Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:00:29 GMT

واکنش تهران به ادعای مایکروسافت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۴۶۸۶

واکنش تهران به ادعای مایکروسافت

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان، تاکید کرد: برای تهران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید ریاست می کند، آنچه مهم است پایبندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم های بین‌المللی و دست برداشتن از دخالت در کشورهای دیگر و عمل به تعهدات خود است.

به گزارش ایسنا، ادعای مایکروسافت مبنی بر تلاش هکرهای مرتبط با روسیه، چین و ایران برای تاثیر گذاری بر انتخابات آمریکا با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خطیب زاده در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN در تکذیب این ادعا گفت: ایالات متحده که دهه‌ها در انتخابات کشورهای دیگر از جمله ایران دخالت کرده، با کودتا دولت منتخب مردم ایران دکتر مصدق را سرنگون کرده و کارزار فعال ضداطلاعاتی بر علیه دیگر کشورها را رهبری میکند، در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند.

وی تاکید کرد: همانگونه که بارها گفته ایم برای تهران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید ریاست می کند. آنچه مهم است پایبندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم های بین‌المللی و دست برداشتن از دخالت در کشورهای دیگر و عمل به تعهدات خود است.

براساس این گزارش، شرکت مایکروسافت در گزارشی مدعی شده است که، هکرهایی مرتبط با روسیه، چین و ایران در تلاش هستند تا از افراد و گروه‌های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ جاسوسی کنند.

این شرکت فعال در حوزه فن‌آوری گفت که «هکرهای روسی که در مبارزات انتخاباتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ دخالت داشتند بار دیگر درگیر شده‌اند.»

مایکروسافت تاکید کرد که «واضح است گروه‌های فعال خارجی با هدف‌گیری انتخابات، تلاش‌های خود را افزایش داده‌اند.»

هر دو کارزار انتخاباتی در دو جبهه دموکرات به رهبری جو بایدن و جبهه جمهوری‌خواه به رهبری دونالد ترامپ طبق گفته مایکروسافت هدف این مهاجمان سایبری هستند.

تام برت، معاون مایکروسافت در یک پست وبلاگی گفت: «آنچه ما دیده‌ایم با الگوی حمله قبلی سازگار است که نه تنها نامزدها و کارمندان ستاد انتخاباتی را هدف قرار می‌دهد، بلکه کسانی را که در مورد موضوعات اصلی مشورت می‌دهند نیز مورد هدف هستند.»

آقای برت همچنین در وبلاگ خود درباره ایران نوشته است که «هکرهای مورد حمایت حکومت ایران بین ماه‌های مه و ژوئن تلاش‌های بی‌نتیجه‌ای برای حملات سایبری به حساب‌های کارزار ستاد انتخابات دونالد ترامپ و مقام‌های دولتی داشتند.»

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در ماه اوت گفته بودند که روس‌ها می‌خواهند که ترامپ همچنان رئیس جمهور باقی بماند با این حال چینی‌ها بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا را ترجیح می‌دهند.

با این حال مایکروسافت در بیانیه خود گفته است که هکرهای مورد حمایت دولت چین «افراد برجسته مرتبط با انتخابات» از جمله افراد مرتبط با کارزار بایدن را هدف قرار داده‌اند.

مایکروسافت با این حال می‌گوید که اغلب تلاش‌ها برای هک از سوی عوامل روسی، چینی و ایرانی توسط نرم افزارهای امنیتی مایکروسافت خنثی شده است. با این حال این شرکت درباره اینکه حساب کاربری چه کسی ممکن است با موفقیت هک شده باشد یا او را تحت تاثیر قرار داده باشد اظهارنظر نمی‌کند.

مایکروسافت ارزیابی‌ای درباره اینکه کدامیک از عوامل این کشورها تهدید بیشتری برای سلامت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند، ارایه نکرده اما کارشناسان امنیت سایبری مداخله روسیه را جدی‌تر عنوان می‌کنند.

معتقدیم که بخش اطلاعات ارتش روسیه همچنان بیشترین تهدید را برای روند دموکراتیک ایجاد می‌کند.

جان هالتکوئست، مدیر تجزیه و تحلیل اطلاعات در شرکت امنیت سایبری فایرآی به آسوشیتدپرس گفت: «معتقدیم که بخش اطلاعات ارتش روسیه همچنان بیشترین تهدید را برای روند دموکراتیک ایجاد می‌کند.»

وی تاکید کرد که بیانیه مایکروسافت نشان می‌دهد که بخش اطلاعاتی ارتش روسیه همچنان به دنبال اهداف مرتبط با انتخابات است که با وجود اقدام‌های قانونی، تحریم و اقدام‌های متقابل دیگر متوقف نشده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند که تاکنون هیچ مدرکی درباره نفوذ مشاهده نکرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات 2020 آمریکا ایران و آمریکا مایکروسافت سعید خطیب زاده سخنگوي وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟

انصاف نیوز نوشت: ساعاتی قبل یک رسانه‌ی فارسی زبان خارج کشور با انتشار گزارشی مدعی شد علیرضا عسگری با هویتی جدید در آمریکا زندگی می‌کند. 

بر اساس ادعای ایران اینترنشنال سردار عسگری اطلاعات نظامی مهمی را در اختیار آمریکا قرار داده است و هویت شهید محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع در دولت روحانی که ترور شده و به شهادت رسید را برای آمریکا آشکار کرد.

در سال ۹۹ قوه قضاییه از اعدام فردی به نام رضا عسگری خبر داده بود.

سخنگوی وقت قوه قضاییه درباره‌ی جزییات پرونده‌ی رضا عسگری گفته بود: حکم مشابهی درباره کارمند بازنسشته هوافضای وزارت دفاع را اجرا کردیم. او در سال ۹۵ بازنشسته شد و بعد از آن به سیا وصل شد و اطلاعاتی که در تولید موشک هایمان داشت بخشی از اطلاعات را به سیا فروخت و از آن پول گرفت. بازداشت شد و محاکمه شد و محکوم به اعدام شد و هفته قبل هم اعدام شد. او رضا عسکری بود. بدانند که اشراف اطلاعاتی است. عسکری تحت رصد قرار گرفت و مستندات جمع شد و در نهایت حکمش اجرا شد.

برخی رسانه‌ها در آن مقطع زمانی مدعی شده بودند که فرد اعدام‌شده همان علیرضا عسگری است که در آن زمان با واکنش همسر آقای عسگری همراه شد.

اظهارات همسر علیرضا عسگری

زیبا احمدی، همسر علیرضا عسگری، در تیر ۹۹ در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس گفته بود: همسر من علیرضا عسگری و معاون اسبق وزیر دفاع در زمان وزارت آقای شمخانی بوده و یک سرباز فداکار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود. اتهام جاسوسی یک توهین به همسرم است.

همسر من اصلا جاسوس نبوده و نیست و در سال ٨٥ بازنشسته و در کشور ترکیه توسط اسرائیل ربوده شده است و تنها خبری که داریم این است که هم اکنون در شهر الرمله و در زندان آیالون در بند اسرائیل غاصب است.

همچنان از دستگاه‌های مربوطه پیگیر وضعیت همسرم هستم و حزب الله لبنان تایید کرده است که همسرم در زندان رژیم غاصب اسرائیل است.

tags # سپاه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...