Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران گفت: تربیت انسان و دور ماندن او از خسارت و آسیب‌های دنیوی و اخروی به خودسازی، صبر و تقوای فرد بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه چهارشنبه به مناسبت ماه محرم در حوزه علمیه امام خمینی(ره) به سخنرانی پرداخته و گفت: تربیت انسان و دور ماندن او از خسارت و آسیب‌های دنیوی و اخروی به خودسازی، صبر و تقوای فرد بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خداوند متعال تکلیف انسان را از زمان تولد تا مرگ مشخص کرده است که عمر خود را بیهوده تلف نکند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند انسان را برای بندگی خلق کرده است، عنوان کرد: آنان که بر خلاف هدف آفرینش حرکت کنند بنده الهی نیستند بلکه بنده قدرت، ثروت، شهرت و هوای نفس خود هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نماز گنجی بی‌نهایت باارزش است که هر کس آن را از دست بدهد خسارت بزرگی کرده است، اظهار کرد: ترک نماز سقوط و گرفتار شدن سقر و خسارت عظیم است. نماز انسان را از گناه بازمی‌دارد و حصار بسیار خوبی برای حفظ از گناه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی درباره مسائل دیگری که انسان را از سقوط در سقر حفظ می‌کند، گفت: کمک به فقرا، انجام واجبات و ترک محرمات، اطعام فقرا و یتیمان که بسیار باارزش است می‌تواند انسان را از سقوط در سقر حفظ کند.

وی با بیان اینکه اگر انسان لحظه‌ای از یاد خدا غفلت کند سقوط می‌کند، عنوان کرد: حرام خوری و بی‌بندباری نتیجه غفلت از یاد خداوند است که سبب نزول بلا بر انسان می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه سلامت فرد و جامعه هر دو به یکدیگر بستگی دارد، گفت: انسان باید افزون بر اینکه خود را از گناه و معصیت به سلامت حفظ می‌کند از ابتلاء جامعه به گناهان حساس بوده و اجازه ندهد که چنین بلایی بر سر آن بیاید.

امام جمعه موقت تهران افزود: انسان باید در ابتدا خود را امربه معروف و نهی از منکر کرده به آنچه می‌گوید عمل کند سپس به افراد دیگر جامعه بپردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه انسان متقی همواره محاسبه نفس دارد، ابراز کرد: نفس اماره و شیطان همواره به انسان حمله می‌کنند اما انسان باتقوا با پرهیز از گناه خود را در معرض این حمله قرار نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه ضدانقلاب بی‌دین زیرولایت شیطان است، اظهار کرد: پذیرش ولایت فقیه پذیرش علم و عدالت است، هر کس با آن مخالفت کند با علم و عدالت مخالفت کرده است.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: صبر و گذشت صبر و بردباری صبر و استقامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی آلینیک، وزیر امور خارجه بلاروس امروز دوشنبه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح درباره اوکراین است، اما همه چیز به اراده سیاسی کی یف بستگی دارد.

وی دراین‌باره گفت: درهای ما برای مذاکرات صلح آمیز باز است. آنها همیشه باز بوده و باز خواهند ماند. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگرداندن صلح و پایان دادن به خونریزی در اوکراین کمک کند.

وزیر امور خارجه بلاروس تاکید کرد: ما به اراده سیاسی رهبری اوکراین تکیه خواهیم کرد… ما می بینیم و توجه می کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده ای می خواهند صلح را بازگردانند و به رنجی که با آن روبه رو هستند پایان دهند. اما همه چیز به تصمیم سیاستمداران این کشور بستگی دارد.

آلینیک روز شنبه اعلام کرد که ابتکار سوئیس برای برگزاری نشستی درباره اوکراین در ۱۵ و ۱۶ ژوئن بدون مشارکت روسیه و بلاروس «بی معنی» است و تأکید کرد که دستیابی به نتایج در چنین نشستی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بلاروس برای شرکت در این نشست دعوت نامه ای دریافت نکرده است، افزود: فرض ما این است که هرگونه حل و فصل مسالمت آمیز این مناقشه و هرگونه بحث در مورد مسائل امنیتی اروپا و اوراسیا بدون مشارکت روسیه و بلاروس مطلقاً بی فایده است.

کد خبر 6097793

دیگر خبرها

  • رسالت معلم تربیت انسان در طراز مقام توحیدی است
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • معلّمان، قافله‌سالاران کاروان روشنگری
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • تربیت متخصص در علوم مختلف و ساختار سازی شیعه از مهم‌ترین اقدامات امام صادق علیه السلام بود
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار