Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر کشور، گفت: به شورای نگهبان پیشنهاد کردیم تا انتخابات حوزه انتخابیه میانه خلاف پنج حوزه دیگر به شکل دور دوم برگزار شود تا حق نامزدی ضایع نشود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جمال عرف روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: با رفتن حوزه انتخابیه میانه به انتخابات سال ۱۴۰۰،  در این دوره از انتخابات ۶ حوزه از مجلس خواهیم داشت که از نظر وزارت کشور در پنج حوزه میان دوره‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پیشنهاد وزارت کشور این است که در حوزه میانه انتخابات به شکل دور دوم برگزار شود نه میان دوره‌ای.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه این پیشنهاد را با ارائه ادله به شورای نگهبان مطرح می‌کنیم، اظهارکرد: حقوقدانان و فقها موضوع را بررسی خواهند کرد تا حقی از کسی ضایع نشود.

عرف با تشریح تفاوت انتخابات میان دوره ای با دوره دوم مجلس گفت: انتخابات میان دوره ای یعنی نامزدها از نو ثبت نام می‌کنند، مراحل تایید صلاحیت انجام می‌شود و جمعی رقابت می کنند اما در انتخابات دور دوم، ۲ نامزدی که یک بار رقابت کردند و بیشترین رای را به دست آوردند، شرکت می‌کنند؛ بنابراین ما حقوق نامزدها را رعایت می‌کنیم.

یکی از دونامزد حوزه انتخابیه میانه سه روز پیش از انتخابات از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد. انتخابات این حوزه انتخابیه همراه با ۱۰ حوزه دیگر قرار بود امروز ۲۱ شهریور برگزار شود که بدلیل این رد صلاحیت، انتخابات آن به ۱۴۰۰ موکول شد.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: دور دوم انتخابات امروز در ۱۰ حوزه درحال برگزاری است و براساس گزارش رسیده تا کنون مشکلی نداشتیم. البته در شروع انتخابات برخی شعب تاخیراتی داشتند که به سرعت حل و فصل شد.همه شعب برخط هستند و مراجعه‌کنندگان رای خود را در صندوق می‌اندازند.

مردم از حق قانونی خود استفاده و در رای گیری مشارکت کنند

عرف گفت: هر کسی از این ۲ نامزد رای بیشتری داشته باشد صرفنظر از میزان رای، به عنوان نماینده انتخاب خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور از مردم خواست تا پای صندوق‌های رای بروند و گفت: مردم از این حق قانونی خود استفاده و در انتخابات و رای گیری مشارکت کنند  تا کسی که قرار است چهار سال نماینده آنان در خانه ملت باشد با قدرت بیشتر و پشتوانه مردمی بهتری وظیفه نمایندگی خود را انجام دهد.

معاون وزیر کشور با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ما بسیار مهم است؛ صبح امروز در سرکشی از حوزه انتخابی استان البرز ملاحظه کردم رعایت پروتکل برخی شعب خوب بود؛ هرجا که رعایت پروتکل به صورت نسبی بود تاکید کردیم کامل انجام شود چون سلامتی مردم برای ما اصل است و بعد مشارکت.  

انتهای پیام/۴۱۵۱/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس انتخابات وزارت کشور حوزه انتخابیه رعایت پروتکل دوره ای دور دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تا ۲۱ اردیبهشت ماه و زمان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلام کمتر از یک هفته زمان باقی مانده است. دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و از آنجایی که در آن زمان برخی از دواطلبان نتوانستند تعداد آرای مورد نیاز را کسب کنند به دور دوم انتخابات راه یافتند و قرار است یک بار دیگر شانس خود را برای رسیدن به ساختمان مجلس در بهارستان امتحان کنند.

چند داوطلب در دور دوم انتخابات مجلس به رقابت خواهند پرداخت؟

براساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هر داوطلبی باید یک پنجم آرای صحیح را کسب کند تا در مرحله اول منتخب آرای ملت برای حضور در مجلس شورای اسلامی باشد که بر همین اساس در دور اول انتخابات مجلس، داوطلبان  در ۲۲ حوزه انتخابی نتوانستند حدنصاب آرای مأخوذه را کسب کنند، ۹۰ نفر از آنان برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی و بنا بر قانون در مرحله دوم به رقابت خواهند پرداخت و براساس قانون، مرحله اول و دوم انتخابات تفاوتی در ساعات برگزاری ندارد و اخذ رای راس ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری شروع می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با این تفاوت برگزار می‌شود که در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند.

برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی با توجه به اینکه در برخی حوزه‌های انتخابیه برای اولین بار است نیازمند آموزش و آگاه سازی مردم دارد.

در ویدئو زیر می‌توانید رای گیری به صورت الکترونیک را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در پاسارگاد
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه انتخابیه به روایت وزیر کشور