Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: به هیچ عنوان مخالف انتشار آمار بازار مسکن نیستیم بلکه معتقدیم صرفاً نباید به گزارش تحولات شهر تهران بسنده شود. حتی ممکن است اعلام قیمت تهران ملاکی برای دیگر شهرها باشد و تاثیر بگذارد و به همین دلیل در آینده نزدیک میانگین قیمت و تعداد معاملات همه استان‌ها را اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه معاملات کل کشور در سامانه املاک و مستغلات ثبت می‌شود می‌توان از آن برای استخراج آخرین وضعیت بازار مسکن شهرهای کشور استفاده کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آمارهایی که تاکنون اعلام شده به قوت خود باقی می ماند گفت: هدف از اعلام آمار به تفکیک استانها و شهرها این است که  برآورد واقعی تر و دقیق تری از وضعیت بازار مسکن کل کشور داشته باشیم.

به گفته محمود زاده،  بعضا دیده می شود که دیگر کلانشهرها و حتی شهرهای کوچک قیمت مسکن در تهران را ملاک قرار می دهند و این مسئله به نوسانات بازار مسکن در کل کشور دامن می زند  اما با اعلام استانی آمار  این مشکل به حداقل خواهد رسید.

بنابراین گزارش، از سال ۱۳۸۸ وزارت راه و شهرسازی به‌طور ماهیانه آخرین تحولات بازار مسکن شهر تهران در خصوص قیمت و تعداد معاملات برگرفته از سامانه املاک و مستغلات که تحت نظر اتحادیه مشاوران املاک است را منتشر می کند. بانک مرکزی نیز این اقدام را به طور جداگانه انجام می‌دهد. با این حال مرداد ماه امسال بر اساس استدلال وزیر راه و شهرسازی که معتقد است اعلام قیمت مسکن در پایتخت بر روی دیگر شهر ها تاثیر می گذارد، وزارت راه و شهرسازی از  انتشار آمار خودداری اما بانک مرکزی آن را منتشر کرد. بر اساس گزارش بانک مرکزی، مردادماه امسال میانگین قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران به ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۷.۴ درصد و نسبت به ماه قبل ۱۰.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین در مردادماه ۱۳۹۹ تعداد معاملات مسکن شهر تهران به ۹۰۸۰ فقره رسیده که نسبت به ماه گذشته ۳۵.۴ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۷۵.۸ درصد افزایش داشته است.

پربیننده ترین قیمت مسکن در ۳منطقه پرمعامله تهران چند؟ حکایت موج و حباب در اقتصاد ایران کدام ایرلاین در آسمان ایران پرواز می‌کند؟ خبر خوب برای متقاضیان خرید مسکن ملی قیمت مسکن مهر ۵۰۰میلیون تومانی شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی قیمت مسکن مسکن وزیر راه و شهرسازی بازار مسکن معاون وزیر راه و شهرسازی محمود محمودزاده قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت راه و شهرسازی نسبت به ماه بازار مسکن قیمت مسکن شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403

به گزارش پارس نیوز ، در قالب طرح نهضت ملی مسکن دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی به مرحله ساخت رسیده است. همچنین آمار افتتاحات گویای آن است دولت سیزدهم تا کنون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را به مردم تحویل داده که شامل طرح‌های مسکن مهر، اقدام ملی و نهضت ملی مسکن است.

   

از سوی دیگر تلاطمات بازار مسکن فروکش کرده که ظاهرا طرح‌هایی همچون مالیات خانه‌های خالی، رشد تدریجی ساخت و ساز و تکمیل ظرفیت سرمایه‌گذاری در بازار ملک به آرامش این بازار کمک کرده است. مطابق آمار بانک مرکزی، پایان سال گذشته نرخ رشد سالیانه مسکن در تهران به ۲۴ درصد رسید که حدود نصف رشد تورم عمومی بود.

طرح نهضت ملی مسکن که با مدل‌هایی همچون ثبت نام متقاضیان، خودمالکی، نوسازی بافت‌های فرسوده، ساخت مسکن روستایی، طرح‌های مشارکتی و تعاونی‌ساز پیش می‌رود به تدریج بر روی ریل قرار گرفته است. پس از آنکه بانک‌ها عملکرد چندانی در تامین منابع ساخت مسکن ارایه ندادند وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفت از ظرفیت‌های مردم، انبوه‌سازان و تعاونی‌ها برای اجرای این طرح بهره بگیرد.

برای کاهش قیمت تمام شده ساخت نیز صندوق ملی مسکن اقداماتی را در دستور کار قرار داده است. پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد. در این قالب با حذف واسطه‌ها قیمت مصالح برای سازندگان کاهش می‌یابد که در افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن موثر خواهد بود.

آن‌طور که محمدرضا مهدیار اسماعیلی ـ رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفته است فولاد‌های خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد.

همچنین مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کرده که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شده و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

همزمان با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، بازار ملک به ثبات نسبی رسیده است. کاهش انتظارات تورمی و پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد از دیگر اتفاقاتی است که در فضای اقتصاد کشور قابل مشاهده است.

فعالان بازار مسکن از کاهش محسوس انتظارات تورمی در بازار مسکن خبر می‌دهند. کارشناسان نیز معتقدند در صورتی که دولت موفق شود تعداد قابل توجهی از پروژه چهار میلیون واحدی نهضت ملی مسکن را در سال جاری به سرانجام برساند می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوار بود.

منبع:بانک اول

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!