Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:27:48 GMT

رشد لاک‌پشتی بخش کشاورزی در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۵۸۶۷

رشد لاک‌پشتی بخش کشاورزی در استان زنجان

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت صنایع و بخش کشاورزی در استان زنجان کند است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی صبح امروز (۲۰ شهریورماه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های تعریف شده در جهش تولید و ایجاد اشتغال تاثیر بالایی دارد، این در حالی است که به بخش کشاورزی که می‌تواند کمک بالایی به جهش تولید کند، کم‌توجهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: کشاورزی می‌تواند اقتصاد استان را تحت‌الشعاع قرار داده و حتی نمونه‌های خارجی از کشورهایی وجود دارد که اقتصادشان بر مبنای کشاورزی است و بهتر است از ظرفیت استان در این بخش استفاده بهینه شود.

وی افزود: سرعت پیشرفت حوزه کشاورزی در استان لاک‌پشتی بوده و میانگین تولید در باغات و زمین‌های زراعی است. پیشرفت حوزه کشاورزی علاوه‌ بر تامین نیاز داخل، سبب بهبود تراز تجاری و صادرات نیز می‌شود.

شجاعی با اشاره به صنایع فولادی موجود در ابهر، تصریح کرد: آب‌بری صنایع فولادی بالا است و صنایع فولادی حاضر در شهرستان ابهر، در دشت کشاورزی مصرف آب بالایی دارد و برداشت زیادی از منابع زیرزمینی آب دارد که در بلندمدت علاوه‌ بر اینکه زندگی مردم و دشت کشاورزی را با خطر روبه‌رو می‌کند، بلکه خود صنعت نیز به تعطیلی خواهد رسید.

این مسئول یادآور شد: بهتر است واحدهای آب‌بر از آب ‌خاکستری فاضلاب استفاده کنند که این مهم نیازمند تکمیل شبکه فاضلاب ابهر است و امیدواریم با وجود بسته شدن بند بودجه فاضلاب، به سرعت شاهد بهره‌برداری از این شبکه باشیم.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با اشاره به جهش تولید اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: امسال برای انتخاب پروژه‌هایی که در سال جهش تولید انتخاب شدند، باید چند ویژگی شامل دارا بودن ارزش‌افزوده، اشتغالزایی بالا، تکمیل‌کننده زنجیره تولید، تامین نیاز داخل و یا قطع وابستگی، ارتقای توان ساخت داخل و ... را داشته باشد.

ناصر فغفوری با بیان اینکه این پروژه‌ها باید تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: این پروژه‌ها جزو صنایع مادر بوده و می‌تواند صنایع پایین‌دستی خود را ایجاد کند و برای اولین‌بار تسهیلات یارانه‌دار به این واحدها اختصاص داده شده است و ۱۶ بانک عامل پرداخت تسهیلان به این واحدها هستند.

وی افزود: مجموع ۱۲ پروژه که در قالب جهش تولید است، ۳۶۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این واحدها انجام شده است. همچنین ۳۸۹۸ نفر اشتغال دارد و در حال حاضر کل سرمایه‌گذاری استان ۹۰۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعـت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: پروژه‌ها اغلب سرمایه‌بر و تکنولوژِمحور هستند، به همین دلیل اشتغال کمتری را نسبت به صنایعی از قبیل صنایع نساجی که نیرومحور است، دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان توسعه بخش کشاورزی استان زنجان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها اجرا شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعاً کام مردم را شیرین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته با وجود نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی مؤثر در این حوزه انجام نشده بود، افزود: با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

خلجی ادامه داد: در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه افزایش بودجه شهرداری‌ها در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها است، گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

خلجی افزود: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان در ادامه با اشاره به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرهای استان، گفت: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

خلجی با اشاره عملکرد شورای شهر زنجان، افزود: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

کد خبر 6094383

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد