Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع مشاوران دوره کلینیک ناصرین، اخلاق را یکی از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین بخش‌های دین دانست و اظهار کرد: کتاب‌های اخلاق عملکردی توصیه محور دارند و در حیطه شناخت مخاطب تأثیر گذار خواهند بود و تنها عقل را درگیر می‌کند، اما در میدان عمل، این گرایش انسان است که وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تا انسان به مسائل تربیتی و دینی معتقد نباشد نمی‌تواند آن به دیگران القا کند، گفت: در مسائل مربوط به اخلاق باید انسان شخصاً به باور برسد تا بتواند در مخاطب خاص خود نیز تأثیر گذاری داشته باشد.

امام جمعه همدان افزود: یکی از مشکلاتی که امروز در عرصه تبلیغی وجود دارد، تبلیغ بر اساس اخلاق توصیه مدار و توصیه‌ای است که در آن مخاطب با شما ارتباط ندارد.

وی با اشاره به اهمیت و شاخصه‌های نظام ولایی، بیان کرد: در بحث اخلاق و تربیتی نیازمند تربیت ولایی هستیم تا در مجالس و کلاس‌ها تعامل بین شما و مخاطب حاکم باشد.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه اخلاق توصیه مدار تنها دانسته‌ها و حوزه ادراک فرد را تغییر می‌دهد، عنوان کرد: آیا تأثیر گذاری بر حوزه ادراک می‌تواند انسانی که دارای هوای نفس است را در برخورد دوباره با بزه محافظت کند تا به سمت آن نرود.

وی از دیگر ابعاد اخلاق به بحث اخلاق اسوه محور و تربیت ولایی اشاره کرد و گفت: خطبه‌های اخلاقی پیامبر شاید بیشتر از پنج دقیقه طول نکشد، اما ایشان توانستند نیروهایی همچون ابوذر، سلمان و عمار تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان راه دست‌یابی به موفقیت در تربیت افراد را تأثیر گذاری بر فرد عنوان کرد و گفت: روش تربیتی پیامبر که همان تربیت ولایی و اسوه محور نامگذاری شده به این معنی است که در تربیت، نباید از نفس خود شخص غافل شد.

وی با بیان اینکه پیامبر در مربی بودن هم یک اسوه است، مطرح کرد: طلاب حاضر در این دوره باید در عرصه مربیگری همان روش تربیتی انبیا و اولیا الهی را ادامه دهند.

آیت الله شعبانی زیر بنای روش تربیت ولایی را بر اساس ایجاد محبت بین مربی و متربی عنوان کرد و اظهار کرد: مربی در روش اخلاق اسوه محور باید آنچنان تأثیر گذار و با سلیقه باشد که با رفتارش متربی را به خوبی جذب خود کند.

وی با تاکید بر اهمیت ارتباط گیری با مخاطب عنوان کرد: در بین طلاب، افرادی در عرصه تبلیغ موفق‌تر هستند که تعاملات اجتماعی بیشتر با مردم دارند و به بیان دیگر بیشتر لبخند بر لب دارند.

امام جمعه همدان ادامه داد: اگر ابوذر توسط پیامبر تربیت شد این تربیت حاصل تنها حضور در منبر نبود، بلکه این اتفاق به همت آن ارتباط و حبی بود که بین حضرت و ابوذرها ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه در کنار منبر و کارهای توصیه‌ای، ارتباط با افراد نیز باید مستمر باشد، گفت: همیشه به خاطر داشته باشید که این ارتباط را با مخاطب خود ایجاد کنید و بر استمرار آن حتی اگر شده با برقراری یک تماس تلفنی مراقب باشید.

کد خبر 5020756

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه همدان تربیت دینی محرم 99 ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس آمار کرونا مراسم عزاداری بوشهر عاشورا گرگان کرمانشاه مجلس شورای اسلامی شهرکرد شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی تأثیر گذاری تربیت ولایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود

 رضا خانه‌زاد یزدی،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم  در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد، با اشاره به مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در شهر قم اظهار کرد: در نظر داریم مکان‌یابی این پل‌ها را نیز بازنگری کنیم.

 وی با بیان اینکه پل‌هایی که نصب می‌شود باید بر اساس مطالعات مکان‌یابی شود، افزود: بر اساس این مطالعات تعداد واقعی پل‌های عابر پیاده موردنیاز در شهر قم شناسایی خواهد شد. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مطابق آیین‌نامه‌های جدید، پل‌های عابر پیاده باید در معابری با شرایط خاص ایجاد شود و در باقی موارد باید عبور همسطح عابر به‌صورت ایمن برنامه‌ریزی شود.

 خانه‌زاد یزدی با اشاره به برگزاری مناقصه مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در اردیبهشت‌ماه گفت: ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده برای مکانیزه کردن در دستور کار قرار دارد که انشعاب برق به‌صورت کامل ایجاد شده و برای خرید آسانسور‌ها معاونت فنی و عمرانی در حال اقدام است.

 به گفته وی، تا دو هفته دیگر، پروژه‌ها به پیمانکار منتخب واگذارشده است و مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده دارای اولویت پیگیری خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به مطرح‌شدن ابهاماتی درباره ضرورت احداث تقاطع غیر همسطح میدان سپاه گفت: دو مشاور بر این پروژه کار کرده و مطالعات جامع خردنگر و کلان نگر انجام شده است؛ با توجه به وضعیت معابر اطراف، گزینه دیگری جز احداث تقاطع غیرهمسطح در این نقطه از شهر قم نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت