Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شیرانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری‌های مستمر استان و همکاری مطلوب معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجوز تامین ۶۰ پزشک متخصص و ۱۰ پزشک فوق تخصص در سالجاری به استان داده شد که این نیروها ظرف ۲ ماه آینده به طور کامل در استان مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: این نیروهای متخصص در تمام رشته‌های پزشکی از جمله داخلی، زنان، جراحی، اطفال، ارتوپدی، اورولوژی و مغز و اعصاب جذب استان شده‌اند که برهمین اساس کمبودهای موجود در تعداد کادر متخصص و فوق تخصص استان جبران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرانی، اولویت جذب این نیروهای جدید متخصص را در مناطق محروم استان اعلام کرد و گفت: بیشترین تعداد این نیروها در شهرستان‌های لردگان، اردل، کوهرنگ، فارسان و بروجن جذب می‎شود و کمترین تعداد این پزشکان به شهرستان شهرکرد اختصاص یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با جذب این ۷۰ نیروی متخصص و فوق تخصص، جذب نیروی متخصص پزشکی در استان طی سالجاری در مقایسه با سال‌های گذشته از رشد ۵۰ درصدی برخوردار شده است.

شیرانی افزود: به طور متوسط سهمیه استان در اختصاص پزشک متخصص ۴۰ مورد است که با رشد مطلوب این درصد این در سالجاری به لحاظ سطح‌بندی و استانداردهای پزشکی کمبودی در خصوص تعداد نیروهای متخصص در استان وجود ندارد.

وی همچنین از تامین بالگرد امداد هوایی در استان خبر داد و گفت: این فروند بالگرد که با مساعدت ویژه معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اختصاص داده شده است ظرف هفته آینده در استان مستقر می‌شود.

شیرانی تصریح کرد: با سقوط تنها بالگرد اورژانس استان در اسفند سال ۹۷ و نیاز مبرم به اورژانس هوایی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، تامین این بالگرد مشکل استان برای امداد هوایی به ویژه در فصل زمستان را برطرف می‌کند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن ۲ مرکز آموزشی درمانی، هشت بیمارستان، یک هزار و ۵۹۱ تخت فعال بیمارستانی، ۹۸ آمبولانس پیش بیمارستانی(۱۱۵) و بیمارستانی و ۵۱ آمبولانس مراکز بهداشتی و امکانات تشخیصی به جمعیت در حدود یک میلیون نفری این استان خدمات‌رسانی می‌کند.

هم‌اینک ۳۲۷ پزشک عمومی، ۳۸۷ پزشک متخصص، ۵۵ پزشک فوق تخصص، ۲۲ داروساز عمومی و هشت داروساز متخصص و ۲ فلوشیپ در این استان در حوزه درمان خدمات‌رسانی می‌کنند.

برچسب‌ها سلامت چهارمحال وبختیاری دانشگاه های علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت چهارمحال وبختیاری دانشگاه های علوم پزشکی سلامت چهارمحال وبختیاری دانشگاه های علوم پزشکی اخبار کنکور فوق تخصص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،حسین هاشمی گفت: پایگاه‌های انتقال خون بروجن و شهرکرد به صورت همه‌روزه، فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه و بن در روز پنجشنبه آماده خون‌گیری هستند و در شهرستان اردل و لردگان نیز مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

دیگر خبرها

  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است