Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@22:47:30 GMT

وزیر راه: 1.5 میلیون نفر در کشور بیش از یک خانه دارند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۷۲۵۹

وزیر راه: 1.5 میلیون نفر در کشور بیش از یک خانه دارند

وزیر راه و شهرسازی درباره خانه‌های خالی اعلام کرد: 1.5 میلیون مالک که بیش از یک‌ واحد دارند، شناسایی شدند که برایشان پیامک ارسال شده و در آستانه بازخوردگیری هستیم و مردم هم به سایت مراجعه می کنند هم به پیامکها پاسخ می‌دهند.

به گزارش فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان اعلام کرد: نقش تعاون را به عنوان گسترده ترین نهاد مردمی در اقتصاد کشور ارج می‌نهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگا بین المللی صنعت ساختمان و نهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور گفت: مطمئن هستیم که همه برگزارکنندگان، غرفه داران و بازدیدکنندکان پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که اقتصاد جهانی متاثر از شیوع کرونا در مسیر رشد منفی است، بحمدالله در کشور ما اقتصاد در حرکت هست.

اسلامی افزود: برگزاری این نمایشگاه در سالی که برای رونق اقتصادی نیاز مبرم به توسعه فعالیت در حوزه ساختمان و مسکن داریم که مورد تایید موکد مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، امیدواریم برگزاری نمایشگاه یک عامل تحرک بخش برای فرآیند ساخت و ساز و تولید مصالح ساختمانی و تاسیساتی باشد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: محصولات و دستاوردهای تکنولوژی و صنعتی ما در حوزه ساختمان و تاسیسات محدود به بازارهای داخلی نیست و ما بازارهای صادراتی وسیعی در اختیار داریم که با رشد تولید و رعایت الزامات و استانداردهای ملی و بین المللی می توانیم سهم بازار را گسترش دهیم و با رعایت اخلاق حرفه ای در بحث کیفیت این بازارها را پایدار نگه داریم و از این طریق اشتغال و تولید در این عرصه رونق پیدا کند.

اسلامی با تاکید بر نقش تعاون در اقتصاد ابراز داشت: نقش تعاون را به عنوان گسترده ترین نهاد مردمی در اقتصادی کشور هست ارج می نهیم و برای اینکه تعاون توسعه پیدا کند تفاهم نامه ای هم با اتاق تعاون منعقد کردیم و امیدواریم با این تفاهم نامه بتوانیم گام های موثری برداریم.

وی اذعان داشت: چند انتظار مهمی که در سالجاری در بخش ساختمان و مسکن داریم و به طور مشترک با وزارت صمت دنبال می کنیم این است به طور روزافزون بتوانیم در جهت ارتقای کیفی محصولات و پایدارسازی تولید اقدام کنیم و پشتیبانی وزارت صمت و راه وشهرسازی در دولت، موجب شود قیمت نهاده های این حوزه به صورت کنترل شده باشد و مزیت های ساخت و ساز و جریان تولید مسکن برای جامعه هدف را بتواند تسهیل کند و با یک نظام کنترل شده بتوانیم جریان تولید را به صرف وصلاح سازنده و ملت رعایت کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از تکنولوژی های روز در جهت عایق سازی، بهینه سازی و کنترل پرت انرژی و پرت مصالح نکته حائز اهمیت دوم است که با الزامات فنی و مقررات ملی که در وزارت راه منتشر شده بخصوص کنترل برای آسیب پذیری از زلزله و تلفات انرژی بتوانیم کنترل مصرف انرژی و مقاوم سازی ساختمان ها را با تکنولوژی روز بتوانیم انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: صنعتی سازی به معنای واقعی کلمه نکته سوم است، اینکه بتوانیم با حداقل مزاحمت برای کسانی که در همسایگی ساخت و ساز قرار دارند اقلام و اجزا ساختمان را در کارخانه های تولید کنیم و در سر ساختمان اقدام به نصب کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، ، محمد اسلامی درباره ارسال پیامک خانه های خالی اظهار کرد: در بحث مالکینی که بیش از یک‌ واحد دارند، حدود ۱.۵ میلیون نفر شناسایی شدند که برایشان پیامک ارسال شده و اکنون در آستانه بازخوردگیری هستیم و مردم هم به سایت مراجعه می کنند هم به پیامکها پاسخ می‌دهند.

وی افزود: معتقدم در طول تاریخ کشور یک فرصت طلایی بوده که توانستیم از آن استفاده کنیم و به محض اینکه راستی آزمایی‌ها به سرانجام برسد، سازمان امور مالیاتی نسبت به صدور برگه های اخذ مالیات اقدام خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت‌گذاری در بازار مسکن‌گفت: بازار مسکن متاثر از بازارهای موازی است و در اختیار بخش مسکن‌نیست امیدواریم در فرایند التهاب آوری که در کشور رخ می دهد مردم‌خویشتنداری داشته باشند تا بازارهای پرالتهاب آرام شود و از شرایط نرمالی برخوردار شویم.

وی گفت: سقوط دلار در برابر طلا و سقوط ارزش پول ملی خیلی از کشورها و رشد اقتصاد منفی چیزی است که گریبانگیر جهانی شده و در کشور ما مسائل متفاوتی بر آن عارض شده است.

اسلامی تصریح کرد: ما در این راستا به بحث اجاره بها ورود کردیم و اولین بار بود که دولت در زمینه اجاره ها مداخله و افزایش قیمتها را کنترل کرد که اقدامی موثر و نتیجه بخش بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، اگر مردم‌شکایتی در این زمینه دارند طی تعامل با شورای حل اختلاف مساله مستاجران دیده شده است.

وی با اشاره به آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن از بانکهایی که در این امر پیشتاز بودند قدردانی و ابرازامیدواری کرد سایر بانکها نیز در این خصوص همکاری و اهتمام لازم را داشته باشند تا مردمی که واجد شرایط هستند بتوانند وام خود را دریافت کنند.

اسلامی در عین حال با تاکید بر صنعتی سازی ساخت و سازها در کشور گفت: توجه به صنعتی سازی موجب رونق تولید مسکن و ساخت و ساز و سریع سازی مسکن و متناسب سازی قیمتها می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کشور بازارهای صادراتی فراوانی دارد گفت محصولات داخلی ما قدرت رقابت با بازارهای جهانی را دارند و ما باید با تکیه بر استانداردهای جهانی به سمت تکنولوژی های روز برویم و بهینه سازی و کیفی سازی را در دستور کار قرار بدهیم.

لینک کوتاه: asriran.com/00388p

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر راه وزیر راه و شهرسازی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مادر تخصصی برق حرارتی، عبدالرسول پیشاهنگ در همایش سراسری مدیران نیروگاه‌های کشور با وزیر نیرو به عملکرد صنعت برق حرارتی در طول سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۸۹ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های کشور تولید شده است که نیروگاه‌های حرارتی با تولید ۳۶۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی بالغ بر ۹۲.۵ درصد برق مورد نیاز کشور را تأمین کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است، ادامه داد: ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در دوره اوج بار سال گذشته به ۹۸ درصد رسیده بود که در تلاشیم امسال نیز عملکرد بسیار مناسبی را در این بخش به ثبت برسانیم.

پیشاهنگ با تاکید بر اینکه راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور در سال گذشته از ۳۹.۱ درصد به ۳۹.۳ درصد رسیده است، گفت: در دولت سیزدهم به منظور کاهش ناترازی میان تولید و مصرف برق، اشتغال‌زایی و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری برنامه‌ای برای افزایش ۲۰ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این راستا تاکنون هشت هزار و ۹۶۴ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است، اضافه کرد: این اقدام از طریق سنکرون ۴۶ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت ۶ هزار و ۵۸۴ مگاوات، دو هزار مگاوات افزایش توان عملی و رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و ۳۸۰ مگاوات واحدهای مقیاس کوچک محقق شده و تا پایان دولت سیزدهم نیز ۹ هزار و ۱۶۱ مگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده خواهد شد.

ایران نهمین تولید کننده برق حرارتی جهان

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با افتتاح پروژه‌های جدید در دولت سیزدهم به ۷۵ هزار و ۵۸۴ مگاوات رسیده است، افزود: در حاضر ۶۲۸ واحد تولید برق حرارتی در ۱۴۵ نیروگاه کشور وظیفه تأمین ۹۴ درصد انرژی مورد نیاز مشترکان سراسر کشور را بر عهده دارند و کشورمان به لحاظ ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های حرارتی رتبه نهم جهان را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد نیروگاه‌های کشور ساخت داخل است، گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد تجهیزات مورد نیاز نیروگاه‌های کشور توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود و تا پایان سال نیز با تولید پره‌های توربین کلاس F (راندمان بالا) در کشور، کاملاً در عرصه ساخت این نوع توربین‌ها بی‌نیاز خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش اعظم تولید برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است؛ بدین منظور همکاران پرتلاش صنعت نیروگاهی کشورمان از مهرماه سال گذشته به منظور افزایش آمادگی نیروگاه‌های حرارتی برای ورود به روزهای اوج مصرف برق تابستان امسال بالغ بر ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاهی را در دستور کار قرار داده‌اند.

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

پیشاهنگ با بیان اینکه ۹۸ درصد از برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی عملیاتی شده است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است طی چند روز آینده با اتمام برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بخش ضمن ثبت رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی کشور، شاهد آمادگی کامل این واحدها برای ورود به فصل گرم سال باشیم.

وی تاکید کرد: پرسنل صنعت برق حرارتی از ماه‌ها قبل به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا با انجام به موقع برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی، افتتاح واحدهای جدید نیروگاهی، ارتقای ظرفیت عملی و رفع محدودیت‌های تولید واحدهای حرارتی موجود بتوانند بخش اعظم برق مورد نیاز پیک تابستان امسال مشترکان سراسر کشور را به صورت بی‌وقفه تأمین کنند.

کد خبر 6094481 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی