Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرد دستگیر شده از اعضای یک گروه طرفدار محیط زیست است که از هفته گذشته در اعتراض به بی‌توجهی دولت نسبت به بحران اقلیمی در پایتخت و برخی شهر‌های انگلیس دست به تظاهرات زده‌اند.

آنطور که رسانه‌ها گزارش کرده اند فرد بازداشت شده چرچیل را نژادپرست نامیده بود.

گروه قیام علیه انقراض که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند به تازگی با سایر جنبش‌های سیاسی مخالف دولت از جمله جریان ضد نژادپرستی سیاهان مهم هستند هم صدا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان دیروز بر پایه مجسمه چرچیل در مقابل پارلمان انگلیس در لندن با رنگ زرد نوشتند: «یک نژادپرست است.»

مجسمه چرچیل سه ماه پیش نیز در جریان تظاهرات سراسری معترضان به قتل جورج فلوید در ایالات متحده مورد تعرض قرار گرفت. مقام‌های دولتی و شهری لندن از ترس تخریب این مجسمه برای مدتی آن را پوشاندند.

در جریان تظاهرات خرداد ماه گذشته، معترضان تعدادی از مجسمه‌های شخصیت‌های تاریخی را به دلیل مشارکت در برده داری و نژاپرستی تخریب کردند. آن‌ها مجسمه «ادوارد کلستون» یکی از برده‌داران ثروتمند قرن ۱۷ را در شهر بریستول سرنگون کرده و به آب انداختند.

به گزارش ایرنا، چرچیل نخست وزیر مشهور انگلیس در دوران جنگ جهانی دوم بود. مجسمه او در میدان پارلمان لندن قرار دارد. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس چندی پیش چرچیل را یکی از بزرگترین رهبران کشورش توصیف کرد و متهم کردن او به تبعیض‌نژادی را «اوج حماقت» دانست.

وی در یادداشتی برای نشریه سان افزود: ما باید مسائل حال حاضر را حل کنیم نه اینکه برای بازنویسی گذشته تلاش کنیم؛ این بدان معناست که هرگز نباید گرفتار بحث‌های بی‌پایان درباره چهره‌های تاریخی مشهوری شویم که باید در معرض دید مردم باشند.

در همین حال وزیر کشور انگلیس هم به تازگی اعضای گروه قیام علیه انقراض را مجرم خوانده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چرچیل انگلیس تظاهرات شعارنویسی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس آلمان به محل تحصن معترضان حامی فلسطین در «برلین» که حدود دو هفته پیش، مقابل دفتر صدراعظم آلمان با برپاکردن چادرهایی، تجمع کرده بودند تا اعتراض خود را به جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان نشان دهند، حمله برد.

طبق گزارش شبکه راشاتودی، نیرو‌های پلیس به حدود ۲۰ چادری که مقابل دفتر صدراعظم آلمان بنا شده بود حمله کرد و دستکم ۷۵ نفر را بازداشت کرد. 

معترضان آلمانی خواستار توقف ارسال تسلیحات آلمان به رژیم صهیونیستی هستند.

آلمان تنها کشوری نیست که دولت آن با حامیان فلسطینی که علیه جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات برپا کرده‌اند، رفتار خشونت‌آمیز دارد. 

پیش از این نیز در کشور آمریکا، نیرو‌های پلیس به سمت معترضان حمله کرده و آن‌ها را بازداشت کردند.

مسئولان آلمانی، معترضان را به ارتکاب جرایم جنایی همچون تحریک به نفرت‌پراکنی علیه یهودیت و استفاده از نماد‌های غیرقانونی و سردادن شعار‌های ممنوعه متهم کرده است. 

سخنگوی پلیس برلین انجا دریشکه در توجیه این اقدام پلیس گفته است «تضمینی برای حفاظت از تجمعات در این نقطه از زمان وجود ندارد، زیرا امنیت و نظم عمومی به شدت در معرض خطر است».

روز جمعه، پلیس آلمان برای برچیدن چادر‌های معترضان اقدام کرد و تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که با معترضان درگیر شد و شروع به بازداشت آن‌ها کرد و این در حالی است که برخی از معترضان در حالی که در مقابل بازداشت شدن مقاومت می‌کردند، شعار می‌دادند «زنده باد فلسطین».

طبق گزارش پلیس آلمان، حدود ۱۵۰ افسر پلیس در مقابل دفتر صدراعظم آلمان مستقر شدند تا چادر‌ها را از میان بردارند. 

یکی از فعالان معترض گفت «ما آرام بودیم، اما پلیس هر روز با احمقانه‌ترین محدودیت‌هایی که برای ما تعیین می‌کند، ما را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد».

وی به دویچه‌وله گفت «آن‌ها، ما را از استفاده از زبان‌های غیر از آلمانی و انگلیسی منع می‌کنند، آن‌ها عبادات، سرود‌ها و کارگاه‌های ما را جرم میدانند و هم‌اکنون منطق رسمی آن‌ها این است که مبل‌های ما به علف‌ها آسیب می‌زنند. در آلمان، آسیب رساندن به چمن، بدتر از نسل‌ کشی است».

دیگر خبرها

  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی