Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:31:05 GMT

مهلت هفت روزه برای شکایت از نحوه برگزاری انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۸۲۴۹

مهلت هفت روزه برای شکایت از نحوه برگزاری انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه شــماره (۱۷) خود از کسانی که نسبت به انتخابات شکایتی دارند دعوت کرد، شکوائیه خود را تسلیم شورای نگهبان کنند.

متن اطلاعیه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بدین‌وسیله ضمن تشکر از مردم شریف حوزه‌های انتخابیه و کلیه هیأت‌های اجرایی و نظارت به اطلاع می‌رساند در اجرای تبصره ۱ ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی چنانچه کسانی از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند، می‌توانند ظرف مدت هفت روز از تاریخ اخذ رأی، شکایت مستند خود را در به هیأت‌های نظارت استان‌ها و شهرستان‌های مراکز حوزه انتخابیه و یا دبیرخانه شورای نگهبان به نشانی: تهران، خیابان امام خمینی (ره)، روبروی دانشکده افسری امام علی (ع)، خیابان فلسطین جنوبی، دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شایان ذکر است به استناد تبصره ۲ ماده ۶۸ قانون مذکور، شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان، شامل نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، نام پدر، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

همچنین مستنداً به تبصره ۳ ماده ۶۸ قانون، در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک کسی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، موضوع قابل تعقیب و پیگیری قضایی خواهد بود.

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرحله دوم

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شکایت انتخابات شورای نگهبان هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد پاکمهر در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که در آمفی‌تئاتر دانشکده فنی و حرفه‌ای اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: نظارت یکی از ابعاد مهم وظایف و عملکرد شورای اسلامی شهر و روستا است که به دلیل ضعف قانونی مشکل و ضعف در این زمینه مشاهده می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت شورای شهر صرفاً در حیطه شهرداری‌ها خلاصه نمی‌شود و در سایر امور هم مربوط است.

وی در ادامه افزود: با هدف پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این نهادها اضافه شد.

نایب اول رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قیر رایگان به اندازه مورد نیاز برای استفاده شهرداری‌ها تخصیص پیدا کرده است.

پاکمهر خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت.

کد خبر 6095084

دیگر خبرها

  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم