Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد صفوری» کارشناس آمریکایی-فلسطینی امروز (جمعه) در گفت‌و‌گویی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به تأثیر این رخداد بر توسعه لابی صهیونیسم در آمریکا پرداخت. 

او به وبگاه عربی۲۱ گفت که این حادثه یک نقطه عطف در لابی‌گری صهیونیست‌ها در آمریکا بود، بدین صورت که آن‌ها توانستند بر عامه مردم از این گذرگاه تأثیر بگذارند و چنین وانمود و تبلیغ کنند که مسلمانان برای تمامی آمریکایی‌ها دشمن محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی دموکرات‌ها در آمریکا از لحاظ تاریخی قرابت بیشتری به صهیونیست‌ها دارند و از سوی دیگر گروه لابی‌گری کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ای‌پک) بیشتر از دموکرات‌ها بود اما حوادث ۱۱ سپتامبر این وضعیت را تغییر داد.   

خالد صفوری گفت که لابی اسرائیل با سوءاستفاده از موج شکل گرفته علیه مسلمانان در آمریکا، تلاش کرد تا در اذهان آن‌ها مسلمانان را دشمن آمریکایی‌ها جلوه دهد و مبارزه با تررویسم را مبارزه علیه مسلمانان بخواند تا در مراحل بعدی درگیری رژیم اسرائیل با فلسطینیان را مبارزه با تروریسم جلوه دهد.  

او افزود: «ای‌پک توانست آمریکایی‌ها را قانع کند که جنگ اسرائیل همان جنگ آمریکاست و تروریست‌هایی که حملات علیه آمریکا را ترتیب دادند، همانهایی هستند که به اسرائیل حمله می‌کنند و از این پس بود که همدردی‌ با اسرائیلی‌ها افزایش زیادی پیدا کرد.»    

این کارشناس فلسطینی‌الاصل ساکن آمریکا سپس گفت که این سخنان به معنی این نیست که دموکرات‌ها در مسیری خلاف اسرائیل گام بر می‌دارند اما از اینکه اسرائیل چنین وانمود می‌کند که حمایت آمریکا از این تل آویو یک سیاست حزبی و مخصوص جمهوری‌خواهها است، عصبانی هستند. 

خالد صفوری در بخش دیگری از سخنان خود به نوع رفتار سیاسی نتانیاهو پرداخت و گفت که نتانیاهو بزرگترین خدمت را به فلسطینی‌ها کرد، چرا که او اخیرا ائتلاف با آمریکا را به نام ترامپ و جریان راستگرای آمریکا زده و این مسأله موجب شده است تا بخش زیادی از دموکرات‌ها حتی یهودیان دموکرات نیز از چنین اقدامی خشمگین باشند.  

صفوری توضیح داد که حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی هیچ زمانی مبنای حزبی نداشته است، اما بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ این حمایت را حزبی و به نفع جمهوری‌خواهها کردند.  

او گفت که نتانیاهو چنین سیاستی را پیش از روی کار آمدن ترامپ آغاز کرد و آن زمانی بود که به هنگام سفر خویش به آمریکا به طور مستقیم از اعضای کنگره خواست به علت توافق هسته‌ای با ایران تا علیه «باراک اوباما» رأی دهند. این درخواست برای دموکرات‌ها یک توهین محسوب می‌شد، چرا که یک مسئول خارجی از کنگره خواسته بود تا علیه رئیس‌جمهور رأی منفی بدهد. در آن ماجرا حتی یهودیان دموکرات نیز به نتانیاهو اعتراض کردند.  

این کارشناس امور آمریکا چنین تحولی در رابطه رژیم صهیونیستی با احزاب آمریکایی را حاصل یک شب و روز ندانست و گفت که این روند به طور تدریجی و از حوادث ۱۱ سپتامبر به این سو آغاز شده بود.  

به گفته وی گروه لابی‌گری کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ای‌پک) هم اکنون تمامی تلاش خود را برای مخالفت با درخواست اعضای دموکرات کنگره برای تعویق طرح اشغال کرانه باختری به کار گرفته است.

سخن این کارشناس امور آمریکا در خصوص رابطه لابی ای‌پک با جمهوری‌خواهان در حالی است که  «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات پیش رو، بامداد امروز (جمعه) طی سخنرانی در همایش لابی صهیونیستی «جِی استریت»، مدعی شد ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای ایران، رژیم اسرائیل را در خطر قرار داده و همچنین با پذیرش تئوری‌های توطئه راست‌های افراطی، جامعه یهودیان آمریکا را نیز به خطر انداخته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا اسرائیل رژیم صهیونیستی ترامپ حملات یازده سپتامبر جمهوری خواهان دموکرات ها ۱۱ سپتامبر دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ دکتر علی امیدی کارشناس روابط بین الملل و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: این اعتراض شکل گرفته در دانشگا‌های اروپا و آمریکا و استرالیا نشان دهنده وجدان بیدار جهانیان است.
دکتر حسین مسعود نیا کارشناس جامعه شناسی سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان هم معتقد است طوفان القصی شکست بزرگی برای اسرائیل بود و ناکارآمدی این کشور در امنیت نظامی و امنیتی را نشان داد.
وی گفت :گسترش جنک در جهان راه فرار نتانیاهو بود که با پاسخ ایران روبرو شد.

این استاد دانشگاه افزود: هم اکنون در سایه سانسور‌های شدید خبری و بافعالیت رسانه‌های حق جو افکار عمومی جهان در سطح نخبگان بیدار شده و بزود در جاموامع گسترش می‌یابد.
دکتر قدرت الله خسرو شاهی حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان هم گفت ایران در عملیات وعده صادق به جهانیان نشان داد که اسرائیل شکست پذیر است.
وی گفت دفاع همه جانبه دولت‌های غربی از لابی صهیونیست سبب گسترش اعتراض در جوامع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • آمریکای شعله‌ور!
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است