Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد به شیوه بودجه‌ریزی در کشور، گفت: چهارمحال و بختیاری از گذشته با محدودیت بودجه مواجه بوده است، همچنین در حال حاضر تنها ۳۰ درصد بودجه کشور در استان‌ها توسط استانداران توزیع می‌شود و مابقی بودجه به پروژه‌های ملی و وزارتخانه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقبال عباسی ۲۰ شهریورماه در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه این استان دارای ۱۰ شهرستان و جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر است، اظهار کرد: مردم در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعتی، گردشگری، صنایع‌دستی و صنعت مشغول به‌کار هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۴۱ درصد جمعیت استان جوان است، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل نرخ بالای بیکاری در این استان به علت بالا بودن نرخ مشارکت است و نرخ ۴۱ درصدی مشارکت در این استان در کشور بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه کم و کیف توزیع منابع آب مورد گلایه مردم چهارمحال و بختیاری است، بیان کرد: نحوه توزیع آب در کشور به‌گونه‌ای است که امکان تخصیص آب به طرح‌های تولیدی جدید وجود ندارد و منابع آب تخصیص یافته به شهرک‌های صنعتی جوابگوی نیازهای واحدهای صنعتی نیست.

عباسی با انتقاد به شیوه بودجه‌ریزی در کشور، افزود: چهارمحال و بختیاری از گذشته با محدودیت بودجه مواجه بوده است، همچنین در حال حاضر تنها ۳۰ درصد بودجه کشور در استان‌ها توسط استانداران توزیع می‌شود و مابقی بودجه به پروژه‌های ملی و وزارتخانه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این نوع بودجه‌ریزی موجب می‌شود نتوان زیرساخت‌های استان را توسعه داد، بنابراین سرمایه‌گذاران رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این مناطق ندارند.

وی در ادامه در خصوص چالش آب در چهارمحال و بختیاری، گفت: طبق گفته رئیس قوه قضائیه این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری از جمله آب و خاک است، اما تا زمانی که آبی وجود نداشته باشد نمی‌توان از خاک استفاده بهینه کرد، مردم در توزیع آب این استان احساس می‌کنند مورد تبعیض و بی‌عدالتی واقع شده‌اند، اگر آب به درستی در این استان تخصیص داده شود مشکل آب و خاک استان حل می‌شود.

عباسی با بیان اینکه زنجیره تولید محصولات کشاورزی می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد، افزود: ۲۰ درصد بادام کشور در چهارمحال و بختیاری تولید و صادر می‌شود و حدودا ۱۰۰ هزار میلیاردتومان مابه تفاوت دارد که این رقم معادل کل اعتبارات استانی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نبود شفافیت و تعدد قوانین را از دیگر چالش‌های موجود در کشور عنوان کرد و گفت: این مسئله موجب شکل‌گیری فساد شده زیرا تفاسیر متعددی از قوانین می‌شود، همچنین با الکترونیکی کردن فرآیندها، فساد کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه چهارمحال و بختیاری بودجه ریزی محدودیت منابع آبی استاندار چهارمحال و بختیاری بودجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره گفت: برای امروز رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و تگرگ پیش بینی شده است.
وی افزود: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی سطح جاده‌ها از پیامد‌های این سامانه بارشی است.
به گفته کارشناس هواشناسی استان بیشترین فعالیت این سامانه بارشی برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • داور چهارمحالی مسابقات تیر و کمان کشور را سوت می‌زند
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری