Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:58:50 GMT

رشد ۱۵ برابری حفظ قرآن پس از شیوع کرونا در این موسسه

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۴۱۸۵

رشد ۱۵ برابری حفظ قرآن پس از شیوع کرونا در این موسسه

ایسنا/خراسان شمالی مدیر مؤسسه قرآنی حضرت رسول شیروان گفت: پس از شیوع کرونا، شاهد رشد ۱۵ برابری حفظ قرآن از سوی قرآن آموزان در این موسسه بودیم.

مجید نکوئیان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از سال ۶۶ به بعد نابینا شده‌ام، بیان کرد: به علت شیمیایی شدن در جنگ تحمیلی، از سال ۶۶ به بعد کم کم نابینا شدم و پس از اینکه بینایی خود را از دست دادم، انگیزه بیشتری برای کنار آمدن با شرایط جدید را نیز پیدا کردم و حفظ قرآن، ورزش و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در این مدت شروع کردم.

وی با تأکید براینکه مؤسسه قرآنی حضرت رسول جزو اولین مؤسسه قرآنی شهرستان بود، اظهار کرد: تمام مؤسسات قرآنی که در شیروان فعال هستند مدیران آن مؤسسات از شگردان بنده بودند و پس از اینکه توانایی لازم در جهت آموزش قرآن را به دست آوردند، هرکدام از آنها مدیر مؤسسه‌ای شدند.

نکوئیان با اشاره به اینکه تمام آموزش‌ها تلفنی و حضوری است، اضافه کرد: به علت شرایطی که دارا هستم، امکان استفاده از شبکه‌های مجازی را ندارم اما تمام آموزش‌ها به صورت تلفنی و حضوری است که پس از شیوع کرونا و تعطیلی مؤسسه بیشترین راه آموزش تلفنی است.

مدیر مؤسسه قرآنی حضرت رسول شیروان در رابطه با کمک‌های مالی دستگاه‌های مربوطه به مؤسسات قرآنی، افزود: یک میلیون تومان برای آسیب‌هایی که مؤسسات قرآنی با آن مواجه بودند، بسیار ناچیز است و برای همین مقدار ناچیز نیز باید انواع گزارش‌ها و.. ارسال شود تا کمک به مؤسسات انجام شود.

نکوئیان تصریح کرد: مؤسسات قرآنی باید خودگردان باشد و تنها راه این مسئله نیز سرمایه‌گذاری و ایجاد منبع درآمد برای مؤسسات قرآنی است تا نیازی به کمک‌های ناچیز نباشند.

وی با بیان اینکه از هشت صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی قرآن‌آموزان هستم، ادامه داد: اگر قرآن‌آموزان در همان لحظه‌ای که به مربی نیاز دارند، پاسخگویی وجود نداشته باشد دلسرد می‌شوند و از همین جهت در تمام ساعات شبانه‌روز پاسخگوی سوالات قرآن‌آموزان هستم که همین موضوع موجب شده تا خانواده قرآن‌آموزان نیز علاقه‌مند به فراگیری قرآن شوند.

مدیر مؤسسه قرآنی حضرت رسول شیروان تصریح کرد: کیفیت حفظ قرآن برای قرآن‌آموزانی که در حوزه حفظ تمرین می‌کردند، پس از شیوع کرونا افزایش پیدا کرد و پس از شیوع کرونا رشد حفظ قرآن در این مؤسسه ۱۵ برابر افزایش پیدا کرد.

نکوئیان اضافه کرد: بودجه‌های قرآنی در حدی کوچک می‌شود که وقتی به دست مدیران مؤسسات می‌رسد بسیار ناچیز است و دردی را درمان نمی‌کند و باید برای این مسئله فکر اساسی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰۰ قرآن‌آموز با مؤسسه در ارتباط است، اظهار کرد: ادعای فعالیت‌های قرآنی از سوی مسئولان زیاد شنیده می‌شود اما بیهوده است و شخصی که دغدغه فعالیت‌های قرآنی را نداشته باشد نمی‌تواند به درستی این حوزه را مدیریت کند.

نکوئیان با بیان اینکه بیشترین مشکل مؤسسات قرآنی نداشتن فضا است، اظهار کرد: با شرایط کنونی جامعه و تعطیلی مؤسسات قرآنی که دارای فضای استیجاری هستند، مشکلات زیادی را متحمل می‌شوند که باید چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حفظ قرآن کریم موسسه قرآنی پس از شیوع کرونا مؤسسات قرآنی قرآن آموزان مدیر مؤسسه حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود