Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بنام خدا
بنام خدا
به اطلاع متقاضیانی كه براساس كارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دكتری «Ph.D» نیمه‌متمركز سال 1399 مجاز به انتخاب رشته گردیده و كدرشته محل‌های انتخابی خود را در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان ثبت نموده‌اند، می‌رساند كارنامه نتیجه انتخاب رشته بر روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تمامی متقاضیانی كه در كدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم می‌باشند، دعوت می‌نماید باتوجه به نكات زیر به منظور انجام مصاحبه به درگاه اطلاع رسانی هر یك از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه نمایند.
1- منحصراً متقاضیانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه اقدام نمایند كه كدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق كارنامه كسب كرده باشند.
2- متقاضیانی که براساس کارنامه منتشره در درگاه این سازمان در كدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم می‌باشند، لازم است مطابق با اطلاعیه دانشگاه‌های مربوط که از تاریخ 99/6/23 در درگاه اطلاع رسانی دانشگاه‌ها منتشر می‌گردد به منظور انجام مراحل مختلف مصاحبه اقدام نمایند.
3- آن‌دسته از متقاضیانی كه در مرحله ارزیابی تخصصی شركت و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دكتری (Ph.D) نیمه­متمركز سال 1399 قرار می گیرند، مجاز به ثبت‌نام و شركت در آزمون دكتری سال 1400 نخواهند بود.
5- به اطلاع آن‌دسته از متقاضیان رشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی ( كد 2180) می‌رساند، از آنجا كه شرط ورود متقاضیان كدرشته امتحانی مذكور به دانشگاه، علاوه بر كسب نمره علمی لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ای كه توسط معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها انجام خواهد شد، می‌باشد، لذا این‌دسته از متقاضیان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شركت در آزمون مذکور (دفترچه شماره 1)، حداكثر تا 7 روز پس از انتشار این اطلاعیه، برای طی مراحل پذیرش به درگاه اطلاع رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان (به نشانی www.asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذكور باشند. بدیهی است عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌گردد. در پایان لازم به ذكر است كه در گزینش نهایی، وضعیت علمی متقاضیانی كه نتیجه مراحل مذكور از سوی معاونت مذكور به صورت منفی به این سازمان اعلام گردد، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
6- همه متقاضیانی كه در كدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شركت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند، می‌بایست به منظور تكمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینك مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه این سازمان، از تاریخ 99/6/20 لغایت 99/6/30 ضمن پرداخت مبلغ ششصد هزار (600/000) ریال بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تكمیل و كد پیگیری دریافت دارند. بدیهی است متقاضیانی كه نسبت به تكمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.
7- گزینش نهایی متقاضیان در هر كدرشته‌محل براساس نمره كل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمركز (نمره كل اولیه- 50 درصد در شیوه پذیرش آموزشی- پژوهشی و 30 درصد در شیوه پذیرش پژوهش محور) و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی (مطابق با مفاد مندرج در بند 2-12 صفحه 9 دفترچه‌ شماره 1 آزمون) و با توجه به اولویت كدرشته‌محل‌هایی كه برای مصاحبه معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.
8- همه متقاضیانی كه مبادرت به انتخاب كدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سایت دانشگاه مذكور نموده‌اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از متقاضیان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه مراجعه نمایند.
9- عدم اقدام و یا مراجعه معرفی شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل می باشد.
مدارك لازم كه متقاضیان دارای حدنصاب می‌بایست همراه خود داشته باشند:
1- اصل مدرك كارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.
تبصره (1)- برای متقاضیانی كه دانشجوی سال آخر دوره كارشناسی‌ارشد و یا دكتری حرفه‌ای بوده و حداكثر تا تاریخ 99/6/31 فارغ‌التحصیل می‌شوند: اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرك مطابق فرم مندرج در صفحه 39 دفترچه راهنمای شركت در آزمون مذكور و یا فرم مندرج در صفحه 178 دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی.
تبصره(2)- باتوجه به شرایط خاص کشور ناشی از انتشار ویروس کرونا و تغییر زمان آزمون ها، تاریخ دانش‌آموختگی دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-1398 آخرین نیمسال خود را می‌گذرانند، براساس تشخیص و تایید آموزش دانشگاه، استثنائاً برای همین نیمسال، از 99/06/31 به 99/07/30 تغییر می‌یابد.
2- اصل مدرك كارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.
تبصره 1- آن‌دسته از متقاضیانی كه فارغ‌التحصیل دوره كارشناسی ناپیوسته می‌باشند علاوه بر اصل مدرك كارشناسی ناپیوسته می‌بایست اصل مدرك كاردانی را نیز ارائه نمایند.
تبصره 2 - كسانی كه به دلائلی قادر به ارائه اصل مدرك یا مدارك‌ مندرج در بندهای 1 و 2 فوق نمی‌باشند، لازم است اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرك را به همراه داشته باشند.
3- اصل شناسنامه و یا كارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان.
4- اصل گواهی مبنی بر اینكه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده كه به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی كه از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌بایست واجد شرایط مطابق توضیحات صفحه 10 دفترچه راهنمای انتتخاب رشته باشند.
تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی‌نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات‌علمی این دانشگاه امکان بهره‌مندی از این سهمیه را دارا می‌باشند.
5- تمامی مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.
6- سایر مدارک و مستنداتی که از سوی دانشگاه‌ها اعلام می‌گردد.
نحوه اعمال تغییرات در ظرفیت کدرشته محلهای مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته
با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی یا مكاتبات واصله از موسسات آموزش عالی، تغییراتی درظرفیتهای بعضی ازكدرشته‌محلها انجام خواهد شد، بنابراین تعداد قبولی ها، براساس ظرفیت نهایی صورت خواهد گرفت.
نحوه ارسال درخواست و یا طرح سوال
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیانی كه انتخاب رشته نموده‌اند، وضعیت علمی آنها در كارنامه در هریك از كدرشته‌محل‌های انتخابی منعكس گردیده است، چنانچه درخصوص كارنامه نتایج انتخاب رشته سوالاتی داشته باشند می‌توانند حداکثر تا تاریخ 99/06/24 به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.orgمراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می­شود. متقاضیان می­توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را از با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره ‌تلفن‌42163-021 در میان بگذارند.
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کدرشته محل های انتخابی سازمان سنجش آموزش درگاه اطلاع رسانی دفترچه راهنمای نمره علمی لازم ارزیابی تخصصی دارای حدنصاب توسط دانشگاه انتخاب رشته آن دسته نموده اند اصل مدرک تاریخ 99 ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در دانشگاه الزهرا (س) گفت: سازمان سنجش آموزش کشور تلاش می‌کند عدالت آموزشی و شایسته‌گزینی را در برگزاری آزمون‌های سراسری محقق کند و در این راستا تمهیدات لازم در سراسر کشور برای برگزاری آزمون امن و بانشاط اندیشیده شده است.
محمدعلی زلفی‌گل درباره تفاوت آزمون سراسری امسال با سال گذشته، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال دو نوبت آزمون سراسری برگزار می‌شود و امسال با توجه به ماه مبارک رمضان و شرایط خاص دیگر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در تیرماه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری دو نوبت آزمون سراسری از نگرانی داوطلبان و خانواده‌هایشان می‌کاهد و در صورت تمایل داوطلبان نتیجه چهار نوبت آزمون سراسری در دو سال اخیر برای آنها محاسبه می‌شود و داوطلبان می‌توانند پس از تراز نمرات، بر اساس بهترین نتیجه کسب شده در یکی از نوبت‌های آزمون سراسری انتخاب رشته کنند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در جریان این بازدید از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در نیمه اول مردادماه و به صورت کارنامه خبر داد و گفت: چند روز پس از اعلام نتایج اولیه، فرایند انتخاب رشته آغاز خواهد شد و نمرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (کنکور) در صورت شرکت داوطلبان همچنان برای انتخاب رشته در سال جاری معتبر است؛ بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته انجام شود، به انتخاب خود داوطلب و اگر داوطلب انتخاب نکرد به انتخاب سازمان سنجش چهار نمره برای داوطلبان قابل استفاده است و در صورت گروه‌های آزمایشی یکسان در چهار نوبت آزمون، بهترین نمره کنکور در نمره کل آنها اعمال و برای انتخاب رشته داوطلب لحاظ می‌شود، ضمن اینکه نمرات خام نوبت اول آزمون در خرداد ماه منتشر خواهد شد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: البته نتایج هر درس در هر دوره برای داوطلبان در سطح کشور تراز می‌شود تا حق داوطلبان ضایع نشود؛ چرا که طبیعی است سؤالات و شرایط برگزاری آزمون سراسری در هر نوبت با نوبت بعدی متفاوت است و سازمان سنجش آموزش کشور با انجام این کار عدالت آموزشی در انتخاب رشته را لحاظ می‌کند.
عبدالرسول پورعباس با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گفت: مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان» و «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش»، آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم با دفترچه اختصاصی سؤالات جداگانه برگزار می‌شود؛ یعنی داوطلبان علاقه‌مند به پذیرش در این دوره‌ها پس از پاسخگویی به سؤالات آزمون اختصاصی در گروه آزمایشی انتخابی خود، بلافاصله باید به دفترچه سؤالات ویژه دانشگاه فرهنگیان که شامل سؤالات مواد آزمونی: هوش و استعداد معلمی با «ضریب ۳» و تعلیم و تربیت اسلامی با «ضریب ۲» است نیز پاسخ دهند.
 وی افزود: انتخاب رشته داوطلبان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در اردیبهشت ماه و به صورت مجزا انجام خواهد شد و فرایند معرفی داوطلبان برای مرحله ارزیابی شایستگی معلمی و انجام این مرحله به نحوی انجام می‌شود که نتیجه نهایی پذیرش آنها تا نیمه اول مرداد ماه اعلام شود.
رئیس سازمان سنجش آموزش خاطرنشان کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد. عوامل اجرایی و حفاظتی برای آرامش و امنیت داوطلبان آزمون سراسری و حفظ صیانت این آزمون ملی تمام تلاششان را کردند و به عنوان آخرین اقدام، برای اینکه خیال داوطلبان از بروز هرگونه تقلب و شبهه راحت باشد، علاوه بر نسل اول و دوم دستگاه‌های آشکار ساز نسل سوم این دستگاه‌ها در آزمون سال جاری در ۴۱۲ شهرستان و ۱۹۹۳ حوزه به کار گرفته شده است.
گفتنی است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز ضمن بازدید از جایگاه ویژه خانواده‌های داوطلبان، با آنان به گفتگو نشستند و والدین داوطلبان نیز از اقدام دانشگاه الزهرا برای ایجاد جایگاهی برای استراحت والدین داوطلبان در زمان برگزاری آزمون تقدیر و تشکر کردند.

دیگر خبرها

  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد