Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@20:35:26 GMT

جوان‌سازی بدنه مدیریتی استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۶۷۷۱

جوان‌سازی بدنه مدیریتی استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: در زنجان برای ماسک‌های سه‌لایه مشکل وجود داشت.

استاندار زنجان افزود: در حال حاضر روزانه 700 هزار ماسک تولید می‌شود که این میزان به بالای یک ‌میلیون ماسک در روز قابل ارتقا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیش‌بینی پروژه‌های جهش تولید، ادامه داد: پروژه‌هایی که در مدت یک سال قابل افتتاح هستند، در نقشه راه استان با عنوان پروژه‌های جهش تولید تعریف شده است، که بخشی از این نقشه راه تصمیم و بخشی دیگر عملیاتی بوده است و برای تکیمل پروژه‌ها نیازمند همکاری بانک‌ها هستیم.

حقیقی با تاکید بر جوان‌سازی بدنه مدیریتی استان، ادامه داد: دو جوان حداکثر 38 ساله در دستگاه‌ها آموزش دیده‌اند و تا پایان شهریورماه همه این افراد وارد بدنه مدیریتی استان می‌شود.

تشکیل کمیته ویژه برای مسکن اقدام ملی در زنجان

استاندار زنجان با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه مسکن گفت: برای اجرای مسکن اقدام ملی در استان، کمیته ویژه‌ای تشکیل شده و آورده مردم در این حوزه در کشور رتبه نخست را دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های نقشه راه استان، تصریح کرد: ساماندهی به زیرساخت‌های آی تی و آی‌سی، تی جزو پروژه‌های تعریف ‌شده در نقشه راه استان است که در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مسائل مطرح شد و اولویت بسترسازی با شهرستان‌های ماهنشان و خدابنده خواهد بود و در پایان اسفندماه روستاهای بالای 20 خانوار از بستر اینترنت و تلفن ثابت استفاده خواهند کرد.

حقیقی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در این استان را نخستین پنجره واحد در کشور دانست و گفت: تداخل اراضی مشکل اصلی بخش کشاورزی است که خوشبختانه زنجان نخستین استانی است که سند تک‌برگی برای زمین‌های کشاورزی صادر کرده است همچنین در حال حاضر 50 درصد زمین‌هایی که مستعد آبیاری نوین هستند، با این سیستم آبیاری می‌شوند.

استاندار زنجان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سال گذشته 80 درصد بود که در شمالغرب رتبه اول را دارد، افزود: امسال بیش از 350 هزار تن و تحقق 110 درصدی هدف خریداری شده است.

تعریف 12 پروژه در راستای تحقق اهداف جهش تولید در استان

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه با حمایت 16 بانک چندین پروژه که جزو صنایع مادر هستند در زنجان تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: برای نخستین بار تسهیلات یارانه‌دار به این واحدها اختصاص داده شده است.

ناصر فغفوری از تعریف 12 پروژه در راستای تحقق اهداف جهش تولید در استان خبر داد و گفت:  این پروژه‌ها 3 هزار و 898 اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های در دست اجرا سرمایه‌بر و تکنولوژِی محور هستند، افزود: پروژه‌هایی با این مشخصات اشتغال کمتری را نسبت به صنایعی از قبیل صنایع نساجی که نیرومحور هستند ایجاد می‌کند.

حل مشکلات مربوط به آب صنایع ابهر نیازمند تکمیل شبکه فاضلاب است

همچنین در ادامه جلسه  نماینده مردم ابهر خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود نقش مهم کشاورزی در اشتغال، به این بخش کم‌توجهی شده است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با تاکید بر اینکه کشاورزی می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد استان ایفا کند، ادامه داد: باید از ظرفیت بخش کشاورزی استان استفاده بهینه شود در حالیکه حرکت در این بخش به صورت لاکپشتی است.

وی به وضعیت صنایع شهرستان ابهر از جمله صنایع فولادی اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای مصرف آب در این صنایع، در بلندمدت این صنعت علاوه بر سایر بخش‌ها به خود آن نیز آسیب وارد می‌کند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی حل مشکلات مربوط به آب صنایع ابهر را نیازمند تکمیل شبکه فاضلاب دانست و ابراز امیدواری کرد، این پروژه هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد هر چند بودجه این بخش بسته است.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی فتح الله حقیقی استاندار زنجان نماینده مجلس جهش تولید نقشه راه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود

وزیر نفت گفت: با همکاری شرکت پالایش و پخش و شرکت صنایع ملی پتروشیمی بخشی از تولید متانول تولید کشور به سمت تولید بنزین سوق داده می شود.

به گزارش مشرق، جواد اوجی وزیر نفت امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی بخصوص پتروشیمی‌هایی که تولید محصول متانول دارند، تفاهمنامه‌های خوبی امضا شد، گفت: با همکاری شرکت پالایش و پخش و شرکت صنایع ملی پتروشیمی بخشی از تولید متانول تولید کشور به سمت تولید بنزین سوق داده شود.

وی افزود: امروز در بسیاری از کشورها از خوراک متانول برای تولید بنزین استفاده می‌شود. در ایران نیز دانش فنی و ظرفیت انجام این کار وجود دارد. در برخی پتروشیمی‌ها که سهامداران آنها تمایل داشتند با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق رقم خورد و بخشی از تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: این ریل‌گذاری انجام شده و با توجه به افت قیمتی که در سال‌های گذشته در محصولات متانول داشتیم و از طرفی به منظور حل ناترازی بنزین می‌توانیم در تولید بنزین از خوراک متانول استفاده کنیم. این موضوع در کشور چین نیز اکنون اتفاق می‌افتد و در ایران نیز می‌توانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

افزایش ۴۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت

وزیر نفت خاطر نشان کرد: با تکمیل ۷۹ پروژه نیمه‌تمام و اجرای ۵۰ پروژه جدید می‌توانیم به میزان ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه تولید نفت را افزایش دهیم. همچنین به دنبال افزایش ۳۵ میلیون متر مکعب گاز و ۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی هستیم.

وی ادامه داد: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شده است، اتفاق خوبی رقم خورد چراکه عمده سهامداران این پتروشیمی‌ها مردم هستند.

اوجی با بیان اینکه وزارت نفت در شروع سال جدید پروژه‌های کلان را با استفاده از منابع داخلی مورد توجه قرار داده است، گفت: در توسعه میادین نشان دادیم که معطل شرکت‌های خارجی نیستیم و با سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در دو سال اخیر صورت گرفت توانستیم نگاه خوبی را به بخش داخلی ایجاد کنیم.

بهره بردای از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام تا پایان سال

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

وزیر نفت اضافه کرد: ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار تا پایان سال به بهره برداری می رسد و ۵۰ پروژه بزرگ جدید در راستای ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را نیز در دستور کار قرار داریم.

افزایش ۸ درصدی تحویل گاز به صنایع پتروشیمی

وی همچنین گفت: سال گذشته بیش از هشت درصد نسبت به سال قبل از آن گاز بیشتری را به صنایع پتروشیمی تحویل دادیم. نتیجه این مساله این شد که تولید محصولات پتروشیمی به خوبی پیش رود و امسال انتظار است که نسبت به سال گذشته از نظر حجمی و ارزش تولید رقم بیشتری را محقق کنیم.

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد