Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@14:15:46 GMT

این فرد درمانگر مناسبی برای شما است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۷۹۴۰

این فرد درمانگر مناسبی برای شما است

پاسخ به سوال‌هایی مثل؛ چگونه می‌توانید تشخیص دهید باید به یک درمانگر مراجعه کنید؟ و یا اینکه درمانگر ایده‌آل شما چه کسی است؟ درگزارش پیش رو آمده است.

گاهی یافتن درمانگر و درمان مناسب همیشه آسان نیست، به خصوص اگر در پایین ترین سطح احساسی قرار داشته باشید. کافی است جست‌وجویی در اینترنت داشته باشید تا با یک لیست بلند بالا از درمانگرها و سبک‌های مختلف کاری آنها و البته کلی اصطلاحات و کلمات اختصاری روبه‌رو شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این که بیشتر وارد بحث شویم، یادآور شوم که درمان تنها مختص کسانی که دچار اختلال سلامت روان هستند، نیست. یک درمانگر می‌تواند به شما در لحظات چالش برانگیز یا حل مشکلات روابط زناشویی که گاهی به جدایی می‌انجامد یاری برساند. در واقع، درمانگر درست‌ترین گوش شنوایی است که می‌توان با او دردِ دل کرد.

یک درمانگر مناسب انتخاب کنید

شما باید بسته به نوع نیاز و مشکلی که دارید، درمانگر مناسب خود را انتخاب کنید. ابتدا لازم است کمی در باره این موضوع تحقیق کنید. ساده‌ترین راه، جست‌وجو در اینترنت و آشنایی کلی با مشکلات روانی و سبک‌های درمان است.
گاهی دوستان و آشنایان می‌توانند تجربیات خوبی در این زمینه داشته باشند و درمانگرهای موفقی را بشناسند، اما تنها در صورتی که احساس ناخوشایندی در شما ایجاد نمی‌شود، از آنها راهنمایی بخواهید.
فراموش نکنید که درمانگر مناسب شما فردی نیست که با او، آشنایی قبلی دارید. بسیاری از صحبت‌ها در جریان درمان به خاطر همین آشنایی، سانسور می‌شود و مشکل به شکل واضح مطرح نمی‌شود.

ملاک‌های انتخاب بهترین درمانگر برای شما، ترجیحات شخصی شما، میزان راحتی و آرامش در ارتباط با درمانگر، هزینه ویزیت و تخصص ارائه دهنده است.

از درمانگر سوال کنید

پیش از اینکه در جلسات درمانی غوطه‌ور شوید، یک سری اطلاعات کلی از مشکلات خود بیان کنید و این پرسش را مطرح کنید که آیا مراجع دیگری با این مشکلات داشته یا خیر؟ از او بخواهید نحوه درمان و میزان موفقیتش در مورد مرجع مشابه شما را شرح دهد. در نهایت از او بخواهید که روند درمان و رفع مشکلات شما را به طور کلی شرح دهد.

هزینه درمان چقدر است؟

اگر به هر دلیل، محدودیتی برای خود در روند درمان دارید، حتما در جلسه اول با درمانگر مطرح کنید. هزینه ویزیت هر جلسه درمان ممکن است مسئله بازدارنده‌ای برای شما باشد، این موضوع را با درمانگر مطرح کنید تا او نیز در جریان محدودیت شما باشد.
نکته مهم دیگری که باید قبل از شروع مشاوره بدانید، این است که درمانگر چقدر هزینه می‌گیرد؟ درصورتی که دغدغه مالی خود را بیان نکنید، شک نداشته باشید که در کل روند درمان، بخشی از فکر شما درگیر این موضوع خواهد بود و از کیفیت کار کاسته خواهد شد.

درمان می‌تواند گران باشد، اما گزینه‌های مقرون به صرفه‌ای نیز وجود دارد. به طور معمول جلسات گروه درمانی با نرخ کمتری برگزار می‌شود. برخی از مراکز دولتی بهداشت روان نیز، با هزینه بسیار کم و گاهی رایگان به شما مشاوره می‌دهند.

چه انتظاری از هر درمانگر می‌توان داشت؟

آنچه در جلسات اتفاق می‌افتد، می‌تواند به نوع درمان بستگی داشته باشد. بسیاری از درمانگران عناصر رویکردهای مختلف را ترکیب می‌کنند. اما چیزی که شما باید بدانید این است که درمانگرهای مختلفی از نظر سطح علمی وجود دارند.

روان‌پزشکان: تعداد روان‌پزشکان نسبت به سایر درمانگر را محدود است به همین دلیل، معمولا گران‌ترین نرخ جلسات مشاوره را دارند. افرادی که نیاز به تجویز دارو دارند باید به روان‌پزشک مراجعه کنند. بنابراین حتما لوزمی ندارد که در صورت بروز مشکلات جزئی، خود را ملزم به مراجعه به روان‌پزشک کنید.

روانشناسان و مددکاران اجتماعی: روان‌شناسان معمولاً مدرک دکترای حرفه‌ای یا تخصصی (PhD یا PsyD) دارند. مددکاران اما حداقل کارشناس ارشد هستند.
باید بدانید که هر دو گروه برای درمان بیماری‌های خاص روانی، مانند اضطراب و افسردگی آموزش دیده‌اند و ممکن است از روش‌های مختلف درمانی استفاده کنند.

مشاوران و درمانگران خانواده: مشاوران کسانی هستند که حداقل دارای مدرک کارشناسی روانشناسی هستند و از آنها در حل مسائل عمومی کمک می‌گیرند.
مشاوران می‌توانند شما را در حل مشکلات زناشویی، انتخاب شغل یا رشته تحصیلی و مسائلی از این دست راهنمایی کنند.  درمانگران ازدواج و خانواده نیز حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.
راهنمایی آنها به ویژه هنگامی که می‌خواهید شخصی را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کنید، بسیار مفید هستند./ ایرنا

رد پای روان‌شناسان بر خط مقدم دوران پسا کرونا این موارد را به روانشناس بسپارید لزوم روان‌درمانی در بحران کرونا

 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر سه شنبه در دومین نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامگذاری یازدهم ماه ذیقعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت» اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متعدد مردمی به منظور بزرگداشت باشکوه دهه کرامت در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری در سراسر استان گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تولیت تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت را بر عهده دارد، اظهار کرد: این نهاد با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به عنوان دبیر اجرایی و همچنین سایر اعضای ستاد از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان به منظور بزرگداشت پرشور دهه کرامت بهره خواهد گرفت.

حجت الاسلام اشجری بر اهمیت ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه تاکید کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی با محوریت اهل بیت (ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به ضرورت تبیین زندگی و سیره اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: مناسبت‌های دهه کرامت فرصت مغتنمی برای انتقال مفاهیم اسلامی به جوانان و نوجوانان و ایجاد پیوند ناگسستنی دل‌های نسل جوان با اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین هنرمندانه آموزه‌های دینی و اسلامی، تصریح کرد: شایسته است در اعیاد دینی و جشن‌ها نیز همچون ایام سوگواری حضور موثر و اقدامات گسترده‌ای داشته باشیم تا فضای شادی و نشاط در جامعه برجسته گردد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان «روز دختر» نامگذاری شده است، گفت: این روز فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها با محوریت بانوان و دختران و همچنین تقدیر و تجلیل از دختران نخبه و نمونه در عرصه‌های مختلف و دختران معزز شهدای والا مقام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مساجد و بقاع متبرکه از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت است، اظهار کرد: از ظرفیت حداکثری کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت، حلقات صالحین و… برای بزرگداشت دهه کرامت بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به حضور خادمین رضوی در سراسر استان گیلان به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، تصریح کرد: برگزاری جشن‌های متعدد در همه شهرها و روستاها، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهای مساجد، ادارات و پارک‌ها، قرائت زیارت امین الله در مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، مسابقات فرهنگی و هنری و نیز آذین‌بندی و چراغانی میادین، بلوارها و معابر عمومی برخی از برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت با دعوت از سخنرانان و ستایشگران به منظور بزرگداشت دهه کرامت در سراسر استان گیلان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093264

دیگر خبرها

  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان
  • «افعی تهران» خط قرمزهای اتاق درمان را رد می‌کند/ ارتباط بین روان‌درمانگر و مراجع، ضد روان درمانی است
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان | این خانم روان درمانگر سریال است یا...؟ | پاشنه آشیل «افعی تهران» | ببینید
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • رِندی پیمان معادی در «افعی تهران»/ اشکال این اتاق درمان کجاست؟
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان