Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت ۱۰ شب چهارشنبه گذشته، مأموران بسیج هنگام گشت در خیابان خواجه نصیرالدین طوسی تهران با شنیدن صدای شلیک ۳ تیر پیاپی مواجه شدند و بلافاصله جست‌و‌جو برای یافتن مکان تیراندازی را آغاز کردند و دقایقی بعد موفق شدند محل شلیک‌ها را که ساختمانی چهار طبقه در همان خیابان بود شناسایی کنند.

لحظاتی بعد وقتی مأموران در حال بررسی اطراف ساختمان بودند متوجه حرکات مشکوک مرد میانسالی - کریم آتشی - شدند که با حالتی پریشان در حال شستن لکه‌های خون در جلوی راه پله‌ها و در ورودی همان ساختمان بود که این شخص - کریم آتشی - با دیدن مأموران فوراً وارد ساختمان شد و در را بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در ادامه مأموران بسیج که به مرد میانسال مشکوک شده بودند موضوع را به پلیس گزارش دادند و بدین ترتیب دقایقی بعد مأموران و تیم جنایی به سرپرستی بازپرس ساسان غلامی در محل حاضر شدند.   با شروع تحقیقات پلیس مشخص شد مظنون ماجرا کریم آتشی کارگردان سینما و تلویزیون است که دقایقی قبل مرتکب قتل شده است. با این اطلاعات پلیس تلاش کرد تا او را به‌صورت مسالمت‌آمیز بازداشت کند، اما کریم آتشی ۵۶ ساله که مسلح به سلاح کلاشنیکف بود، حاضر نشد از دفتر سینمایی اش خارج شود و خودش را تسلیم پلیس کند.   دستگیری کریم آتشی پس از ۴ ساعت مذاکره پلیسی   پس‌از گذشت چند ساعت از ماجرا در حالی که نیرو‌های پلیس و تیم جنایی در محل حاضر شده بودند و تسلیم نشدن کریم آتشی، موجب تجمع اهالی محل و رهگذران شده بود و هر لحظه این امکان وجود داشت که کریم آتشی به خود یا دیگران آسیبی بزند، از این‌رو با دستور بازپرس جنایی نیرو‌های «نوپو» وارد عمل شدند و پس‌از شکستن شیشه‌های ساختمان و اتاقی که کریم آتشی مسلح در آن قرار داشت و همین‌طور با استفاده از گاز اشک آور، این کارگردان را به‌همراه اسلحه کلاشنیکف و ۷۲ تیر جنگی دستگیر کردند.

کریم آتشی جسد قربانی را به زیر راه پله برده بود   در ادامه مأموران به‌دنبال رد خون‌هایی که در راهرو ریخته شده بود رفتند و ساختمان را مورد بازرسی قرار دادند و در نهایت با جسد مرد ۶۰ ساله‌ای مواجه شدند که بر اثر شلیک چند گلوله به جمجمه و بدن او به قتل رسیده بود.   کریم آتشی که برای انکار قتل راه گریزی نداشت قتل را پذیرفت و در تشریح ماجرا گفت: دفتر کارم در طبقه همکف این ساختمان است و من چند شب در هفته برای کار در دفترم می‌مانم. مقتول مالک سه واحد این ساختمان بود و دو واحد آن را اجاره داده بود و یکی از واحد‌ها نیز در اختیار خودش بود. از مدت‌ها قبل بر سر مشکلات ساختمان با او اختلاف داشتم و از طرفی افراد زیادی به واحدش رفت و آمد داشتند و همین مسأله من را آزار می‌داد. چندین بار به او تذکر داده بودم، اما بی‌فایده بود. حتی به‌خاطر این اختلافاتی که با مقتول داشتم در دو دادسرا شکایاتی را علیه او ثبت کرده‌ام که در حال رسیدگی است.   کریم آتشی ادامه داد: مقتول مدتی قبل یک در آهنی بین طبقه همکف و طبقه اول کار گذاشته بود و شب حادثه بی‌دلیل با یک چکش به در می‌کوبید که به تصور من او به عمد این کار را می‌کرد تا من را عصبی کند. از دفترم بیرون آمدم و بابت این کارش به او تذکر دادم که اصلاً توجهی نکرد و ما باهم درگیر شدیم و با سلاحی که داشتم به او شلیک کردم و یکی از گلوله‌ها به جمجمه‌اش اصابت و او فوت کرد. بعد از آن هم تصمیم داشتم جسد را به زیرزمین منتقل کنم، اما چون خون زیادی مقابل در ریخته بود، داشتم آن‌ها را می‌شستم که مأموران متوجه کارم شدند و لو رفتم.   کریم آتشی در مورد اینکه اسلحه را از کجا آورده گفت: ما معمولاً برای فیلم‌های اکشن و پلیسی از مراکز نظامی سلاح می‌گیریم و بعد از پایان کار فیلمبرداری اسلحه‌ها را تحویل می‌دهیم. اخیراً برای تولید یک کار سینمایی ۸ اسلحه تحویل گرفتیم، اما ۷ اسلحه را برگرداندیم و یکی را پیش خودم نگهداشتم. ۷۲ فشنگ جنگی نیز از قبل داشتم.   پس از این اظهارات با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت، کریم آتشی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

زندگینامه کریم آتشی و همسرش (Karim Atashi)   نام اصلی: کریم آتشی

متولد: ۵ فروردین ۱۳۴۳ شهرری

زمینه فعالیت: سینما، تئاتر و تلویزیون

پیشه: کارگردان و فیلمنامه نویس

مدرک تحصیلی: دکترای علوم سیاسی

سال‌های فعالیت: ۱۳۶۹ تاکنون

قد: ۱۷۵ سانتیمتر

همسر: مرجانه گلچین (جدا شده)

بیوگرافی کامل کریم آتشی   کریم آتشی متولد ۵ فروردین ۱۳۴۳ در شهرری، کارگردان و فیلم نامه نویس اهل ایران است.

فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی عمران و دکترای علوم سیاسی است. کریم آتشی همسر سابق بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون است.

شروع فعالیت در ۲۶ سالگی

وی فعالیت هنری را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه و فعالیت سینمایی را در سال ۱۳۶۹ آغاز کرد و نخستین تجربه سینمایی او فیلم پنجاه روز التهاب در سال ۱۳۷۲ است.

فیلم نطفه شوم   شاید یکی از مشهورترین فیلم‌های کریم آتشی فیلم نطفه شوم به کارگردانی و نویسندگی خود کریم آتشی محصول سال ۱۳۸۷ و با بازی بازیگران مشهوری، چون لاله اسکندری و سام درخشانی و جمشید هاشم پور و محمد کاسبی و سیروس گرجستانی و شراره دولت آبادی است.

داستان فیلم   زن و شوهری که سال‌ها بچه دار نمی‌شدند، حال زن خبر از حاملگی اش می‌دهد…، اما این چطور ممکن است؟! به خصوص اینکه بچه چند هفته بیشتر ندارد و شوهر زن سه ماه در مأموریت بوده… و زن هیچگاه اینکه خیانت کرده را قبول نمی‌کند…

کریم آتشی سال‌ها پیش با مرجانه گلچین ازدواج کرد و پس از چند سال این زندگی به جدایی ختم شد.

علت طلاق و جدایی   این زوج زندگی موفقی نداشتند و پس از حدود ده سال زندگی مشترک از هم جدا شدند.

کریم آتشی در خرداد ۱۳۹۱ به دلیل سکته قلبی در بیمارستان پاسارگاد بستری شده بود. کریم آتشی یکی از مصدومین شیمیایی هشت سال دفاع مقدس است و به همین دلیل مشکلات ریه و تنفسی دارد.

فیلم شناسی

کارگردان

نطفه شوم (۱۳۸۷)

متهم (۱۳۷۵)

سلام به انتظار (۱۳۷۴)

انتهای قدرت (۱۳۷۳)

پنجاه روز التهاب (۱۳۷۲)

فیلم نامه نویس

نطفه شوم (۱۳۸۷)

متهم (۱۳۷۵)

سلام به انتظار (۱۳۷۴)

انتهای قدرت (۱۳۷۳)

پنجاه روز التهاب (۱۳۷۲)

تهیه کننده

پنجاه روز التهاب (۱۳۷۲)

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کارگردان قتل کلاشینکف پارسی خبر روز التهاب کریم آتشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد

حسینعلی رضا زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر طرح «زندگی با آیه‌ها» را فرصتی برای ترویج و تبیین آموزه‌های قرآن کریم در جامعه دانست و اظهار کرد: این طرح با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم با هدف ایجاد یک حرکت ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی آغاز شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان آستارا نیز پیگیری شد و به حول و قوه الهی با اهتمام همه آحاد مردم و مجموعه ها و نهادها در ۴ مرحله رقم خورد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم این طرح در ماه مبارک رمضان اقدامات خوبی انجام شد و از ظرفیت صداوسیما، فضای مجازی، شبکه مبلغان به ویژه جلسات جزء خوانی قرآن کریم برای به سمع و نظر رساندن قرآن به مردم استفاده شد بطوریکه که حدود ۵۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان آستارا پای درس قرآن نشستند.

حجت الاسلام رضا زاده با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح مسطورا در شهرستان آستارا گفت: مرحله سوم با برگزاری آزمون نهایی طرح مسطورا پس از اعلام عمومی در سطح شهرستان در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این آزمون با حضور ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم شامل دانش آموزان، روحانیون، کارمندان، بازاریان، معلمان و… با هدف یادآوری آیات فوق و تجلیل از برترین شرکت کنندگان در طرح فوق برگزار شد که پس از اعلام نتایج با هدایای نفیس از آنها قدردانی خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر نیز در مسابقات سراسری این طرح شرکت کردند، افزود: حدود ۱۰۰۰ نفر در شهرستان حافظ این ۳۰ آیه بودند.

وی از اجرای مرحله چهارم این مرحله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مرحله چهارم این طرح با هدف آشنایی بیشتر کنشگران قرآنی با بحث آموزه های قرآن برای زندگی است که با ایجاد نظام اندیشه‌ای و فکری و کنشگری در زمینه تعلیم کتاب براساس کتاب طرح کلی و عمل به قرآن با برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین و آفلاین برگزار می شود.

حجت‌الاسلام رضازاده گفتمان سازی قرآنی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآن کریم به باورها، اندیشه‌ها و رفتارهای عملی بین همه اقشار مردم را از نتایج اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در شهرستان آستارا دانست و گفت: قطعاً این طرح می تواند زمینه‌ساز ایجاد جامعه قرآنی در کشور باشد.

کد خبر 6092510

دیگر خبرها

  • به بهانه الکلاسیکوی ایران؛ بریس نیکبخت و ضربه سر کریم باقری مقابل سپاهان / فیلم
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب
  • ببینید | این موشک ایرانی قاتل ناوهای هواپیمابر است