Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده ، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت: حوزه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب  افتتاح شد.

او افزود: طلاب در حوزه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) درکنار تحصیل دروس حوزوی از آموزش ها و مهارت های فوق برنامه بهره مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: همه طلاب این حوزه علمیه در پایان دوره تحصیل حافظ کل قرآن خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده  با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی افزود: تقویت قدرت تحلیل مسائل سیاسی و روشنگری به جامعه از برنامه های مهم آموزشی حوزه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) است.

او گفت: طلاب در این حوزه علمیه در قالب دوره های کارگاهی مهارت افزایی، مهارت های ارتباط گیری با مردم،پژوهش، نویسندگی  و تبلیغ را فرا می گیرند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هم در  مراسم افتتاح حوزه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان بندرعباس گفت: جمعی از بسیجیان علاقمند به تحصیل در علوم دینی در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل شدند.

سردار اباذر سالاری افزود: با توجه به خلاء حضور روحانیون در بعضی محلات ، این حوزه علمیه می تواند در زمینه معرفی روحانیون و خدمت رسانی به مردم در طرح قرارگاه  تحول محلات با محوریت مساجد و ائمه جماعات نقش پر رنگی ایفا کند.

مدیر حوزه علمیه حضرت ابوالفضل (ع)  شهرستان بندرعباس هم در این مراسم گفت:  ۴۳ طلبه سطح یک در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل شدند.

حجت الاسلام رضا سالاری افزود: ساختمان این حوزه علمیه با سه هزار متر زیربنا و چهار طبقه برای تحصیل  ۴۰۰ طلبه   تجهیز  شده است.

او گفت: حوزه علمیه حضرت ابوالفضل (ع)  با کمک نیکوکاران و سپاه امام سجاد(ع) تجهیز شده و دارای امکاناتی همچون حسینیه،سالن ورزشی و همایش ،مجموعه آموزشی ، خوابگاهی و سالن غذا خوری است.

حوزه علمیه حضرت ابوالفضل (ع)  در کیلومتر ۱۵ محور بندرعباس - حاجی آباد واقع است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه سپاه امام سجاد نماینده ولی فقیه شهرستان بندرعباس حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم

ایسنا/مازندران مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم تا فارغ التحصیلان حوزه علمیه با شرکت در آزمون بتوانند جذب این نهاد شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل امشب در نشستی با کارکنان، طلاب و اصحاب رسانه، با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران با ۵۰۰ مدرسه در ۲۸ استان فعالیت دارد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم حوزه علمیه خواهران نظارت و ارزیابی بر انجام فعالیت آموزشی، پژوهشی و تربیتی است که در استان‌ها به این مهم پرداخته می‌شود .

وی با اشاره به اینکه برنامه ۵ ساله حوزه‌های علمیه خواهران در سال ۱۴۰۱ تصویب شد، بیان کرد: مقرر شد در سال ۱۴۱۴ به یک افق در حوزه خواهران دست پیدا کنیم تا به نوعی بانوان اقدامات خودشان را بتوانند عملی کنند .

فاضل از برنامه‌های مهم سفر به مازندران را پیگیری توسعه آموزش عالی در استان و ارتقای برخی مدارس از سطح ۲ به سطح ۳ دانست و گفت: سالانه حدود ۱۱ هزار نفر در حوزه‌های علمیه ثبت نام می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلی اظهار کرد: لشکر ۷ هزاره سفیران رضوان در ایام ثبت نام حوزه‌های علمیه فعالیت دارند که بصورت چهره به چهره اقدام به تبلیغ می‌کنند، امسال از اول اردیبهشت ثبت نام حوزه‌های علمیه شروع شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون برای حدود ۵۰ هزار نفر طلبه خواهر در سطوح ۱ تا ۳ ثبت نام صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها جهت احداث سایت اداری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران صورت گرفته است که امیدواریم در سال ۱۴۰۳ عملی شود . 

وی با بیان اینکه اشتغال فارغ التحصیلان حوزوی در گذشته از دغدغه مدیریت مرکز حوزه علمیه نبوده است لذا جهت بکارگیری فارغ التحصیلان حوزوی در دستگاه‌های اداری پیگیری‌های لازم  صورت گرفته است، یادآور شد: آموزش مشترک فارغ التحصیلان حوزه و مرکز قضا در قم آغاز  شده و توافقات خوبی با معاونت آموزش قوه قضاییه صورت گرفته است.

فاضل گفت: در حال حاضر با  نهادهایی مانند آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم تا فارغ التحصیلان حوزه علمیه با شرکت در آزمون بتوانند جذب این نهاد شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند