Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر خراسان رضوی، محمدرضا مس‌فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۳۴ درصد اشتغال‌های جدید ایجاد شده در خراسان رضوی در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است

او افزود: بسیاری از مشکلاتی که در استان‌های مختلف کشور حل نشده، در خراسان رضوی برطرف شده و با استفاده از توان استانی تمامی موانع را از سر راه برمی‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: ۵۵ درصد سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و ۴۲ درصد واحد‌های فعال استان با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بوده است.

حسن حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: پارسال ۴۳۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد شد که از این میزان ۵۸ هزار آن و معادل ۱۳.۶ درصد مجموع اشتغال‌های ایجاد شده در خراسان رضوی بوده، آن هم با وجود شرایط سخت تحریمی، اما در سوی مقابل اختیارات محدود مدیران استانی مانع پیشرفت شده و بسیار تاسف‌بار است که به توان نیروی درون‌استانی توجه نمی‌شود.

در ادامه غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: قانون فضای کسب و کار در سال ۹۱ تصویب شد که تنها ۱۸ درصد قانون مصوب به مرحله اجرا در آمده است.

او با بیان اینکه مشکلات نرخ ارز در کنار تحریم‌های ظالمانه کمر تولیدکننده را شکسته است، افزود: تا زمانی که اتحاد میان بخش‌های دولتی و خصوصی نباشد نمی‌توان نسبت به رشد در عرصه تولید خوش‌بین بود؛ قانون فضای کسب و کار در سال ۹۱ تصویب شد، اما فقط ۱۸ درصد آن اجرا شده است و مدیران آن وقتی خود قانون‌گریز باشند، پیشرفت در حوزه تولید هم امکان‌پذیر نیست.
طرح های توسعه ای مورد حمایت اصل ۹۰   در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های توسعه‌ای مصوب مورد حمایت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

او افزود: ما ضمن عذرخواهی از مردم و تولیدکنندگان بابت کوتاهی‌های صورت گرفته اعلام می‌کنیم که در مجلس یازدهم تلاش ویژه‌ای در مسیر رفع موانع تولید و ثبات نرخ ارز خواهیم داشت.

پژمان‌فر با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای در حوزه اشتغال دارد، تصریح کرد: طرح‌های توسعه‌ای که در انجمن‌های خانه صنعت، معدن و تجارت به تصویب می‌رسد مورد حمایت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد، ضمن اینکه پیگیر فعالیت‌های واحد‌های تعطیل شده در ایام بحران کرونا با ۲ پروانه هستیم.   رشد ۶ درصدی تسهیلات اعطایی

همچنین علی رسولیان معاون امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: میزان تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان استان رشد ۳۴ درصدی در ۶ ماهه نخست سال داشته است.

او با بیان اینکه سیاست‌های تولید باید در مصوبات مجلس شورای اسلامی باشد، افزود: ستاد تسهیل، کلینیک صنعت و دیگر مجموعه‌ها همه خوب است به شرط آنکه مسئول مستقیم پاسخگو باشد و نیازی به مراجعه مکرر مردم به استانداری نباشد.

عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر خراسان رضوی گفت: با وجود ناامنی‌هایی که در کشورهای مختلف شاهد هستیم، به برکت امام هشتم(ع) از امنیت خوبی در کشورمان برخورداریم و تولیدکننده ما به جز دغدغه‌های بانکی، ارزی و بیمه‌ای نگرانی دیگری ندارد.

او با طرح این سوال که چرا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همه چیز را شفاف اعلام نمی‌کند؟، افزود: متاسفانه دل تولیدکنندگان پردرد است و مسئولان فقط همچون یک تماشاچی هستند، مقام معظم رهبری شعار جهش تولید را برای سال ۹۹ انتخاب کردند و جهش تولید یعنی تغییر اصلاح و روش کار و تولیدکنندگان در ایام بحران کرونا غیرممکن‌ها را ممکن کردند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه مشکلات عدم ثبات نرخ ارز در کنار تحریم‌های ظالمانه کمر تولیدکننده را شکسته است، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مهمترین وزارتخانه کشور بوده، وزارتی که ۶ ماه فاقد وزیر است؛ همچنین از نمایندگان هم می‌خواهیم پیگیر مصوبات خود باشند و اینکه چرا به مرحله اجرا در نیامده است؟


انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن اتاق بازرگانی رونق تولید کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی معدن و تجارت خراسان رضوی رئیس خانه صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی صداوسیما محسن نصرپور اظهار کرد: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

نصرپور افزود: همچنین برنامه تبلیغات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم به صورت رایگان توسط صداوسیمای خراسان رضوی تهیه و پخش خواهد شد.

وی افزود: هیأت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم در ضبط مناظرات نامزدها و برنامه‌های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی و کاظم معتمدی فر دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی مشهد و کلات، از ابتکار صداوسیما برای اجرای عدالت رسانه‌ای بین کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تشکر کردند و گفتند این کار نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های تبلیغات کاندیداها و شنیده شدن برنامه‌های آنها توسط مخاطبان داشته است.

کد خبر 747980

دیگر خبرها

  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت
  • معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی