Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: ۳۰۰ بسته معیشتی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بین مددجویان و مراکز زیر پوشش بهزیستی ملایر توزیع شد.

«سید رضا حسینی »در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:  در حال حاضر 17 هزار نفر از خدمات بهزیستی ملایر در حوزه‌های توانبخشی، مددجویان و امور اجتماعی و پیشگیری بهره مند هستند .

سرپرست اداره بهزیستی ملایر با بیان اینکه سازمان بهزیستی شامل چهار معاونت توانبخشی، معاونت امور اجتماعی، معاونت پیشگیری و مشارکت‌های مردمی است گفت: در حال حاضر هفت مرکز شامل چهار مرکز شبانه‌روزی و سه مرکز روزانه زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره بهزیستی ملایر مراکز شبانه‌روزی را شامل مرکز سالمندان حضرت علی(ع) ملایر، مرکز سالمندان مهر مادر مختص بانوان سالمند در سامن، مرکز نسیبه محل نگهداری معلولین ذهنی و مرکز آفتاب برای بیماران مشکل روانی دانست و گفت: در حال حاضر مرکز صبا، مرکز وصال و توانبخشی امید نیز به صورت روزانه خدمات می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه مشارکت‌های مردمی مردم نوع دوست و خیران شهرستان در ایام محرم کمکهای خود را به مددجویان و مراکز زیر پوشش این نهاد داشته‌ اند گفت:  در این زمینه  3 عدد گوسفند با رعایت کامل پروتوکل‌های بهداشتی در ایام دهه اول محرم ذبح و گوشت‌های بسته بندی شده بین 90 خانواده زیر پوشش توزیع شد.

 وی افزود: در  راستای حمایت از مددجویان زیر پوشش  در ایام ماه محرم 300 بسته معیشتی  به ارزش هر کدام 300 هزار تومان از سوی اداره اوقاف و امور خیریه به مددجویان زیر پوشش بهزیستی ملایر اهدا شد .

حسینی افزود: این بسته ها شامل 160 بسته برای مددجویان و 140 بسته نیز به مراکز شبانه روزی  سالمندان امام علی(ع) ، مرکز سالمندان مهر مادران سامن، مرکز  بیماران روانی آفتابو مرکز معلولین نسیبه بود که توزیع شد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ملایراز اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تقدیر کرد و گفت: هفته آینده نیز بسته های مهر تحصیلی  اداره اوقاف و امور خیریه بین دانش آموزان زیر پوشش بهزیستی ملایر توزیع می شود.

وی همچنین از کمک مالی  دفتر دکتر بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به اداره بهزیستی ملایر خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه نیز  با معرفی 85 خانواده از سوی بهزیستی به دفتر نماینده  از سوی دفتر ایشان برای هر خانواده مبلغ 500 هزار تومان کمک نقدی به حساب خانواده‌های  معرفی شده زیر پوشش واریز شد.

حسینی ضمن تقدیر از این اقدام ارزشمند مبلغ واریزی  به حساب خانوادهای زیر پوشش را حدود 42 میلیون تومان دانست.

سرپرست اداره بهزیستی ملایر با بیان اینکه گزارش مراکز شبانه‌روزی به صورت روزانه و آنلاین از طریق فضای مجازی به مرکز بهزیستی ملایر داده می‌شود تصریح کرد: کارشناس بهداشت و کارشناسان توانبخشی نیز به صورت مستمر بازدیدها و نظارت خود را  برای رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای شیوع کرونا از مراکز دارن

 وی با بیان اینکه برای حفظ سلامت مددجویان در مراکز شبانه‌روزی پروتکل‌های بهداشتی و سختگیرانه  اجرا شد گفت: همه موارد بهداشتی و پروتوکل‌ها در مراکز رعایت می‌شود و خوشبختانه مراکز زیر پوشش هیچ مورد مشکوک و یا ابتلا به کرونا را نداشته است.

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع بسته معیشتی شهرستان ملایر بهزیستی اداره اوقاف و امور خیریه سرپرست اداره بهزیستی اداره بهزیستی ملایر مراکز شبانه روزی مراکز زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی صبح سه شنبه در گفت و گو با رسانه ها اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و به منظور ترغیب مددجویان معزز جهت مشارکت در احیای صنعت نوغان و توانمندسازی آنان، تعداد ۵ هزار جعبه نوغان بین مددجویان داوطلب پرورش کرم ابریشم در حال توزیع می باشد.

مدیر کل کمیته امداد گیلان، با بیان اینکه استان گیلان خاستگاه تولید ابریشم در ایران بوده است، عنوان کرد: این طرح به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان به منظور جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، کمک برای حمایت صنعت نوغانداری و افزایش درآمد برای خانوارهای تحت پوشش اجرا می گردد.

اهرابی، اضافه کرد: برگزاری کلاس های مشاوره ای و انگیزشی، دوره های آموزشی فنی و توسعه پرورش کرم ابریشم، توسعه باغات توت با واگذاری نهال اصلاح شده رایگان و خرید مستقیم و تضمینی از کشاورزان به منظور قطع واسطه گری، از دیگر اقداماتی است که در این زمینه صورت می پذیرد.

وی، با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم به مددجویان از دیگر اقدامات کمیته امداد است، گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم از محل اعتبارات بانکی، اشتغال روستایی و اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای مددجویان فعال در زمینه نوغانداری اهداء می گردد.

اهرابی با اشاره به اینکه زنجیره کامل تولید در حوزه صنعت ابریشم در استان ایجاد گردیده است، تشریح کرد: تمامی مراحل خرید تضمینی پیله تر ابریشم از مددجویان، استفاده از قابلیت ها و پتانسیل های صنایع تبدیلی داخل استان به منظور تبدیل پیله تر به پیله خشک، استفاده از صنایع تکمیلی استانی به منظور تبدیل پیله خشک به نخ و تحویل نخ ابریشم به مددجویانی که در عرصه تولید فرش ابریشم فعال هستند با نظارت و حمایت کمیته امداد انجام می شود.

اهرابی، با بیان اینکه بسیاری از مددجویان کمیته امداد گیلان، استعداد و توانایی کار دارند اما شرایط و سرمایه کافی برای ایجاد شغل ندارند، اضافه کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان با ایجاد اشتغال پایدار همواره جزء برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این نهاد است و بر این اساس کمیته امداد با پرداخت تسهیلات ارزان، آن‌ها را در مسیر خودکفایی قرار می‌دهد.

وی، حمایت از ترویج مشاغل و صنایع بومی استان را یکی از رسالت های کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی عنوان کرد و افزود: خدمات مشاوره ای، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و اجرای طرح توسط این عزیزان با نظارت ۳ تا ۵ ساله جهت پایداری طرح از جمله حمایت های کمیته امداد در این بخش می باشد.

گفتنی است، در سال گذشته ۱۵۰ تُن پیله ابریشم توسط ۲ هزار مددجوی کمیته امداد استان به ارزش ریالی ۳۷ میلیارد تومان تولید شد.

کد خبر 6092733

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه