Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@21:06:08 GMT

توفیق بخش کشاورزی در گرو رشد تشکل‌های کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۵۲۲۲

توفیق بخش کشاورزی در گرو رشد تشکل‌های کشاورزی است

مسلمی راد گفت: استان همدان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود که علی رغم داشتن ۱.۲ درصد از وسعت کشور ۴.۵ درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

«مجید مسلمی راد» با تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی جهت ایجاد اشتغال و توسعه استان همدان، به خبرنگار شبستان گفت: استان همدان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود که علی رغم داشتن ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد از وسعت کشور 4.5 درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرتعاون روستایی استان همدان افزود: بخش کشاورزی در استان همدان دارای 114 هزار بهره بردار، 724 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی با تولید سالانه قریب به 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است.

 

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی استان همدان، ۲۹ درصد اشتغال و  ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی استان و ۳.۴ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به اینکه 300 شرکت تعاونی روستایی در استان همدان فعال می باشند، ادامه داد: این شرکت‌ها به صورت مردم نهاد توسط خود تعاونی‌ها اداره می‌شوند و اقداماتی نظیر توزیع نهادها، کود، سم، جو، بذر گندم،‌کلزا و خرید محصولات کشاورزی و ذخیره نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

 

وی از فعالیت ۴۰ مرکز خرید گندم توسط شبکه تعاون روستایی در استان همدان خبرداد و گفت: شبکه تعاونی‌های روستایی، در استان همدان با ظرفیت انباری ۳۰۰هزارتن از ابتدای برداشت گندم تا کنون بیش از ۲۲۹ هزار تن از محصول برداشت شده را خریداری که ۵۲ درصد مجموع خرید انجام شده، توسط مراکز خریدکل استان تعاونی‌های روستایی صورت گرفته است.

 

مسلمی راد خاطرنشان کرد: در حال حاضر۴۳۷هزارتن محصول از گندمکاران استان با ارزش ریالی بیش از یک هزار میلیارد تومان خریداری و تاکنون حدود ۸۲درصد از پول آن پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: طبق اصل 44 کشاورزی تصدی‌گری غیر حاکمیتی و دولتی که مقررشده به بخش‌های تعاونی واگذار شود سازمان جهادکشاورزی همدان در زمینه پیشرو و پیش قدم در بسیاری از حوزه‌ها وظایف خود را به شبکه تعاون روستایی محول کرده که تشکل‌ها در طرح به نام ارتقا بخش کشاورزی در این موضوع نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

 

مدیرسازمان تعاون روستایی همدان مهم‌ترین عملکرد شبکه تعاون روستایی در دو سال اخیر را ایجاد ظرفیت 100 هزار تن انبار مکانیزه استاندارد، ایجاد ایستگاه‌های بوجاری بذور گندم جو و کلزا، اخذ مجوز و راه اندازی ۱۶ مرکز خدمات غیر دولتی در سطح تعاونی‌ها جهت خدمات رسانی به کشاورزان تکثیر ارقام بذور وارداتی هزار خوشه جهت جایگزینی بذرهای جدید بامزیت‌های تولید بالای تناژ محصول و بالا بردن پروییتن آرد، برنامه‌ریزی و راه اندازی زنجیره تولید محصولاتی مثل گیاهان دارویی با گشنیز نهاوند و رازیانه رزن، سیر همدان وگردوی تویسرکان با ایجاد طرح¬های صنایع تبدیلی فراوری و بسته بندی و سورتینگ خواند.

 

وی از فعالیت زنجیره‌ای تولید نهالستان گردوی کشور در شهرستان تویسرکان خبرداد و گفت: نهالستان گردوی تویسرکان برای باغداران گردو مزیتهای فراوانی از جمله بهره‌گیری از نهال‌های گردو گواهی شده با قابلیت مقاومت در برابر سرما و کم آبی و مصرف بهینه آب به هنگام آبیاری درختان گردو و ارتقا سطح کمی و کیفی تولیدات این بخش را به دنبال دارد.

 

وی تاکید کرد: بالا بودن درصد مغز به پوست گردو، بالا بودن کیفیت مغز، یک دست بودن مغز و تولید محصول بیشتر در واحد سطح از ویژگی‌های نهال‌های تولید شده در نهالستان گردوی تویسرکان است.

 

 جایگاه اول همدان در حوزه نظام های بهرهبرداری کشور

مسلمی راد گفت: نظام بهره برداری استان همدان از نظر کیفیت و تنوع خدمات رسانی و گستردگی سطح زیر کشت محصولات زراعی و آبی بر اساس ارزیابی شاخص‌های عملکردی در سال گذشته مقام اول را در بین نظام‌های بهره‌برداری کشور کسب کرده است.

 

مدیرسازمان تعاون روستایی همدان ابراز کرد: همچنین شبکه تعاونی‌های تولید استان همدان از نظر کمیت و تعداد شرکت‌های تعاونی در کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

 

وی بیان داشت: ایجاد واحدهای آب بران در تعاونی‌های تولید، ایجاد زیر ساخت‌ها از قبیل احداث باسکول، محوطه سازی، ساخت انبار، تأسیس کلینیک گیاهپزشکی، احداث کانال آبرسانی، برقی و بارانی کردن چاه‌ها از شاخص‌های ارزیابی عملکرد در این حوزه بوده است.

 

مسلمی راد افزود: تأسیس دو شرکت تعاونی تولید در شهرستان‌های ملایر و تویسرکان، تولید محصول سالم با پایلوتی شهرستان بهار، اجرای طرح ارتقاء بهره‌وری بخش زراعت در سطح مزارع استان از فعالیت‌های نظام بهره‌برداری تعاون روستایی همدان است.

 

مدیر تعاون روستایی همدان خاطرنشان کرد: در سطح این استان ۷۰ شرکت تعاونی با عضویت ۲۲ هزار بهره‌بردار در حال فعالیت هستند.

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: خرید گندم تعاون روستایی کشاورزی خود اختصاص داده تعاون روستایی همدان استان همدان کشاورزی کشور بخش کشاورزی شبکه تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد باورنکردنی دیوید تیلور در نقش جدید | توفیق اجباری نرسیدن به المپیک برای جادوگر

به گزارش همشهری آنلاین، برای طرفداران کشتی در آمریکا، احتمالاً در حال حاضر هیچ خبری بزرگتر از مربیگری دیوید تیلور در اوکلاهاما وجود ندارد. تیلور پس از پایان ناامیدکننده مسابقات المپیک خود در ماه گذشته، احتمالاً دفعه بعد به عنوان یک حریف آتشین پا به ایالت پن خواهد گذاشت. او به دنبال این است که از فرصتی که در اختیارش قرار می‌گیرد نهایت استفاده را ببرد.

وی در انتخابی المپیک مقابل آرون بروکس شکست خورد و احتمالاً این چیزی است که باعث شد دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ به فکر استراتژی متفاوتی باشد و با اعلام نقش جدید خود به عنوان سرمربی برای ایالت اوکلاهاما، شاید بتواند جاه طلبی‌های خود را تحقق بخشد.

در پست اخیر پت مینیو از The Wrestling Room در ایکس، موجودی جدید اوکلاهاما به اشتراک گذاشته و اشاره شده است که زمان دیوید تیلور چگونه شروع می شود. در این پست آمده است: با مربیگری دیوید تیلور یک مرکز کشتی کاملاً جدید ۴۰ میلیون دلاری وارد رقابت می‌شود. با این بودجه کلان باشگاه اعلام شده دیوید تیلور یک میلیون دلار حقوق خواهد داشت.

کد خبر 850416 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی دیوید تیلور- کشتی گیر آمریکا

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد پهپادهای کشاورزی در داخل تولید می‌شوند
  • دستمزد باورنکردنی دیوید تیلور در نقش جدید | توفیق اجباری نرسیدن به المپیک برای جادوگر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • شیراز میزبان نمایشگاه تخصصی بین‌المللی کشاورزی شد
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین