Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:01:14 GMT

۳۳طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری بلاتکلیف است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۹۷۴۷

۳۳طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری بلاتکلیف است

مرتضی درخشان روز پنجشنبه در دیدار کشاورزان و دمداران با رییس قوه قضاییه با اشاره اینکه مجوزهای لازم از سوی دولت برای اجرای این طرحها دریافت شده است، خواستار دستور لازم دستگاه قضایی برای اجرای احکام صادره در این زمینه شد. 
وی به کاهش منابع آبی استان چهارمحال و بختیاری از ۶ میلیارد  به سه میلیارد مترمکعب و تخصیص ۲۳۷ میلیون متر مکعب آب از حوضه زاینده رود به عنوان حقآبه استان از سوی وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: افزایش حق آبه  استان در راستای حمایت از بخش تولید یک اولویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اعضای شورای شهر شهرستان فارسان نیز در این نشست با انتقاد از نحوه واگذاری کشتارگاه صنعتی شهر جونقان به بخش خصوصی گفت : این مجموعه با میلیاردها تومان از بودجه بیت المال در ۹۰ هکتار اراضی حاصلخیز احداث شده است.
مصطفی احمدیان افزود: این کشتارگاه حدود ۸۰۰ جوان را مشغول به کار کند که با سرمایه ای ۵۰۰ میلیارد تومانی به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان واگذار شد و به یک مجموعه زیانده تبدیل شده است.

وی گفت:  شهرستان فارسان با بیش از ۱۴۰هزار نفر جمعیت تنها یک شهرک صنعتی دارد اما با این که دولت ۲۱۰ هکتار زمین برای ایجاد این شهرک از مردم گرفته، از سال ۶۶ تاکنون فقط یک واحد فعال شده است و بقیه اراضی بلااستفاده مانده اند که واگذاری آنها به کشاورزان موجب رونق اقتصادی منطقه می شود. 

این عضو شورای شهر فارسان این نکته را هم اعلام کرد که فردی از سال ۸۶ تاکنون ۸۵ هکتار زمین مربوط به مسکن و شهرسازی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده اما با وجود مکاتبات صورت گرفته با مراجع و دستگاه های مختلف، تلاش ها برای بازگشت این اراضی به بیت المال نتیجه نداده است.

به گزارش ایرنا، در این دیدار ، رییس قوه قضاییه  از رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان خواست که گزارش کاملی درباره ۸۵ هکتار اراضی متصرفی متعلق به مسکن و شهرسازی این شهرستان به دادگستری استان ارائه کند.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی چهارمحال وبختیاری قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی چهارمحال وبختیاری قوه قضاییه توسعه اقتصادی چهارمحال وبختیاری قوه قضاییه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان