Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نائب‌رئیس اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان با اشاره به سنگینی اجاره‌بهای مؤسسات قرآنی استان در شرایط کرونایی، گفت: مؤسسات قرآنی باید به جایگاه اصلی خود یعنی مساجد برگردند.

حجت‌الاسلام مهدی امیدیان امروز ۲۱ شهریورماه در جمع خبرنگاران، با تشریح فرصت‌ها و تهدیدهای کرونا برای مؤسسات قرآنی، اظهار کرد: کرونا در کنار مشکلاتی که برای مؤسسات قرآنی ایجاد کرده است فرصت‌هایی هم به وجود آورد و باید از فرصت‌های ایجاد شده برای بهبود فعالیت‌های مؤسسات قرآنی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر اینکه گاهی شرایطی اتفاق می‌افتد که در آن شرایط باید روش‌های مختلف را برای پیشبرد اهداف مدنظر، به‌کار گرفت، ادامه داد: در شرایط ایجاد شده توسط ویروس کرونا باید شرایط مختلفی را برای بهبود فعالیت‌های قرآن به‌کار گرفت.

امیدیان با بیان این‌که شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا ممکن است تا مدت‌ها ادامه داشته باشد، تصریح کرد: باید این شرایط کرونایی را مغتنم شمرده و فعالیت‌های قرآنی از لاک خود بیرون آمده و پوست بیاندازند این در حالی‌است که بهره‌گیری از شرایط ایجاد شده و شیوع ویروس کرونا نیازمند زیرساخت‌هایی برای انجام فعالیت‌ها است.

نائب‌رئیس اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان با بیان این‌که در ایام کرونا روش‌های مختلفی برای انجام فعالیت‌های قرآنی ابداع شد، ادامه داد: در اوایل شیوع ویروس کرونا مؤسسات قرآنی دچار سردرگمی بودند اما با فرمان رهبر معظم انقلاب مجموعه‌های قرآنی با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب، معارف قرآن را جامه عمل پوشانده و با حضور در طرح «مواسات» در کنار مردم بودند.

وی با ذکر اینکه با طولانی شدن شرایط کرونایی کشور، مؤسسات قرآنی فعالیت‌ها را از سر گرفته و از ظرفیت فضای مجازی استفاده کردند، اضافه کرد: مؤسسات قرآنی با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی فعالیت‌های آموزشی خود را در این بستر به‌روزرسانی کردند و به‌معنای دیگر مؤسسات قرآنی محدودیت‌های کرونا را از بین برده و فعالیت‌های خود را به‌روز کردند.

امیدیان با یادآوری اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا برخی مؤسسات ما دچار روزمرگی فعالیت‌ها شده بودند، خاطرنشان کرد: کرونا موجب شد تا برخی مؤسسات که دچار روزمرگی شده بودند از لاک روزمرگی بیرون بیایند این در حالی‌است که روش‌های فعالیت مؤسسات قرآنی در شرایط کرونایی تجربه‌ای است که بعد از ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس می‌توان از این تجربه در کنار روش‌های سنتی فعالیت‌های قرآنی از آن بهره‌برداری کرد.

نائب‌رئیس اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان با یادآوری این مطلب که شیوع ویروس کرونا هزینه‌هایی به‌دنبال دارد به آسیب کرونا به همه اقشار مردم اشاره کرد و با یادآوری این مطلب که مؤسسات قرآنی هم با شیوع ویروس کرونا آسیب دو چندان دیدند، افزود: آسیب کرونا در دو بخش آسیب به شخصیت حقیقی مؤسسات قرآنی و آسیب به شخصیت حقوقی مؤسسات قرآنی قابل بررسی است.

وی در خصوص آسیب کرونا به شخصیت حقیقی مؤسسات قرآنی، گفت: مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی لرستان بیمه نیستند و از محل فعالیت‌های قرآنی حداقلی را دریافت می‌کردند اما شیوع ویروس کرونا موجب قطع این حداقل‌ها شد و مربیان قرآن خانه‌نشین شدند هرچند که دولت قول اعطای تسهیلات به مؤسسات و مربیان قرآنی را داده است اما تاکنون این امر اتفاق نیفتاده است.

امیدیان با بیان این‌که مؤسسات قرآنی برنامه‌محور هستند و با شکل مردمی مدیریت می‌شوند، ادامه داد: امروز مؤسسات قرآنی ما به‌دلیل عدم وابستگی به دولت از مشکلات معیشتی رنج می‌برند و دستگاه‌های متولی قرآن باید نگاهی حمایتی از موسسات قرآنی داشته باشند.

نائب‌رئیس اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان در خصوص آسیب های کرونا به شخصیت حقوقی مؤسسات قرآنی لرستان، گفت: مکان مؤسسات قرآنی لرستان اجاره‌ای است و و از اول سال تاکنون، شش ماه اجاره‌بهای مؤسسات قرآنی هزینه سنگینی است که به این مؤسسات تحمیل شده است که علاوه‌بر مشکلاتی که به شخصیت حقیقی مؤسسات وارد شد مشکل اجاره‌بهای مکان مؤسسات قرآنی سنگینی کار مؤسسات قرآنی را بیشتر کرده است.

وی جایگاه اصلی مؤسسات قرآنی را مساجد دانست و با یادآوری این مطلب که برخی دولت‌مردان در آن زمان با تدبیر اشتباه خود مؤسسات را از مساجد جدا کردند، تصریح کرد: باید زمانی به اشتباه جداکردن مؤسسات قرآنی پی برده می‌شد که ایام کرونا فرصتی برای بازگرداندن مؤسسات قرآنی به مساجد است.

امیدیان با بیان این‌که مؤسسات قرآنی باید جای خود را در مساجد پیدا کنند، افزود: مؤسسات قرآنی به‌صورت مردمی مدیریت می‌شوند و باید در شرایط کرونایی برای انتقال مؤسسات قرآنی به مساجد استفاده شود تا بار سنگین اجاره‌بهای مکان‌ استیجاری مؤسسات از دوش آنان برداشته شود لذا متولیان قرآن و مساجد باید مؤسسات قرآنی را به مساجد برگردانند و از این فرصت برای بازسازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مؤسسات قرآنی بهره گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری موسسات قرآنی کروناویروس همه علیه کرونا مؤسسات قرآنی لرستان فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی شیوع ویروس کرونا فعالیت های قرآن مؤسسات قرآنی شرایط کرونایی اجاره بهای فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، سیاست بانک مرکزی در سال جاری هدف‌گذاری برنامه‌ریزی شده برای تداوم کاهش تورم و نرخ رشد نقدینگی به همراه هدایت هدفمند اعتبارات بانکی به سمت تولید است. در همین راستا بررسی‌ها نشان می‌دهد سیاست‌ها و اقدامات اتخاذ شده توسط مجموعه اقتصادی دولت و بانک مرکزی در ابتدای سال جدید در راستای بهبود متغیرهای کلان اقتصادی و به خصوص مهار تورم موفقیت‌آمیز بوده است. به طوری که بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده بیانگر ادامه روند کاهشی این شاخص در فروردین سال ۱۴۰۳ می‌باشد. بر اساس آخرین آمار، تورم دوازده‌ماهه شاخص بهای تولیدکننده از ۳۷.۳ درصد در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به ۳۱.۲ درصد در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ کاهش یافته که موید کاهش ۶.۱ واحد درصدی نرخ تورم شاخص بهای تولیدکننده در این مقطع است.

در همین راستا تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده نیز در ادامه روند کاهشی خود از سال گذشته، با ۱۶.۹ واحد درصد کاهش از ۴۰.۷ درصد در فروردین ۱۴۰۲ به ۲۳.۸ درصد در فروردین‌ماه سال جاری رسیده است. بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده به تفکیک گروه‌های اصلی «کالا» و «خدمت» در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از کاهش تورم نقطه به نقطه هر دو گروه اختصاصی «کالا» و «خدمت» به ترتیب از ۴۱.۰ و ۴۰.۰ درصد در فروردین سال ۱۴۰۲ به ۲۰.۶ و ۳۱.۴ درصد در فروردین سال ۱۴۰۳ است.
تورم ماهانه شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به ۱.۳ درصد رسید. بررسی تورم ماهانه به تفکیک گروه‌های اختصاصی «کالا» و «خدمت» نیز حاکی از تحقق تورم ۲.۱ درصدی گروه کالا (ضریب اهمیت ۶۵.۷ درصد) با سهم از تورم ۱.۴ واحد درصد و تورم ۰.۴- درصدی خدمات (ضریب اهمیت ۳۴.۳ درصد) با سهم از تورم ۰.۱- واحد درصد می‌باشد.


شاخص بهای تولیدکننده - فروردین ۱۴۰۳

‌ کد خبر 6090650 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟