Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا به امروز هیچ شواهدی مبنی بر اینکه مواد غذایی، بسته بندی آنها یا توزیع مواد غذایی منبع یا روش انتقال کروناویروس باشد، وجود ندارد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگاری برنا؛ کارشناسان کمیسیون بین المللی مشخصات میکروبیولوژیکی مواد غذایی (ICMSF) در این رابطه به بررسی شواهد موجود در مورد احتمال انتقال کروناویروس از طریق مواد غذایی یا بسته بندی آنها پرداخته و دریافتند که این احتمال بسیار کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان اظهار داشتند: گرچه ممکن است فردی مواد غذایی آلوده به کروناویروس را مصرف کند و از این طریق مبتلا شود اما هرگز چنین اتفاقی در عمل رخ نداده است. با این حال هنوز هم بر رعایت موارد بهداشتی مربوط به مواد غذایی تاکید می شود.

یافته های این محققان مشابه با گزارش کارشناسانِ سازمان غذا و داروی آمریکاست که نشان داد خطر ابتلا به بیماری کووید-19 از طریق مواد غذایی یا بسته بندی آنها تقریبا وجود ندارد.

در گزارش این کمیسیون آمده است: تا به امروز هیچ شواهدی مبنی بر اینکه مواد غذایی، بسته بندی آنها یا توزیع مواد غذایی منبع یا روش انتقال کروناویروس باشد، وجود ندارد. هیچ ماده غذایی نباید به عنوان عامل خطر یا حامل کروناویروس در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کووید 19 راه های انتقال کرونا انتقال کرونا از طریق مواد غذایی بسته بندی آنها مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • بسته ویژه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون