Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@09:29:21 GMT

محور خطبه‌های نمازجمعه در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۶۶۹۶

محور خطبه‌های نمازجمعه در استان اصفهان

اردستان

امام‌جمعه اردستان با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: ایشان پاسدار خون شهدا بودند و با خطبه غرا در شام، عاشورا را معرفی، یزید را رسوا، دین پیامبر اسلام (ص) را احیا کردند و نگذاشتند واقعه کربلا فراموش شود.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه در مسجد جامع اردستان به توهین دوباره نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: امروز دشمن تلاش دارد، مردم ما را گاهی با جنگ سرد و گاهی با مسائل فرهنگی بی‌دین کند؛ چنان که یک نشریه در فرانسه و چند روز پیش از آن در سوئد به پیامبر اسلام (ص) توهین کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امانوئل مکرون در پاسخ خبرنگاری در مورد محکوم کردن چنین اقدامی، آن را آزادی بیان می‌داند؛ در حالی که روشنفکران در این کشور نمی‌توانند ضد سران و مسوولان‌شان مطلبی بگویند یا بنویسند و اگر چنین کنند، مورد تعقیب قرار می‌گیرند و در این موارد از آزادی بیان خبری نیست.

امام‌جمعه اردستان اضافه کرد: این موضوع‌ها برای تحت الشعاع قرار دادن و به حاشیه بردن توافق ننگین امارات با رژیم اشغالگر قدس است تا مسلمانان به آن نپردازند، در حالی که کشور مدعی خادم الحرمین شریفین و دیگر سران وابسته، این حرکت ننگین را محکوم نکردند و امیدواریم با ظهور حضرت مهدی (عج) این غم‌ها تمام شود.

وی در ادامه به سفر رییس مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان که بدون‌ تشریفات صورت گرفت، همچنین سفر استاندار اصفهان به اردستان و دیدار مردمی و بازدید از چند واحد تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: این سفرها خوب است به شرطی که جنبه تشریفاتی نداشته، عملیاتی باشد و مشکلات مردم را برطرف کند.

دهشیری با اشاره به دغدغه مسکن جوانان و افراد فاقد خانه اضافه کرد: با توجه به اینکه سال‌هاست زمین دولتی واگذار نشده است، خرید زمین هزینه بسیار سنگینی دارد و تامین آن برای این گونه افراد دشوار است؛ از سویی بسیاری افراد در شهرستان دارای زمین‌هایی هستند که پیش‌تر کشاورزی بود اما هم اینک به دلیل کمبود آب و قرار گرفتن در بافت مسکونی، دیگر روی آنها کار نمی‌شود.

وی تاکید کرد: می‌توان با تغییر کاربری، زمین‌های کشاورزی بایر را به زمین مسکونی تبدیل و مشکل جوانان را برطرف کرد که ضرورت دارد مسوولان‌ شهرستان در این زمینه نشست‌هایی برگزار و برای حل مشکل راه حل ارائه دهند.

امام‌جمعه اردستان همچنین به موج دوم طغیان کرونا در این شهرستان اشاره کرد و ضمن در خواست از مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از تلاش‌های کادر درمانی در مداوای بیماران قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، نمازگزاران اردستانی در ادامه با سر دادن شعارهایی ضد استکبار جهانی و حامیان آنها، اقدام توهین‌آمیز شارلی ابدو، نشریه فرانسوی و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند.

آران و بیدگل

امام‌جمعه آران و بیدگل ضمن محکوم کردن اهانت‌های اخیر به ساحت پیامبر اسلام (ص) و قرآن گفت: دشمنان اسلام و استکبار جهانی که در شرایط کنونی در اوج فضاحت و شکست در برابر جبهه مقاومت هستند، با توطئه‌های اخیر ضربه زدن به محور مقاومت و اسلام را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته افزود: کشورهایی که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند، به مقدسات بیش از ۲ میلیارد نفر مسلمان جهان توهین می‌کنند و مانند همیشه تیر آنها به سنگ می‌خورد.

وی بیان کرد: یزیدیان زمانه بدانند که این توطئه‌ها مانند همیشه موجب وحدت بیشتر جهان اسلام خواهد شد؛ چنان که در ۴۲ سال گذشته به دنبال ضربه به انقلاب اسلامی ایران بودند، غافل از آنکه این انقلاب به جهان صادر شده است.

امام‌جمعه آران و بیدگل به نشست اخیر گروه‌های مقاومت در لبنان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برخی در شرایط کنونی به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند که وحدت بیشتر در جبهه مقاومت، می‌تواند رژیم صهیونیستی را بیش از پیش متزلزل کند.

وی با اشاره به رزمایش نیروهای مسلح ایران اضافه کرد: این رزمایش مقتدرانه در کنار وحدت گروه‌های مقاومت، پیام خوبی برای استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است و باید از شکست‌های قبلی خود درس عبرت بگیرند.

سلیمانی همچنین انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا را یادآور شد و بیان کرد: هر ۲ حزب در ایالات متحده با جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند و ما نباید دل در گروی انتخابات پیش‌رو در آمریکا داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تنها راه پیشرفت و عظمت بیشتر کشور ما در آینده، الگو گرفتن از ائمه اطهار (ع) است، همان گونه که از ابتدای انقلاب تا کنون چنین بوده است.

نایین 

امام جمعه نایین در واکنش به اهانت به قرآن و پیامبر (ص) گفت: غربی‌ها به اسم آزادی بیان با اهانت به قرآن و پیامبر (ص) مخالفت و انزجار خود را نسبت به رشد چشمگیر اسلام ابراز می‌کنند.

 حجت الاسلام سید علی سجادی امام جمعه نایین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دررواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی افزود: ندای اسلام و رسالت پیامبر(ص) به اروپا و کشورهایی مانند فرانسه و سوئد رسیده است  که بیشترین آمار مسلمین را دارند و پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک رشد دو چندان هم داشته باشد.

وی تصریح کرد: تغییرات جمعیتی منجر به تحولات اجتماعی و سیاسی در بسیاری از کشورهای اروپایی شده و فرانسه و آلمان بیشترین جمعیت مسلمان اروپا را دارند و به دلیل این رشد چشم گیر افراطیون به نام آزادی به شدت با این روند مخالف بوده و این انزجار و مخالفت خود را به گونه‌های مختلف ابراز می‌کنند.

حجت الاسلام سجادی اظهار داشت: آنها همچنین با سوزاندن قرآن، کشیدن کاریکاتور یا فیلم ساختن و یا هر وسیله ای که ممکن باشد دریغ نمی‌کنند، اما قرآن می‌فرماید: «آن‌ها می‌خواهند نور الله را با دهان خود خاموش کنند، ولی الله کامل‌کنندۀ نور خویش است هرچند کافران خوش نداشته باشند».

امام جمعه نایین با بیان اینکه این راهبرد توسط رهبر معظم انقلاب سال‌ها مطرح شده است اما جدی گرفته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تمام گرفتاری‌های کشور مربوط به تحریم نیست.

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی اضافه کرد: تامین معیشت مردم و کنترل قیمت‌ها از وظایف دولت است و در این راستا دولت باید چشم انداز روشنی داشته باشد.

حجت الاسلام سجادی با اشاره به اینکه عده ای سرنوشت کشور را در گرو انتخابات آمریکا می دانند گفت: پیروزی حزب جمهوری خواه یا دموکرات تاثیری بر وضعیت ما ندارد و هر ۲ آنها از یک قماش هستند. 

وی اضافه کرد:  همه مسوولان باید برای انجام وظایف خود و اجرای هرچه بهتر فعالیت‌ها، احساس مسوولیت کنند.
امام جمعه نایین بااشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب بر تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: امروز برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و جلب رضایت مردم باید بر خودمان متکی باشیم و از نیروهای توانمند و جوان کشورمان و منابع غنی و ارزشمند خدادادی به خوبی استفاده کنیم.

برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور اردستان اصفهان آران وبیدگل شارلی ابدو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز کشور اردستان اصفهان آران وبیدگل شارلی ابدو ستاد اقامه نماز کشور اردستان اصفهان آران وبیدگل شارلی ابدو اخبار کنکور پیامبر اسلام حجت الاسلام امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) که به دعوت مسلمانان برزیل برای شرکت در همایش بین‌المللی «اسلام؛ دین گفت‌وگو و زندگی» به این کشور سفر کرده است، در حاشیه این همایش، در جمع علما و مدیران مراکز دینی آمریکای لاتین، با اشاره به جایگاه مکتب اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: الحمدالله که خداوند ما را با مکتب اهل‌بیت (ع) آشنا کرد.

وی اضافه کرد: ما با اتفاق بزرگی مواجه شدیم که اسلام در عرصه اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کرد. هیچکس فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ بدهد. با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، فرصتی طلایی برای همه ایجاد شده است.

تبلیغات غربی‌ها علیه مکتب اهل‌بیت (ع)

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) افزود: امروز غول رسانه‌ای در اختیار غربی‌ها است، آنها در صدد هستند که پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) را خشونت‌طلب معرفی کنند، حال آنکه مکتب اهل‌بیت (ع)، مکتب مهر و مهربانی است. همه حرف‌ها برای این است که پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) در مقابل زور می‌ایستند، به همین جهت این نسبت را به شیعیان می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با اشاره به تلاش‌ها برای تحریف اسلام اظهار کرد: ما امروز با تحریف دیگری از اسلام مواجه هستیم. زمانی دشمنان با بیرون کردن کامل اسلام از عرصه‌های اجتماعی و سیاسی به دنبال تحریف اسلام بودند، اما اکنون غربی‌ها به دنبال معرفی اسلام لیبرال هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، وظیفه مهم مبلّغان دینی را معرفی مکتب اهل بیت (ع) دانست و تصریح کرد: اینگونه نیست که سخنان ائمه معصومین (ع) را به راحتی با خواندن چند حدیث بفهمیم. حضرت امیرالمومنین (ع) در روایتی فرمودند: «اَمر (شأن و امامت ما) سخت دشوارتر است؛ و کسی نمی‌تواند (چنان که باید) به آن اقرار کند؛ مگر مَلک مقرّب، یا نبیّ مرسل، یا عبدی که خداوند قلب او را برای ایمان خالص کرده است.»

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی اضافه کرد: ما می‌خواهیم به دیگران بگوییم که اسلامِ اهل‌بیتی چیست. باید جوانان را با مکتب اهل‌بیت (ع) انس بدهیم.

رفتار پیروان اهل‌بیت (ع)؛ معرّف مکتب و اهل‌بیت (ع)

وی افزود: امام موسی صدر، جمله‌ای دارد که خیلی زیبا است. او نقل به مضمون می‌گفت که اگر می‌خواهیم امیرالمومنین (ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم، با خواندن تاریخ یا نقل آیات قرآنی ممکن نیست، چون آنها که قرآن را قبول ندارند. امروزه فقط از این طریق می‌توانیم حضرت امیرالمومنین (ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم که در رفتارمان، نماینده گفتار و کردار امام علی (ع) باشیم. حضرت امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه فرمودند: «وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ»؛ ولی مرا با پرهیزگاری و تلاش (برای پاک زیستن) و عفت و پیمودن راهِ درست یاری دهید. اگر امام علی (ع) به خوبی معرفی شود، محبوب عالم خواهد شد. اگر امام علی (ع) را درست معرفی کنیم، در دنیا چه اتفاقی می‌افتد؟ دیگر ظلم نخواهد بود، توزیع ثروت به صورت عادلانه صورت می‌گیرد، فقر نخواهد بود و اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد.

کد خبر 6092999 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • افشای کینه شاه از قم
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند