شهرستان تخصیص یافته است.

«سید ابراهیم سیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: بارندگی های سیل آسای شیروان در سال گذشته و امسال موجب خسارت به ۷۰ رشته قنات این شهرستان شده که بر اساس تخصیص اعتبارات قنات های آسیب دیده، مرمت، اصلاح و بازسازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: کشاورزان برای مرمت و بهسازی قنات ها می توانند از توان مقنی های بومی در این زمینه استفاده کنند و منتظر اعتبارات دولتی نباشند، اگر در جایی قنات ها دچار خسارت شدید شده باشد این سازمان برای جلوگیری از مشکلات بعدی اقدام به عملیات بهسازی آنان می کند.

 

سیدی عنوان کرد: امسال ۲۵ میلیارد ریال برای قنوات استان مصوب شده که هنوز سهم شهرستان ها اعلام نشده است.

 

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: سه رشته قنات در شهرستان شیروان که فروردین ماه پارسال بر اثر سیلاب تخربب شده بود، مرمت و لایروبی شد.

 

سیدی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی ها و سیلاب های فروردین ماه سال ۹۸، تعدادی از قنات های این شهرستان خسارت دیدند که با توجه به اعتبارات اختصاص یافته فقط سه رشته مرمت شد.

 

وی ادامه داد: بارندگی‌های مناسب امسال موجب افزایش ۱۵ درصدی آبدهی قنات‌های شهرستان شیروان شده است.

 

سیدی افزود: استان خراسان شمالی ۶۲۹ رشته قنات دارد که ۷۰ رشته آن با آبدهی سالانه ۶ میلیون متر مکعب مربوط به شهرستان شیروان است.

 

به گفته وی شهرستان شیروان افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که حدود دو هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای آن با آب قنات مشروب می شود.

 

شهرستان شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرمت و بازسازی شیروان قنات شهرستان شیروان خراسان شمالی قنات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رقابت های هفته چهارم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره شهرستان گنبدکاووس

رقابت‌های هفته چهارم مسابقات کورس بهاره ۱۴۰۳ گنبدکاووس در روز اول، امروز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از ساعت: ۱۳:۱۰ آغاز می‌شود، همچنین روز دوم مسابقات جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه با شرکت ۸۸ راس اسب از ساعت: ۱۳:۱۰ در ۸ دور و در مسافت‌های ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ متر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

 تعداد ۹۲ راس اسب از نژاد‌های ترکمن، تروبرد و دوخون در ۸ دور و در مسافت‌های ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ متر در روز پنج‌شنبه به رقابت خواهند پرداخت.

مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۲۹ میلیون  ریال جوایز نقدی درنظر گرفته شده برای مسابقات روز پنج‌شنبه و مبلغ ۱۴ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال  جایزه نقدی در نظر گرفته شده برای مسابقات روز جمعه به مالکین، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر اهداء خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک مرمت شد
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • غرش شیران‌ گرگانی مدعی قهرمانی آسیا را در تهران به زانو در آورد
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • برگزاری رقابت های هفته چهارم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره شهرستان گنبدکاووس
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است