Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@19:02:19 GMT

مصالح مهم ساختمانی دو برابر نیاز داخلی تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۶۸۳۵

مصالح مهم ساختمانی دو برابر نیاز داخلی تولید می‌شود

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد میزان تولید در اقلام مهم صنعت ساختمان بیش از دو برابر نیاز کشور است.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، جعفر سرقینی در آئین افتتاح بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان و نهمین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله‌ها، قطعات و تجهیزات اظهار کرد: این نمایشگاه با دریافت مجوزهای لازم و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز صنعت ساختمان به صورت صد در صد با تأمین مواد اولیه از داخل کشور کار می‌کند، ادامه داد: در این حوزه نه تنها نگرانی از بابت تأمین مواد اولیه نداریم؛ بلکه در اقلام مهم این صنعت نظیر فولاد، سیمان و کاشی سرامیک تقریباً بیش از دو برابر نیاز تولید داریم.

صادرات ۷ میلیارد دلاری مصالح ساختمانی در سال گذشته

سرپرست وزارت صمت افزود: از ده میلیارد دلار صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در سال گذشته، نزدیک به هفت میلیارد دلار مربوط به مصالح ساختمانی بوده است.

سرقینی گفت: امروز کشور ما یکی از عمده صادرکنندگان فولاد منطقه و یکی از عمده صادرکنندگان سیمان دنیا به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در صادرات شیشه و کاشی و سرامیک نیز صادرکننده مهمی به شمار می‌رویم.

سرپرست وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: مصالح ساختمانی زیادی را در ساخت و سازها در قالب هدر رفت از دست می‌دهیم که بخشی از آن به نحوه ساخت و سازها بازمی‌گردد و بخشی دیگر را با مدیریت می‌توان به حداقل رساند.

تلاش برای سبک سازی در صنعت ساختمان

سرقینی با اشاره به تولید مناسب و فزاینده مصالح ساختمانی گفت: رعایت مصرف بهینه ضرورت دارد و باید در حوزه ساختمان کار جدی روی سبک سازی انجام شود.

وی با توجه به زلزله خیز بودن کشورمان تصریح کرد: نوآوری و سبک سازی در تهیه مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز ساختمان‌هایی سبک و مقاوم در برابر زلزله باید تداوم داشته باشد.

سرپرست وزارت صمت همچنین با اشاره به وجود معادن غنی مرتبط با تولید مصالح ساختمانی در کشور گفت: هیچ گونه مشکلی در تأمین مواد اولیه و محصولات مرتبط با ساختمان که مورد نیاز کشور است، وجود ندارد.

کد خبر 443542

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سرپرست صمت وزارت صمت سرپرست وزارت صمت جعفر سرقینی مصالح ساختمانی تولید مصالح ساختمانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مصالح ساختمانی صنعت ساختمان سرپرست وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • آجر قزاقی چیست؟ 5 کاربرد آجر سنتی+ عکس نمای آجر قزاقی
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟