Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@11:22:48 GMT

رای‌گیری در 10 حوزه انتخابیه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۳۲۹۸

رای‌گیری در 10 حوزه انتخابیه آغاز شد

صبح امروز، رقابت در 10 حوزه انتخابیه برای راه‌یابی به مجلس شورای اسلامی میان 20 نامزد انتخاباتی آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح امروز رقابت 20 نامزد انتخاباتی برای 10 کرسی مجلس شورای اسلامی در دومین مرحله انتخابات آغاز شد.

در این مرحله واجدین شرایط رای‌گیری حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان، حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در استان ایلام، حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس در استان البرز، حوزه انتخابیه زنجان و طارم در استان زنجان و حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در استان خوزستان، حوزه انتخابیه بیجار در استان کردستان، حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب و دالاهو در استان کرمانشاه، حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان در استان گلستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما انتخابات در حوزه انتخابیه میانه در استان آذربایجان شرقی نیز که به مرحله دوم موکول شده بود به دلیل رد صلاحیت یکی از نامزدها از سوی شورای نگهبان، در سال 1400 برگزار خواهد شد.

مدت برگزاری این مرحله از انتخابات 10 ساعت در نظر گرفته شده است.

همچنین در این مرحله حد نصابی برای آراء بدست آمده وجود ندارد و هر کس که بالاترین رای را بدست آورد کرسی بهارستان را از آن خود خواهد کرد.

کرمانشاه

آغاز یک انتخابات متفاوت در استان کرمانشاه/ رقابت میان ۴ کاندیدا برای ۲ حوزه انتخابیه

به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، از دقایقی پیش دومین مرحله انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

بر اساس این گزارش، در این مرحله در استان کرمانشاه، چهار کاندیدا به رقابت می پردازند که  ۲ نماینده برای ۲ حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام آبادغرب و دالاهو انتخاب می شوند.

پیش از این در مرحله قبلی ۱ نماینده برای اسلام آبادغرب و دالاهو و ۲ نماینده نیز برای کرمانشاه انتخاب شده بودند.

این مرحله از انتخابات نیز تحت تاثیر شیوع کرونا قرار دارد و بارها از سوی برگزار کنندگان این انتخابات بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی تاکید شده است.

گلستان

انتخابات در غرب گلستان آغاز شد

 به نقل از گلستان ما، مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح جمعه، با رعایت پروتکل های بهداشتی همزمان با هشت استان دیگر در غرب گلستان آغاز شد.

مردم گلستان در این مرحله هفتمین نماینده خود  از بین آقایان جلال ایریراهی بهرستان می کنند.

در مرحله اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  118هزار و 737نفر در انتخابات حوزه غرب گلستان شرکت کردند که عبدالجلال ایری 21هزار و 183رای و رجب‌محمد آبادی 14هزار و 983رای به دست آوردند و بدلیل کسب نکردن اکثریت آرا به دو دوم کشیده شد و حالا این دو نامزد به رقابت بایکدیگر برای کسب کرسی سبز مجلس می پردازند.

حالا در مرحله دوم 244شعبه اخذ رای در استان مستقر شده  که از این تعداد شعبه 230ثابت و 14شعبه سیار و 121شعبه شهری و 123شعبه روستایی است.

مدت زمان پیش بینی شده برای اخذ رای 10 ساعت تعیین شده که طبق اعلام رئیس ستاد انتخابات استان قابل تمدیدی نیست .

در این مدت 3 زار و 660نفر از عوامل اجرایی انتخابات گلستان را برگزار خواهند کرد.

استان گلستان با 6 حوزه انتخابیه اصلی، هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که شامل دو نماینده از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر علی‌آبادکتول، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه است.

ایلام

فرماندار دره‌شهر عنوان کرد؛

استقرار ۵۰ صندوق اخذ رای در دره‌شهر/ مردم در ساعات اولیه رای بدهند

کیانوش محمدنژاد"، رییس ستاد انتخابات دره شهر در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: با تمهیدات اندیشیده شده ۵۰ صندوق اخذ رای در سطح شهرستان مستقر می شود.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۱۴ صندوق سیار و ۳۶ صندوق نیز بصورت ثابت است.

محمدنژاد افزود: همچنین هزار نفر کار نظارت، بازرسی و امنیت انتخابات شهرستان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامتی مردم علاوه بر توزیع اقلام بهداشتی بین عوامل اجرایی، کار گندزدایی و ضدعفونی شعب یک روز قبل از اغاز رای گیری انجام می‌گیرد.

فرماندار دره شهر تاکید کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا امکان عدم تمدید ساعت رای گیری وجود دارد لذا شهروندان در همان ساعات اولیه با حفظ پروتکل های بهداشتی و نیز استفاده از خودکار شخصی رای بدهند.

وی ادامه داد: همچنین طرفداران دوکاندیدا نیز برای جلوگیری از شیوع احتمالی کرونا و حفظ سلامتی خود و مردم از تجمع در اطراف شعب خودداری کنند.

فرماندار دره شهر بیان داشت: از جانب خود، هئیت های نظارت، اجرایی و بازرسی انتخابات به مردم اطمینان می دهم که انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار خواهد شد.

وی گفت: از همه مردم شهرستان برای برای حضور حداکثری و پرشکوه در این رویداد مهم دعوت میکنیم.

فرماندارآبدانان:

انتخابات آبدانان در 66 شعبه اخذ رای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

"سیروس مراد حاصلی"، فرماندار آبدانان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 66 حوزه اخذ رای ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم وجود دارد

وی بیان داشت: از این تعداد شعب اخذ رای 43 شعبه در بخش مرکزی، 12 شعبه در بخش سرابباغ و 11 شعبه دربخش کلات مورموری مستقر خواهند شد.

مرادحاصلی با اشاره به اینکه در دومین مرحله از انتخابات یک هزار و500 نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی در برگزاری انتخابات مجلس مشارکت دارند، افزود: در مرحله دوم انتخابات مجلس بیش از 30 هزار نفر درشهرستان آبدانان واجد شرایط رای دادن هستند.

فرماندار آبدانان ساعت شروع اخذ رای را از ساعت 8صبح تا 6بعدازظهر دانست و گفت: با توجه به وضعیت بیماری کرونا جهت حفظ سلامت افراد و عوامل اجرایی ممکن است ساعت رای گیری تمدید نشود لذا شهروندان در همان ساعات اولیه با حفظ پروتکل های بهداشتی در پای صندوق های اخذ رای حضور بهم رسانند.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان اضافه کرد: یک روز قبل از انتخابات کار ضدعفونی و گند زدایی تمامی شعبه اخذ رای صورت خواهد گرفت و در روز انتخابات با توزیع اقلام بهداشتی در بین عوامل اجرایی و حضور بازرس شبکه بهداشت در محل شعبه اخذ رای بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت خواهد داشت.

وی در پایان صیانت از آراء مردم را مهم ترین وظیفه عوامل اجرایی انتخابات دانست و گفت: عوامل اجرایی انتخابات امین مردم در حفظ و صیانت از آراء می باشند.

فرماندار دهلران:

رأی‌دهندگان دهلرانی ماسک، دستکش و خودکار شخصی داشته باشند

"مجید عسگری"، فرماندار دهلران نیز در گفت گو با خبرنگار ایلام بیدار  گفت: انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی امروز برابر برنامه زمان بندی و ابلاغی وزارت کشور در این حوزه انتخابیه صبح امروز آغاز شده است. 

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات با شکوه اندیشیده شده است، اظهار کرد: از ساعت هشت صبح عوامل شعب اخذ رأی آمادگی دارند تا مردم حوزه انتخابیه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.   عسگری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده و همه عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی مستقر در شعبه‌های اخذ رأی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد.   رئیس حوزه انتخابیه دهلران بیان نمود: رأی دهندگان همراه خود ماسک، دستکش و خودکار شخصی داشته باشند تا از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.   وی عنوان کرد: ۲۰۷ شعبه شامل ۱۴۱ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۶۶ شعبه سیار شهری و روستایی در ۴ شهرستان دهلران، آبدانان و دره شهر، بدره و بخش‌های تابعه مستقر هستند.

فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه دهلران بیان کرد: شهروندان هرگونه تخلف در بحث انتخابات را به صورت مستند به ستاد انتخابات، یا هیئت‌های نظارت و بازرسی قرار بدهند تا با متخلفین برخورد جدی شود.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام:

134 هزار نفر در حوزه جنوب استان ایلام واجد شرایط رای‌دادن هستند

به نقل از ایلام بیدار، "محمد نوذری"، رئیس ستاد انتخابات ایلام در خصوص برگزاری انتخابات در حوزه جنوب استان گفت: کسانی که در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی یعنی ۲ اسفندماه ۱۳۹۸ در حوزه های انتخابیه مربوطه شرکت کرده و رای داده اند می توانند در دور دوم نیز در همان حوزه رای دهند.

وی اظهار کرد: همچنین افرادی که در انتخابات اسفندماه سال گذشته، در هیچ یک از حوزه های انتخابی شرکت نکرده و رای نداده‌اند، هم می توانند در این انتخابات شرکت کنند و به نامزدهای مورد نظر خود رای دهند.

معاون استاندار ایلام افزود: متولدین ۲۱-۶ -۸۱ به قبل که ۱۸ سال آنها تمام شده است می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام ابراز امیدواری کرد: با همکاری که میان عوامل اجرایی و نظارتی وجود دارد و همچنین با همراهی نامزدهای انتخاباتی و مردم حوزه انتخابیه جنوبی استان شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، امن و با مشارکت بالا خواهیم بود.

نوذری خاطرنشان کرد: 134 هزار نفر در حوزه جنوب استان ایلام  واجد شرایط رای دادن هستند.

کردستان

فرآیند رای‌گیری دور دوم انتخابات مجلس در بیجار آغاز شد

به نقل از کردتودی، رییس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه بیجار اظهار داشت: ۱۱۲ شعبه اخذ رای در شهرستان بیجار آرای مردم را در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمع آوری می‌کنند.

علی اکبر ورمقانی اضافه کرد: از این ۱۱۲ شعبه اخذ رای، ۳۹ مورد آن ثابت و ۷۳ صندوق نیز سیار پیش‌بینی شده و واجدان شرایط رای در این شهرستان باید نماینده خود در مجلس شورای اسلامی را از بین ۲ کاندیدای راه یافته به دور دوم با ریختن آرای خود به صندوق‌ها انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ صندوق اخذ رای شهری و ۷۱ مورد نیز روستایی است، افزود: عصر روز چهارشنبه محل شعب اخذ رای با راعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از سیستم‌های گندزدایی و ضد عفونی، آماده حضور هیات اجرایی، نظارت و مردم برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات شد.

ورمقانی تاکید کرد: رای دهندگان بدلیل شرایط کرونایی حتما با ماسک و خودکار اختصاصی در محل شعب اخذ رای حاضر شوند ضمن اینکه همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی ضروری است.

زنجان

آغاز رای گیری دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در زنجان و طارم

مرحله دوم از یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز در ۲ شهرستان زنجان و طارم آغاز شد.

برای انتخابات امروز ۳۱۹ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه زنجان و طارم پیش بینی شده است؛ که ۲۶۵ شعبه در شهرستان زنجان و ۵۴ شعبه در طارم قرار دارد.

برای حفظ سلامتی رای‌دهندگان تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در شعبات اخذ رای رعایت می‌شود.      

در حال بروزرسانی ...

منبع: دانا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی رییس ستاد انتخابات پروتکل های بهداشتی دوم انتخابات مجلس برگزاری انتخابات اجرایی انتخابات حوزه انتخابیه یازدهمین دوره عوامل اجرایی شعبه اخذ رای زنجان و طارم استان ایلام اخذ رای مرحله دوم شرایط رای یک نفر رای گیری هزار نفر دور دوم آغاز شد شعب اخذ دره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۲۲۱ شعبه اخذ رأی ‌در سمیرم و لنجان

مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی سلیمانی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان‌ اظهار داشت: استان اصفهان مجموعاً دارای 16 حوزه انتخابیه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که در مرحله نخست با حضور مردم استان در انتخابات یازدهم اسفندماه، تکلیف 14 حوزه انتخابیه با 18 منتخب مشخص شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه نامزدهای انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان حائز نصاب 20 درصد کل آراء نشدند، انتخابات در این دو حوزه انتخابیه به مرحله دوم کشیده شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان بیان کرد: در روز جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه انتخابات مرحله دوم در این دو حوزه با حضور نامزدهایی که دارای بالاترین آراء در مرحله اول شدند صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه سمیرم رقابت میان آقایان رحیم کریمی و سید محمد موسوی و در حوزه انتخابیه لنجان رقابت میان آقایان حسین رجایی ریزی و اکبر پولادی باغبادرانی خواهد بود.

سلیمانی گفت: تبلیغات مرحله دوم انتخابات از ساعت صفر روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ساعت 8 صبح پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در این دو حوزه با مجموع 221 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده ‌که 68 شعبه در حوزه انتخابیه سمیرم و 153 شعبه در حوزه انتخابیه لنجان قرار دارد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: باتوجه به اقداماتی که در حوزه تبلیغات توسط صداوسیمای مرکز اصفهان صورت گرفته برنامه 20 دقیقه‌ای برای معرفی کاندیداها پیش‌بینی و سه مناظره 60 دقیقه‌ای تهیه شده که هر کدام از این برنامه‌ها در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز اصفهان در دو مرتبه در ایام قانونی تبلیغات انتخابات پخش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این نکته حائز اهمیت است که در این مرحله از انتخابات تنها کسانی که در مرحله نخست انتخابات در این دو حوزه شرکت کردند و کسانی که در هیچکدام از حوزه‌های انتخابیه کشور در مرحله قبلی رأی ندادند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

سلیمانی افزود: در دستگاه‌های احراز هویتی که در هر شعبه موجود است اطلاعات افراد مجاز به رأی قرار دارد و با ارائه اصل یکی از مدارک پنجگانه که عبارتند از: کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت واجدین شرایطی که سن آنان در روز برگزاری انتخابات 18 سال تمام  و بیشتر است امکان شرکت در انتخابات را دارند.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم با حضور مردم این دو حوزه انتخابیه شاهد برگزاری انتخابات پرشور همراه با سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت گسترده باشیم.

انتهای پیام/163/.

دیگر خبرها

  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • پیش بینی ۲۲۱ شعبه اخذ رأی ‌در سمیرم و لنجان
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد + جزئیات
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب