Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:46:57 GMT

پروژه 300 واحدی تعاونی ملایر در حال اقدام برای مسکن ملی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۹۷۰۳

پروژه 300 واحدی تعاونی ملایر در حال اقدام برای مسکن ملی

احمد مرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه اجرای طرح مسکن مهر یکی از اقدامات دولت قبل با هدف تأمین مسکن اقشار کم‎درآمد بود که باعث خانه‎دار شدن عده زیادی شد موضوعاتی مانند تورم‌های شدید بازار مصالح و رکود بازار مسکن را از جمله مشکلاتی برشمرد که در اجرای احداث مسکن مهر هزینه‌های سنگینی به دولت، شرکت‌ها و سازندگان تحمیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای احداث مسکن مهر در شهرستان ملایر ۹ هزار و ۱۴۵ واحد برای دریافت تسهیلات یارانه‌ای به بانک مسکن معرفی شدند گفت: از این تعداد ۸۰۱ واحد آن مختص شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شامل جوکار، سامن، زنگنه و ازندریان و مابقی واحدها مختص شهر ملایر بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر بیان کرد: در شهر ملایر نیز واحدهای مسکن مهر شامل ۴۵۲ واحد سه‌جانبه و ۲ هزار و ۷۰۲ واحد تعاونی و تعداد ۵ هزار و ۱۹۰ واحد مربوط به خودمالکین است.

وی با بیان اینکه واحدهای تعاونی نیز در شهر ملایر ساخته شد افزود: تنها دو پروژه تعاونی مسکن که یکی از آنها به تعداد ۳۰۰ واحد با توجه به مشکلاتی چون نبود متقاضی ادامه کار با مشکل مواجه شد و در حال حاضر نیز این پروژه در حال اقدام برای مسکن ملی است.

مرشدی ادامه داد: پروژه ۱۴۰ واحدی خانه کارگر نیز تا بخش اسکلت‌بندی پیش رفت و حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که این پروژه نیز در حال اقدام برای مسکن ملی است.

وی با اشاره به اینکه در بخش امکانات و زیرساخت‌های مسکن مهر نیز تلاش شده امکانات را برای ساکنان منطقه فراهم کنیم گفت: در این زمینه تاکنون دو مدرسه احداث شده و یک مسجد نیز ساخته شده که نیمه‌کاره است، اقدامات بعدی برای تکمیل آن با پیگیری‌ در حال اجراست.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر احداث فروشگاه  با توجه به تعداد بالای جمعیت مسکن مهر و ایجاد یک کلانتری در راستای امنیت مردم را از دیگر نیازها برشمرد و تصریح کرد: زمین نیز برای نیروی انتظامی در نظر گرفته شده که ادامه کار باید از سوی ناجا پیگیری و انجام شود.

وی محوطه‌سازی و مشکلات ترانشه‌ها را از جمله مشکلات مسکن مهر در ملایر دانست و به بازدیدهای مدیرکل راه و شهرسازی استان و مسوولان مختلف کشوری و استانی اشاره کرد و افزود: این باز‌دیدها با هدف پیگیری و رفع مشکلات مسکن مهر انجام شد.

مرشدی به محوطه‌سازی مسکن مهر ملایر اشاره کرد و گفت: با قراردادی که با شهرداری در زمینه محوطه‌سازی داشتیم مقداری از کار انجام شده و حجت‌الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر طی دیداری که با مهندس مهرآبادی معاون وزیر داشت قرار بر این شد ۱۰ میلیارد تومان برای حوزه محوطه‌سازی مسکن مهر و ترانشه‌ها از فروش زمین‌های دولتی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در این راستا شهرداری تا پایان سال گذشته کار محوطه‌سازی را تا حدودی انجام داده اما با توجه به پایان تفاهمنامه پروژه محوطه‌سازی متوقف شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر گفت: ما نیز طی نامه‌ای به شهردار ملایر برای ادامه تفاهمنامه سال قبل و عقد تفاهمنامه جدید اعلام آمادگی کردیم که منتظر برآورد جدید و معرفی نماینده از طرف شهرداری برای انعقاد قرارداد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز مدیرکل راه و شهرسازی استان پیگیری لازم را برای ادامه محوطه‌سازی مسکن مهر ملایر در برنامه دارد گفت: ایشان از شهرداری ملایر خواسته  تا ادامه کار انجام شود و در این زمینه حمایت‌های لازم از سوی راه و شهرسازی استان و شهرستان انجام می‌شود.

مرشدی با بیان اینکه تاکنون ۱۷۷ متر با ارتفاع ۵ و نیم متر دیوار حائل پشت ترانشه‌ها انجام شده است افزود: در این زمینه نیز باید اعتبارات لازم برای ادامه کار اختصاص پیدا کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مسکن مهر ملایر در مواقع بارانی با مشکلات آبگرفتگی مواجه بود در این زمینه بازرسی از تهران از منطقه مسکن مهر ملایر بازدید داشت که می‌طلبد شهردار از طریق مشاور ذیصلاح تمهیداتی را برای حل مشکل با همکاری راه و شهرسازی اتخاذ کند.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان ملایر در پایان سخنانش افزود: از ۴۳۲ واحد دژچنار نیز ۲۴۰ واحد تحویل داده شده و ۱۹۲ واحد باقی مانده که سال آتی آماده تحویل است.

انتهای پیام/ 89013

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن مهر مسکن ملایر مسکن مهر ملایر راه و شهرسازی محوطه سازی ادامه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) بازار سهام، با ۵ هزار و ۱۸۶ واحد کاهش معادل ۲۳ صدم درصد به دو میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۳۱ واحد رسید.

به گزارش مشرق، شاخص هم وزن نیز با ۱۹۲ واحد افزایش معادل ۳ صدم درصد در محدوده ۷۵۱ هزار و ۳۷ واحد قرار گرفت.

نمادهای فملی، فارس، فولاد، شبندر، کگل، تاصیکو و وبملت از نمادهای تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند. اما نمادهای وامید، سدشت، کویر، غبشهر، ثفارس، وکغدیر و وبانک با تاثیر مثبت از کاهش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

نمادهای شستا، ذوب، غبهشر، فملی، فولاد، خودرو، و توس و خساپا هم از نمادهای پرتراکنش بر بازار سهام بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۷ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد رسید.

نمادهای مادیرا، وهور، سپیدار، بپاس، آریان، فصبا و بساما از نمادهای با تاثیر منفی و نمادهای آریا، توسن، غصینو، کزغال، ثپردیس و حسینا از نمادهای با تاثیر مثبت بر بازار فرابورس امروز بودند.

بازار امروز سهام شاهد ۲۴۱ نماد مثبت برابر ۵۶۵ نماد منفی بود. ۵۳ صف خرید مقابل ۵۲ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۸۴ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز ۷ میلیارد و ۱۲۰ میلیون سهام را به ارزش ۲ هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان دست به دست کردند.

ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۴ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • همه ارکان دولت درگیر طرح نهضت ملی مسکن/ جهادگران پای کارند
  • بلاتکلیفی مسکن مهر ۲۸۵ واحدی گیان نهاوند
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده