Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:03:30 GMT

۱۴ میلیارد ریال در پویش ایران همدل در زنجان جمعآوری شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۵۵۳۱

۱۴ میلیارد ریال در پویش ایران همدل در زنجان جمعآوری شد

 محمدمحمدی قیداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش ایران همدل در راستای ایجاد همدلی و هدایت نیات خیر به سوی کمک به اقشار آسیب پذیر، نیازمند و جامعه هدف بهزیستی است.

وی اضافه کرد: خیرین زنجانی به دلیل حضور همیشگی جهت رفع مشکلات مددجویان مشارکت فعالانه ای داشتند کi این میزان کمک های یاد شده از عید غدیر خم تا پایان دهه اول محرم جمع آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشترین کمک های جمع آوری شده را از شهرستانهای زنجان و خدابنده اعلام کرد و گفت: میزان کمک های جمع آوری نشان دهنده اعتماد مردم به بهزیستی و مراکز تحت پوشش است.

محمد افزود: کمک ۱۰ میلیارد ریالی خیرین بصورت نقدی و غیرنقدی به بهزیستی استان انجام گرفته که این کمک ها توسط ۳۴۰ خیر به بهزیستی انجام گرفته است.

این مسؤول میزان کمک های این خیر را به مراکز بهزیستی نزدیک به چهار میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه کمک های جمع آوری شده به دست بیش از هزارو ۶۶۰ نفر از مددجویان رسیده است.

هم اکنون ۱۹ درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد ۲۸ هزارو ۴۹۸ خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۸ هزارو ۴۳۶ خانوار مستمری بگیر این اداره کل بوده و به عبارتی ۶۵ درصد مستمری بگیر بوده و ۳۵ درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند می‌شوند.

برچسب‌ها مستمری مددجویان کمک های مردمی زنجان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مستمری مددجویان کمک های مردمی زنجان سازمان بهزیستی کشور مستمری مددجویان کمک های مردمی زنجان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است

بهزاد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به تشریح آمار مقایسه‌ای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ درصد زنان سرپرست خانوار با افزایشی معادل ۶.۲۱ برابر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: این درصد در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳.۱ درصد بوده که نسبت به با میانگین کشوری ۰.۴ بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در کرمانشاه پنج هزار و ۷۸۰ خانوار معادل ۷.۶ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است.

شهبازی مهم‌ترین دلیل تقاضای حمایت از سوی زنان سرپرست خانوار این استان را فوت سرپرست خانوار با بیش ۵۲.۶ درصد و بعد از آن به ترتیب طلاق با حدود ۲۲.۴ درصد، از کار افتادگی سرپرستان خانوار با ۱۵ درصد، دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار هشت درصد و همچنین اعتیاد و زندانی بودن با حدود ۲ درصد اعلام کرد.

وی به مشکلات مسائل مبتلا به زنان سرپرست خانوار کرمانشاه پرداخت و افزود: اساسی‌ترین آن، مسئله مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۹۵۵ بانوی سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن شخصی هستند.

شهبازی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌بهاء و خرید مسکن، این زنان را مجبور به زندگی در حاشیه شهر خواهد کرد که آسیب‌های اجتماعی را برای این گروه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیکاری و یا اشتغال کاذب، مشاغل فصلی، کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در منزل بدون چتر حمایتی قانون کار و بیمه و در محیط‌های بعضاً نامناسب و ناایمن از نظر استاندارد با دستمزد ناکافی از دیگر مشکلات این قشر است.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات موجب پس‌رفت رفاه زندگی و کاهش سلامت جسم و جان زنان سرپرست خانوار می‌شود که چالش توانمندسازی پایدار را به همراه خود دارد.

کد خبر 6088566

دیگر خبرها

  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز