Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@14:28:01 GMT

تهدید آمریکا برای استفاده از اهرم تحریم علیه بلاروس 

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۸۴۴۹

تهدید آمریکا برای استفاده از اهرم تحریم علیه بلاروس 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، بیگن به خبرنگاران گفت: ایالات متحده در حال هماهنگی با اتحادیه اروپا است و به دنبال هدف قرار دادن مقامات (بلاروس) و قوانین صادرات است. 

معاون وزیر امور خارجه آمریکا افزود: من انتظار دارم فقط در طی چند روز آینده در موقعیتی قرار بگیریم که بتوانیم لیست اضافی تحریم‌هایی را که به موازات تحریم‌هایی که توسط اتحادیه اروپا وضع می‌شود، تعیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بیگن همچنین تاکید کرد که آمریکا از خواسته‌های "سوتلانا تیخانوفسایا" سیاستمدار اصلی مخالف بلاروس برای انتخابات ریاست جمهوری کاملاً آزاد و عادلانه، آزادی کلیه زندانیان سیاسی و تحقیقات درباره جرایم مقامات علیه مردم پشتیبانی حمایت می‌کند. 
پس از اعلام نتایج انتخابات ۹ آگوست (۱۹ مرداد) در بلاروس که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهوری فعلی بیش از ۸۰ درصد آرا را به دست آورد، اعتراض‌هایی در سراسر این کشور رخ داد که همچنان ادامه دارد. معترضان خواستار استعفای لوکاشنکو و برگزاری انتخابات به گفته آن‌ها شفاف هستند.  
سوتلانا تیخانوفسایا، سیاستمدار اصلی مخالف بلاروس که پس از انتخابات به لیتوانی گریخت، می‌گوید که او آماده رهبری این کشور است و یک چارچوب قانونی جدید برای برگزاری انتخابات عادلانه می‌خواهد.  
لوکاشنکو که می‌گفت هرگز به برگزاری انتخابات جدید حاضر نخواهد شد اما در هفته گذشته در نشستی مطبوعاتی با نمایندگان چند رسانه روسی در کاخ استقلال (اقامتگاه رسمی رئیس جمهوری در مینسک) در سخنانی که حاکی از تغییر لحن تلویحی در مواضع اخیر خود بود، اعلام کرد که امکان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در این کشور بعید نیست. 
وی همچنان پیشتر پیشنهاد تقسیم قدرت در بلاروس را مطرح کرده بود. 
 

برچسب‌ها الکساندر لوکاشنکو اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الکساندر لوکاشنکو اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا بلاروس الکساندر لوکاشنکو اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا بلاروس اخبار کنکور برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوزهای ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهدهای انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهدهای مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان