Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب الله مسعودی فرید گفت: تمام فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی تا سن ۲۳ سالگی یعنی ۵ سال پس از اینکه از سرپرستی مستقیم بهزیستی خارج می شوند، می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عده‌ای از بچه‌هایی که در بهزیستی نگه داری می‌شوند یا فرزندانی که در خانواده‌های سببی زندگی می‌کنند از نداشتن بیمه شکایت دارند و خواهان داشتن بیمه سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درخصوص وضعیت بیمه این بچه‌ها به خبرنگار گروه اجتماعی برنا گفت: تمام 10 هزار فرزندی که در مراکز سازمان بهزیستی اقامت دارند و همچنین فرزندانی که در خانواده‌های سببی و نسبی نگهداری می‌شوند، تحت پوشش بیمه خدمات درمانی پایه یعنی بیمه سلامت قرار گرفتند و حتی تا سن ۲۳ سالگی می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند.

او با اشاره به وضعیت بیمه کودکان بی شناسنامه افزود: ما برای تحت پوشش بیمه قرار دادن کودکان بدون شناسنامه و بی هویت مشکل داشتیم چون آنها اوراق هویتی نداشتند و نمی‌توانستند از خدمات بیمه استفاده کنند اما طی تفاهم نامه‌ای که بین سازمان بهزیستی و بیمه سلامت ایرانیان منعقد شده است، این فرزندان می‌توانند با ارائه معرفی نامه از سوی سازمان بهزیستی، هنگام بستری شدن در بیمارستان از خدمات بیمه استفاده کنند البته این وضعیت تازمانی حاکم است که آنها شناسنامه دریافت کرده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص سقف سنی این فرزندان در بهره مندی از بیمه سلامت گفت: این فرزندان تا سن ۲۳ سالگی یعنی ۵ سال پس از اینکه از سرپرستی مستقیم بهزیستی خارج می شوند، می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند و بعضا مواردی هم وجود دارد که برخی از فرزندان سازمان که دانشجو هستند از سن ۲۳ سالگی عبور کرده‌اند اما همچنان از بیمه خدمات درمانی برخوردار هستند.

مسعودی فرید درمورد کسانی که هنوز بیمه نشده‌اند، عنوان کرد: فرزندانی که تحت پوشش بهزیستی هستند اما هنوز بیمه نشدند، می‌توانند با مراجعه به بهزیستی شهرستان خود برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه خدمات درمانی اقدام کنند و اگر در سطح شهرستان و استان مشکل آنها رفع نشود ما در ستاد بهزیستی کشور این آمادگی را داریم که موضوع را پیگیری و حل و فصل کنیم.

او در پایان افزود: در هر صورت روال جاری ما این است که تمامی فرزندان بهزیستی تحت پوشش بیمه قرار گیرند و از خدمات آن استفاده کنند.

//انتهای پیام:2.5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی بیمارستان پوشش سلامت معاون بیمه استفاده کنند سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ارائه خدمات درمانی ۲۴۰ نفر داوطلب خانم و آقا در نذر خدمت با هلال‌احمر و قرارگاه جهادی الکفیل همکاری بی‌منت دارند.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه جهادی الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه شش هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان کرده است.

وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر داوطلب جمعیت هلال‌احمر وظیفه خدمت‌رسانی به مراجعان را
بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: یک هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است که پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از دوازدهم اردیبهشت پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می‌کنند، گفت: در این طرح نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال‌احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

کد خبر 750505

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است