Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:15:04 GMT

واکنش آنکارا به بیانیه ضد ترکیه‌ای اتحادیه عرب

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۳۹۹۱

واکنش آنکارا به بیانیه ضد ترکیه‌ای اتحادیه عرب

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای تصمیمات اتخاذ شده در نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب که ۹ سپتامبر برگزار شد، را رد کرده و آن را «غیرجدی» ارزیابی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی،‌ وزارت امور خارجه ترکیه تصمیمات اتخاذ شده در نشست اخیر اتحادیه عرب را «به طور کل» رده کرده و این اتحادیه را به ایفای نقش مثبت برای تامین امنیت و ثبات منطقه به جای اتخاذ رویکرد خصمانه نسبت به این کشور فراخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: تصمیمات اتخاذ شده در مورد کشورمان در جلسه مذکور را کاملاً رد می کنیم. این تصمیمات چیزی نیست که جدی گرفته شود.

اتهامات بی اساسی علیه ترکیه از سوی برخی از اعضای اتحادیه عرب برای پنهان کردن فعالیت‌ها و طرح‌های مخرب خود، در جریان نشست شورای وزیران خارجه وارد شده است. بر همه روشن است که ترکیه برای تمامیت ارضی و وحدت سیاسی کشورهای عرب و ثبات منطقه اهمیت زیادی قائل است و برخلاف دولت‌های پشت پرده این تصمیمات، برای محافظت از آن تلاش می‌کند.

ملت عرب متوجه اقدامات کشورهای مذکور که مسئله فلسطین را نادیده گرفته و تلاش‌های حل اختلاف مشکل دو دولتی فلسطین و ابتکاراتی که باعث ایجاد مخاطره در موضع مشترک عرب‌ها در اتحادیه عربی می شود، هستند.

ترکیه علی‌رغم رژیم‌هایی که به دنبال تجزیه سوریه، حمایت از تروریست‌های تهدید کننده حاکمیت عراق، نابودگران یمن، حامیان کودتاگران در لیبی، عاملان مخرب ثبات در سودان برای منافع خود که فاجعه‌ای برای بشریت ایجاد می‌کنند، تلاش دولت‌های معلوم الحال که از سران شبه‌نظامیان، گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی حمایت می‌کنند، به رویکرد سازنده خود برای ثبات و آرامش منطقه ادامه خواهد داد.

از اتحادیه عرب بار دیگر دعوت می‌کنیم تا به جای پیروی از برخی از اعضایی که رویکرد خصمانه نسبت به کشورمان دارند، نقش مثبتی در تامین امنیت و ثبات منطقه ایفا کند.

عدم محکومیت عادی سازی روابط امارات با اسرائیل در اتحادیه عرب

روز چهارشنبه، اتحادیه عرب  در بیانیه‌ای، "همه دخالت‌های ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی" را محکوم کرد و از این کشور خواست تا نیروهایش را از عراق و سوریه و لیبی خارج کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است