Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:45:38 GMT

سیل شهریورماه به ۱۰۳ رشته قنات در خراسان‌جنوبی آسیب زد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۶۱۸۵

سیل شهریورماه به ۱۰۳ رشته قنات در خراسان‌جنوبی آسیب زد

به گزارش خبرنگارمهر، محمد حسن غلامی صبح پنج شنبه در نشست خبری اظهارکرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای قنوات خراسان‌جنوبی در سال جاری ۲۵ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان است که از این میزان ۱۲ میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان اعتبارات ملی است.

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان‌کرد: از مجموع اعتبارات ملی ۵۰ درصد به صورت نقد و ۵۰ درصد نیز به صورت اوراق دو ساله و یک ساله خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی ادامه داد: همچنین از مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای قنوات خراسان‌جنوبی پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز اعتبارات استانی و ۶.۵ میلیارد تومان نیز اعتبارات مشارکتی نهادهای انقلابی چون بنیاد برکت برای شهرستان‌های مختلف خراسان‌جنوبی چون درمیان و زیرکوه است.

وی افزود: تاکنون از شش هزار و ۲۵۲ رشته قنات در خراسان‌جنوبی حدود ۴۰ درصد آن احیاء شده و این مسیر در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به سیل ابتدای شهریور سال جاری گفت: این سیل در شهرستان های بیرجند، خوسف، قاین و نهبندان وجود داشت و در مجموع به ۱۰۳ رشته قنات در خراسان جنوبی آسیب زد.

غلامی اظهار کرد: البته میزان دقیق خسارت وارده به این رشته قنات‌ها بعد از بررسی توسط مدیریت بحران استان اعلام می‌شود.

وی بیان‌کرد: سیل شهریور ماه از طرف دیگر نشان داد سازه‌هایی که برای بازسازی و مرمت قنوات در سال‌های خشکسالی استفاده شده تا چه میزان مستحکم بوده و در حقیقت در این زمینه ما با یک موفقیت رو به رو بوده ایم.

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح از آبخیز تا جالیز برای قنات بلده فردوس افزود: قنات بلده فردوس مجموع ۲۵ رشته قنات است که در حال حاضر ۱۶ رشته قنات آن فعال است و کار مطالعاتی بر روی دیگر رشته قنات‌های آن در حال انجام است.

غلامی گفت: در حال حاضر از مجموع شش هزار و ۲۵۲ رشته قنات استان کار ثبت اطلاعات مکانی هزار و ۲۰۰ رشته قنات انجام شده که بسیار ارزشمند است.

وی یادآورشد: در مجموع ۲۵ درصد آب مورد نیاز خراسان‌جنوبی از طریق قنوات تأمین می‌شود.

کد خبر 5020385

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی قنات بیرجند محرم 99 ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس مراسم عزاداری آمار کرونا بوشهر عاشورا گرگان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شهرکرد ماه محرم شیوع کرونا خراسان جنوبی رشته قنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی ورزش با مردم در استان خبر داد و گفت: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اجرای طرح ملی ورزش و مردم با شعار «صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش همگانی» با حضور ربیعی مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان ورزش و دستگاه‌های اجرایی استان با اجرای ورزش صبحگاهی در بوستان توحید آغاز شد.

در این برنامه که با استقبال گروه‌های مختلف مردم مواجه شد به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی به قید قرعه توسط هیئت ورزش‌های همگانی اهدا شد.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی درباره اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: این طرح ملی در خراسان جنوبی توسط هیئت‌های ورزش همگانی هر شهرستان در بوستان‌ها و سالن‌های ورزشی و به طور مستمر در ایستگاه‌های متعدد برگزار خواهد شد.

صالحه غلامی با بیان اینکه از متقاضیان واجد شرایط برای همکاری در اجرای این طرح ملی دعوت می‌شود، افزود: طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان اجرا می‌شود.

به گفته وی  این کار در راستای تحقق اصل 3 قانون اساسی و با هدف افزایش سلامت عمومی در بیش از 34 ایستگاه در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیر گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: این برنامه ملی، در سه زیر حوزه اساسی برنامه ریزی و با هدف رسیدن به جامعه پویا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 251/.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران