Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان یزد نسبت به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) واکنش نشان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه یزد اهانت نشریه فرانسوی به بهانه آزادی بیان را محکوم کردند.

غربی ها با اهانت به پیامبر اکرم به دنبال انحراف افکار مردم از مسائل اصلی جهان اسلام هستند

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته یزد به اهانت نشریه فرانسوی « شارلی ابدو» به نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: مردم فلسطین و مشکلات مسلمانان موضوع اصلی جهان اسلام است که استکبار با اهانت اخیر به دنبال منحرف کردن اذهان همگانی در این مورد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمنان به خصوص غرب و آمریکایی‌ها هراز گاهی با طرح برخی مسائل به دنبال مشغول کردن ذهن ملت‌ها از قضایای اصلی جهان اسلام هستند، ادامه داد: باید با بصیرت به صورت مستمر نسبت به رصد نقشه‌های دشمنان اقدام کرد.

امام جمعه یزد اظهار کرد: هتک حرمت به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و قرآن توطئه دیرینه ای است که بارها توسط دشمنان به بهانه آزادی بیان مطرح شده و می‌شود در حالی که دروغی بیش نیست و فقط تضعیف مقدسات است.

ناصری یزدی گفت: در این خصوص شاهد عکس‌العمل خوب ملت‌های مسلمان و مردم قهرمان ایران در ارتباط با هتک حرمت به پیامبر (ص) هستیم و باید این روحیه با قدرت در محکومیت این خباثت ادامه داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان  یزد به تحریف حقایق انقلاب اسلامی در فضای مجازی و تهدید و برخی شبهه‌افکنی ها در این مورد اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه با آگاهی‌بخشی برای خنثی کردن آن اقدام کرد.

ناصری یزدی در ادامه به اهمیت تربیت دینی دانش‌آموزان، ترویج معارف دینی و همچنین بزرگداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد که باید مردم و مسوولان به آن عنایت داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد همچنین به سالروز شهادت امام سجاد (ع) در هفته آینده اشاره کرد و به تفصیل در خصوص ویژگی‌ها و خدمات آن حضورت به دین اسلام و آیین شیعه به طور مبسوط سخن گفت.

امام جمعه بهاباد:

رسوایی مدعیان حقوق بشر در غرب با توهین به پیامبر اکرم (ص)

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد هم در خطبه های این هفته نماز با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص)  اظهارداشت : اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) نشانه عجز مستکبران در برابر دین اسلام و قرآن است و امروز دفاع از ساحت مقدس پیامبر(ص) به معنای دفاع از تمامی مقدسات پیامبران الهی است.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه امروز ارزشهای غربی به بن بست رسیده است گفت : امروزارشهای غربی به بن بست رسیده و ارزشهای اسلامی بلائی شده برای مقابله با ارزشهای غربی .

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه این تحرکات ظالمانه حرمت شکنی تمام ادیان توحیدی و پیامبران الهی است، افزود: وظیفه تمامی آزادی خواهان است که در مقابل این جسارت بایستند.

ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه این اقدامات و توهین ها علیه رسول خدا هرگز راه به جایی نخواهد برد، گفت: بی گمان توهین و هتاکی علیه اسلام و عقاید مسلمانان توسط دشمنان دین خدا هرگز نمی تواند موفق باشد زیرا وعده الهی می گوید که جهان در نهایت در دست حق پرستان خواهد بود.

وی با اشاره به توهین یک نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام گفت: بسیاری در طول تاریخ اراده کرده‌اند نور خداوند و پیامبر را خاموش کنند که هیچ گاه به جایی نمی‌رسند زیرا خداوند اراده کرده نور خود را بر مردم بتاباند و اراده خداوند بالاتر از همه اراده هاست.

ابراهیمی بشکانی بیان کرد: اگر نشریه‌ای به خود اجازه می‌دهد به ساحت پیامبر توهین کند برای این است که 1400 سال تلاش می‌کنند جهل را بر عالم حاکم کنند تا نگرش مردم را نسبت به اسلام تغییر دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان غربی نظام انقلاب اسلامی از اسلام ناب محمدی در هراسند افزود: اسلامی که امروز در دنیا از سوی ایران مطرح شده و به نام اسلام ناب محمدی به نام یافته است دشمنان غربی و قسم‌خورده جمهوری اسلامی از این اسلام در هراسند و ایران هراسی را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند

خطیب جمعه بهاباد با اشاره به اینکه این نخستین باری نیست که خباثت و دشمنی استکبار جهانی به مبانی دینی و اسلامی نمایش داده می‌شود گفت: امت بیدار اسلام هرگز در برابر این‌گونه اقدامات شرمانه ساکت نمی‌نشیند.

امام جمعه بهاباد اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) رامحکوم کرد و گفت : اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله نشان‌دهنده عجز دشمنان مقابل مسلمانان است.

درپایان نمازگزاران جمعه بهاباد با سردادن شعارهائی هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبرگرامی اسلام را به شدت محکوم کردند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: اهانت نشریه فرانسوی ساحت مقدس پیامبر امام جمعه بهاباد اصلی جهان اسلام پیامبر اکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی این رویداد، آیین گشایش نمایشگاه انفرادی «افکار» شامل نقاشی‌های مریم نامدار، ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ در نگارخانه «نقش جهان» برگزار می‌شود.

مریم نامدار متولد ۱۳۶۱ و فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تجسمی است. او پیش از این آثارش را در برخی نمایشگاه‌های گروهی نظیر منتخب آثار گالری اکنون (اصفهان)، منتخب آثار گالری آرتیبیشن، گالری هفتا، داوودی و زرنا به نمایش گذاشته بود.

این هنرمند درباره آثار به نمایش‌درآمده در نمایشگاه «افکار» گفت: قطعاً به عنوان یک نقاش انتزاعی، خود را در دنیایی از رنگ‌ها و فرم‌های غیرطبیعی می‌بینم. داستان‌ها در ذهنم با استفاده از این عناصر و رنگ‌ها تداعی می‌شوند. بوم نقاشی من به صحنه‌ای تبدیل می‌شود که در آن احساسات، تجربیات و افکار آشکار می‌شوند و من به دنبال انتقال این مناظر درونی از طریق کارم هستم. دغدغه همیشگی من نپذیرفتنِ آثارم در جامعه‌ای‌ است که گالری‌دارها هنر را کالایی برای کسب درآمد می‌دانند و عملاً نقاشی انتزاعی یا آبستره جایی در این روند ندارد. تمایل گالری‌دارها به هنر روایتی باعث به انزوا کشیده‌شدن این‌گونه سبک‌ها شده است. با امید به روزهایی که هنر در کلیه سبک‌ها پذیرفته شود.

همچنین نامدار در بخشی از استیتمنت نمایشگاه انفرادی خود نوشته است: «افکار» به تفکر دعوتت می‌کند. یک قدم نزدیک‌تر شوید و صدای تپش رنگ‌ها را بشنوید؛ صدای نبض وجود. رنگ‌ها شما را وادار به حرف‌زدن می‌کنند و در عین حال به درون‌نگری دعوتت می‌کند. چه چیزی فراتر از شکل نهفته رنگ‌ها است؟ آیا آشفتگی می‌تواند هماهنگی داشته باشد؟ آیا در انتزاع آرامش وجود دارد؟ این تفسیر شما را به چالش می‌کشاند.

۲۰ تابلو در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آیند که با تکنیک اکلرولیک روی بوم و در سبک آبستره (انتزاعی) اجرا شده‌اند.

آثار نقاشی مریم نامدار در نمایشگاه انفرادی «افکار»، از روز ۱۴ تا ۱۹ اردیبهشت‌ در نگارخانه نقش جهان روی دیوار قرار خواهند داشت.

علاقه‌مندان به تماشای این آثار تجسمی می‌توانند طی روزهای یادشده از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به نگارخانه «نقش جهان» به نشانی خیابان نیاوران، خیابان باهنر، همایونفر، کوچه سعدی، خیابان محمودی ۲، پلاک ۹ مراجعه کنند. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

کد خبر 6094368

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • تفکرات شهید مطهری به نسل آینده منتقل شود
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم(ص) ۸ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است