Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:03:09 GMT

ذوق‌زدگی نتانیاهو از توافق عادی‌سازی روابط با بحرین

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۸۹۶۴

ذوق‌زدگی نتانیاهو از توافق عادی‌سازی روابط با بحرین

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی "فلسطین الیوم"، نتانیاهو تاکید کرد، مایه خرسندی است که به اسرائیلی‌ها اعلام کنم ما امشب به توافق صلح با یک کشور عربی دیگر یعنی بحرین دست یافتیم و بحرین نیز به توافق صلح تاریخی با امارات پیوست.

وی افزود که ۲۶ سال طول کشید تا با سومین کشور (امارات) توافق صلح امضا کردیم و توافق با چهارمین کشور عربی تنها ۲۹ روز طول کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو افزود: این دوره جدیدی از صلح است، صلح در برابر صلح و اقتصاد در برابر اقتصاد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که کشورهای دیگر عربی نیز [به زودی] روابط خود با اسرائیل برقرار خواهند کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.

براساس بیانیه مشترک رهبران آمریکا، بحرین و رژیم صهیونیستی، آنها در مورد "ایجاد روابط کامل دیپلماتیک میان اسرائیل و پادشاهی بحرین توافق کرده‌اند.

 ترامپ خبر موافقت بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل را پس از تماس تلفنی با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی توییتری اعلام کرد. 

در این بیانیه آمده است که نتانیاهو و عبداللطیف الزیانی وزیر امور خارجه بحرین "بیانیه تاریخی صلح" را در این مراسم امضا می‌کنند.

خبر عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی چند روز پس از آن روی می‌دهد که درخواست فلسطین برای گنجانده شدن بندی در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای مخالفت با عادی سازی امارات با رژیم صهیونیستی به علت اعتراض بحرین حذف شده بود.

با عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی، این کشور چهارمین کشور عربی و دومین کشور حاشیه خلیج فارس است که به صورت علنی با تل‌آویو روابط خود را عادی می‌کند.

این اقدام بحرین پس از آن روی می‌دهد که «الی کوهن» وزیر امنیت و اطلاعات رژیم صهیونیستی ۲۷ مردادماه گذشته گفت که پیش بینی وی آن است که بحرین از جمله کشورهای بعدی باشد که به پیروی از امارات، روابط خود با اسرائیل را عادی می‌کند.

منابع صهیونیستی فاش کردند روابط میان بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است.

رژیم صهیونیستی و امارات ۲۳ مرداد نیز با انتشار بیانیه‌ای مشترک، رسماً از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند، اقامی که بازتاب بسیاری منفی در جهان اسلام داشته و مردم مسلمان و دولت برخی کشورهای منطقه را خشمگین کرده است.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا حمد بن عیسی آل خلیفه بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا بنیامین نتانیاهو ایالات متحده آمریکا بنیامین نتانیاهو اخبار کنکور عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است

«بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به براندازی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد و گفت اگر اعضای کابینه با «پیشنهاد خوب برای توافق اسرا» مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

وی امروز یکشنبه افزود اگر کابینه نتانیاهو مانع از انعقاد توافق اسرا شود که سرویس امنیتی از آن حمایت می‌کند، هیچ اجباری برای کابینه وجود ندارد که به کار خود ادامه دهد.

گانتس در واکنش به تهدید «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی این رژیم که گفته بودند در صورت تعلیق عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح، در جنوب نوار غزه از کابینه خارج خواهند شد، گفت اگر کابینه مانع از توافق اسرا شود، در کابینه جنگ نمی‌ماند.

وی تاکید کرد حمله به رفح مهم است اما بازگرداندن اسیران صهیونیستی مهم‌تر است.

همچنین «یائیر لاپید» رئیس مخالفان کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در اظهاراتی گفت که کابینه باید از میان این گزینه‌ها یکی را انتخاب کند؛ زنده بازگرداندن اسرا یا بن‌گویر و اسموتریچ، رابطه با آمریکا یا بن‌گویر و اسموتریچ، توافق با عربستان یا بن‌گویر و اسموتریچ، امنیت یا بن‌گویر و اسموتریچ.

اخیرا روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مخالفت بن گویر و اسموتریچ، نتانیاهو را برای ایجاد مانع در رسیدن به توافق با گروه‌های فلسطینی در غزه تحت فشار قرار می‌دهد.

این روزنامه نوشت: حتی زمانی که نتانیاهو مفاد قرارداد را بپذیرد، مخالفت بن گویر و اسموتریچ باعث می‌شود که در جلسات گسترده دولت، اظهارات خود را تغییر دهد تا احتمال انعقاد توافق را از بین ببرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است