Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خداداد غریب پور، معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان ایمیدرو در نشست توسعه زیرساخت‌های معادن استان کرمان  گفت: ۲۰ میلیون یورو برای انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و یزد در قالب تهاتر با همکاری شرکت ملی صنایع مس و گل‌گهر تامین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: منابع مورد نیاز طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های کرمان و یزد در ایمیدرو تعریف شده و این طرح با تامین اعتبار، طبق برنامه زمان‌بندی اجرا می‌شود.

 غریب پور با اشاره به تجهیز معدن درآلو رابر از طریق شرکت ملی مس گفت: امسال شرکت ملی مس ۹۹۰ میلیون یورو برابر با ۱۰ هزار میلیارد تومان و گل گهر ۱.۴میلیارد یورو برابر با بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری کرده است.

او بیان کرد: همچنین گل گهر، پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و شرکت ملی مس ۱۰ هزار میلیارد تومان به زودی صرف سرمایه گذاری در معادن تولید مس و آهن و سایر محصولات معدنی می‌کند که باعث توسعه معادن کشور می‌شود.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید از کارخانه احیا استیل فولاد بافت، معادن اسفندقه و جاده رابرـ کرمان گفت: تصمیمی مهم پیش از شهادت سردار شهید سلیمانی برای احداث محور رابر اتخاذ شد و برای احداث این محور ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه شده که تامین اعتبارات مورد نیاز این محور پیگیری می‌شود.

 او گفت: احداث محور رابر مسیر کرمان و بندرعباس را کوتاه‌تر می‌کند و همچنین ایجاد محور معدن درآلو نیز بسیار با اهمیت است و بدین منظور مقرر شد که از محل منابع شرکت ملی مس اعتبارات مورد نیاز این جاده تامین شود.

 غربیب پور بیان کرد: نام گذاری محور رابر به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان زادگاه این شهید والامقام، در استان و کشور بسیار مهم و اقدامی ماندگار به‌شمار می‌رود.

او بیان کرد: منابع مورد نیاز فولاد بافت در شورای اقتصاد مصوب شده و با همکاری بانک صنعت و معدن تامین می‌شود و مرحله دوم این کارخانه آغاز شده و با اقدامات انجام شده تا پایان سال ۳۰درصد پیشرفت خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  گفت: مرحله ۲فولاد بافت و گندله ۲.۵ میلیون تنی در کارخانه احیا استیل بافت اجرا می‌شود و درخواست داریم که مشکلات زیربنایی ازجمله تامین برق، گاز و جاده با همکاری استان کرمان رفع شود و ایمیدرو مکلف به تامین مالی برای اتمام این پروژه‌ها است.

او تاکید کرد: سیاست ما در ایمیدرو اجرای تعهدات پذیرفته شده در استان‌ها است و بدین منظور  صددرصد تعهدات را پاسخگو هستیم.

غریب پور تصریح کرد: صنایع معدنی کهنوج به شرکت بخش خصوصی دارای اهلیت واگذار شد و خوشبختانه کارخانه کنسانتره آنجا احداث می‌شود که با این اقدام، واحد‌های یاد شده پس از سال‌ها به تولید برمی‌گردند.

او گفت: عیارسازی معادن کرومیت اسفندقه به بخش خصوصی سپرده شد که باید برای تامین منابع مالی از محل صندوق توسعه و مشکل ماشین آلات معدنی در قالب اقدامات جدید صندوق ایمیدرو،  چاره اندیشی شود و همچنین برای احداث این محور کمک می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: نشستی در تهران با حضور استاندار کرمان و مدیرعامل شرکت ملی مس برگزار می‌شود و پیشنهاد برای سرمایه گذاری در معادن اسفندقه داشتیم که در  در این نشست این پیشنهاد و فعالیت‌های شرکت مس در معدن درآلو پیگیری می‌شود.

محمد جواد فدائی، استاندار کرمان هم  در نشست توسعه زیرساخت‌های معدنی استان که با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی  برگزار شد، گفت: مقرر شده ساخت جاده رابر - کرمان با برآورد اولیه ۶۰۰ میلیارد تومان با اعتبارات شرکت ملی صنایع مس ایران اجرا شود.

او افزود: این محور به احترام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان رابر به عنوان زادگاه وی عملیاتی شده و شرکت مس  باید برنامه زمان بندی خود را تا ۲ ماه آینده اعلام کند.

 استاندار کرمان با بیان اینکه معادن کرومیت در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوییه تعیین تکلیف شدند، بیان داشت: ایمیدرو فعالیت‌های لازم برای اکتشافات پهنه‌های معدنی در اختیار خود را انجام دهد و پهنه‌های لازم به همت صمت به ایمیدرو واگذار می‌شود.

او بیان کرد: ایمیدرو و سازمان صمت استان پیگیری کنند که وزارت صنعت، معدن و تجارت خوراک کارخانه ۸۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی و ۲.۵میلیون تنی گندله سازی فولاد بافت را تامین کند.

فدایی افزود: مقرر شد که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، عملیات واگذاری پهنه‌های معدنی در اختیار خود را برای اکتشاف و استخراج به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بسپارد و پیشنهاد خود را در شورای معادن مطرح و پس از تصویب در این شورا، پهنه‌ها به شرکت یاد شده واگذار شود.

تعطیلی ۹۰ درصد معادن کرومیت شهرستان بافت

صمدالله محمدی، نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: شرکت معادن اسفندقه واقع در این شهرستان ها، صرفا خام فروشی می‌کند؛ بنابراین ضرورت دارد که جلوی آن گرفته ودرباره تولید مشتقات کرومیت و فولاد ترکیبی کار مطالعاتی شود.

او افزود: ۹۰ درصد معادن کرومیت شهرستان بافت تعطیل شده اند و تمامی این معادن در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در گذشته جزو محدوده اسفندقه محسوب می‌شدند که امروز فعالیتی ندارند و نیرو‌های خود را بازنشسته کرده اند.

نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده رابر ـ کرمان با راهکار ایمیدرو و مشارکت شرکت ملی مس به نتیجه می‌رسد.

 او افزود: در بازدید از معادن اسفندقه، مدیرعامل ایمیدرو وعده رفع مشکلات را داد و تاکنون اکتشاف مناسبی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه نشده و برخی پهنه‌ها متعلق به ایمیدرو است که می‌تواند مطالعات و اکتشافات روی آن انجام شود.

محمدی بیان کرد: فولاد بافت نقطه امیدی برای مردم محسوب می‌شود که راه اندازی مرحله دوم این کارخانه در دستور کار قرار گرفته و مسائل مربوط به آن پیگیری می‌شود.

او بیان داشت: احداث صنایع پایین دستی فولاد می‌تواند بخشی از مشکلات بیکاری در شهرستان بافت را رفع کند و زمینه انجام کار‌های خاص را در این شهرستان فراهم کند. 

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معادن ایران آب شرب سردار سلیمانی شهرستان های بافت رابر و ارزوییه میلیارد تومان معادن اسفندقه شهرستان بافت معادن کرومیت معدن و تجارت شرکت ملی مس شهرستان ها فولاد بافت مورد نیاز پهنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی عسکری با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید تیم محبوب استقلال، به تیم استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی تصریح کرد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سود ده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و انشاالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

کد خبر 6092166

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟