Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:12:27 GMT

«روزی روزگاری سینما» از رادیو نمایش شنیدنی می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۷۶۱۶

«روزی روزگاری سینما» از رادیو نمایش شنیدنی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، همزمان با روز ملی سینما ویژه برنامه ای با نام «روزی روزگاری سینما» روز جمعه بیست و یکم شهریور از رادیو نمایش پخش می شود.

ریحانه یزدان دوست تهیه کننده برنامه رادیویی « روزی روزگاری سینما» گفت: ارائه تاریخچه ای کوتاه از ورود سینما به ایران، بررسی فعالیت روح انگیز سامی نژاد به عنوان اولین بازیگر زن سینمای ایران، پخش یک گفتگو با شهلا ریاحی به عنوان اولین بانوی کارگردان سینمای کشورمان به همراه بخش های متنوع دیگر جزییات برنامه «روزی روزگاری سینما» را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در حقیقت در این برنامه  از تمام اولین های سینما در ایران گفته و در یک بیوگرافی کوچک درباره آنها توضیحاتی را ارائه داده و با اساتید هر رشته صحبت کردیم. مثلا اگر از آهنگسازی مرحوم بابک بیات گفتیم صدای بابک بیات را پخش کردیم  و در جایی که از کانون پرورش فکری گفتیم اولین فیلم ها و بالتبع دیالوگ تمام این فیلم ها و گفتگوبا اشخاصی که در آن اثر سینمایی شاخص بودن را در برنامه قرار دادیم.

یزدان دوست عنوان کرد: در این برنامه همچنین  از درگذشتگان یادی کرده و گفتگوهایی را که در گذشته با زنده یاد محمد علی کشاورز و زنده یاد عزت الله انتظامی داشتیم مجدد برای علاقه مندان به سینما پخش می کنیم. در بخشی دیگر نیز مدیر روابط عمومی انتشارات سروش تازه ترین کتاب ها درحوزه سینما را برای شنوندگان معرفی می کند.

«روزی روزگاری سینما» به تهیه کنندگی ریحانه یزدان دوست، گویندگی فاطمه نیرومند و نویسندگی مهدی خانی پور، روز جمعه بیست و یکم شهریور، ساعت ۱۸ از رادیو نمایش پخش می شود.

کد خبر 5020599 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو نمایش روز ملی سینما شهلا ریاحی محرم 99 تئاتر ایران برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه موسیقی ایرانی شبکه دو سیما فیلم سینمایی ویروس کرونا رادیو نمایش سریال ایرانی بازیگر سینما تعزیه خوانی درگذشت چهره ها روزی روزگاری سینما رادیو نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  این شبکه رادیویی در آستانه سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم با راه‌اندازی پویش قدردانی از معلم در برنامه «زنگ انشا» به استقبال روز معلم می‌رود.

برنامه «زنگ انشا» که به انشا نویسی و انشا خوانی دانش آموزان اختصاص دارد، به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم از دانش آموزان کل کشور دعوت می‌کند در پویش قدردانی از معلم شرکت نمایند و با نوشتن انشا از معلم خود قدردانی نمایند.

علاقه‌مندانی که دوست دارند انشای آنها به گوش معلمشان برسد، می‌توانند فایل صوتی خوانش انشای خود را به آدرس @radiosabaFM ۱۰۵۵ ارسال نمایند.

انشا‌های ارسالی دانش آموزان در برنامه «زنگ انشا» تقدیم معلمشان می‌شود.

زنگ انشا شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴:۴۵ به تهیه کنندگی محبوبه برزگر از رادیو صبا پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا