Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در پیامی به مناسبت آغازسال تحصیلی تاکید کرد: آموزش‌ها در دانشگاه علم و فرهنگ باید به سمت پرورش نیروی انسانی تحصیل کرده، نوآور، خلاق و شجاع در تصمیم‌گیری سوق پیدا کند و با همکاری و بهره‌مندی از دانش و تجربه کشورهای دیگر زمینه مناسب برای ایجاد نوآوری و خلاقیت پدید آید

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ در متن پیام سید سعید هاشمی،آمده است:

بسمه تعالی

آغاز سال تحصیلی، شروع فصل تازه‌ای از زندگی علمی دانشجویان عزیز، استادان ارجمند و دست اندرکاران پرتلاش حوزه آموزش کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال تحصیلی جدید را درحالی آغاز می‌کنیم که عاشورای حسینی را پشت سر گذاشته‌ایم و همواره اذعان داریم که قیام کربلا از نخستین مراحل تا پایان آن، بالاترین درس، بهترین دانشگاه و اصلی‌ترین تجلی‌گاه آزادگی، عزت و شجاعت است. از سوی دیگر نیز سال تحصیلی پیش رو را به دلیل ادامه شیوع بیماری کرونا متفاوت‌تر از سال‌های  گذشته به صورت مجازی آغاز می‌کنیم درحالی که تلاش کرده‌ایم تا با علم و تکنولوژی از مسیرآموزش‌های کلاسیک به آموزش‌های الکترونیک تغییرجهت دهیم و امید داریم با فرهنگ نظم، صبوری، همدلی، مسئولیت پذیری و رعایت پروتکل های بهداشتی به سلامت ادامه مسیر دهیم تا وقفه ای درکیفیت و کمیت آموزش‌های دانشگاه ایجاد نگردد.   

مفتخرم که اعلام کنم با وجود مشکلات ناشی از بیماری کرونا، پشتکار و تلاش شما دانشجویان عزیز همراه با دانش و تجربه استادان فرهیحته‌ی دانشگاه علم و فرهنگ، باعث شد سال تحصیلی گذشته افتخارات خوبی برای همه ما رقم بخورد که بی‌تردید کسب رتبه یک نوآوری کشور و رتبه دهم دانشگاه های ایران به تایید موسسه‌های بین المللی مهم‌ترین آن‌ها بوده است.

راه اندازی بنیاد توسعه کسب و کار با هدف شکل‌گیری هسته‌های کسب و کار دانشجویی، تاسیس مرکزفناوری‌های دیجیتال دانشگاه به منظور افزایش کیفیت آموزش‌های مجازی، اخذ 45 بورس تحصیلی اراسموس پلاس از اتحادیه اروپا با همکاری دانشگاه‌های اتریش تاسال2023، افزایش4 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد وهمچنین درخشش دانشجویان دانشگاه وکسب رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد در برخی رشته‌ها و آماربالای رتبه‌های برتر زیر صد و دویست دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در رشته‌های مختلف تحصیلات تکمیلی از دیگر افتخاراتی بوده که جای بسی خشنودی دارد ولی همزمان یادآور وظیفه خطیر همه ما برای حفظ افتخارات کسب شده، توسعه آن‌ها و افزایش کیفیت و کمیت فعالیت‌های دانش بنیان در سال تحصیلی پیش رو می باشد.

رشد و توسعه اقتصادی درحال حاضر از مهم‌ترین مسائل کشور است که مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید دارند و تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد کلید اصلی آن است. از این رو ضروری است ما به عنوان دانشگاه مسئول وکارآفرین، مساله‌محوری را هدف قرار داده و با آموزش‌های مهارتی برای ایجاد بسترهای کارآفرینی با رویکرد رشدو توسعه اقتصادی کشور بیش از پیش تلاش کنیم.

آموزش‌ها در دانشگاه علم و فرهنگ باید به سمت پرورش نیروی انسانی تحصیل کرده، نوآور، خلاق و شجاع در تصمیم‌گیری سوق پیدا کند و با همکاری و بهره‌مندی از دانش و تجربه کشورهای دیگر زمینه مناسب برای ایجاد نوآوری و خلاقیت پدید آید. بر این اساس انتظار دارد تا در سال تحصیلی جدید، با وجود مشکلات و سختی‌های ناشی از کرونا، استادان و دانشجویان عزیز باپشتکار، تلاش، نوآوری، ریسک‌پذیری و امید به آینده ای روشن موفقیت‌های روزافزونی کسب نمایند.

در پایان، آغاز سال تحصیلی جدید را به تمامی اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان پرتلاش و متعهد دانشگاه علم و فرهنگ تبریک عرض نموده و امیدوارم بتوانیم با عنایت خداوند متعال و با پذیرش مسئولیت در محیطی آرام و سرشار از سلامتی ونشاط، گام‌هایی مؤثر برای پیشرفت و آبادانی کشور و اعتلای نام بلند ایران اسلامی برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علم و فرهنگ آغاز سال تحصیلی دانشگاه علم و فرهنگ نیروی انسانی سال تحصیلی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات

امتحانات نهایی به صورت کشوری برگزار می‌شود و تاثیرات مهمی بر آینده دانش‌آموزان دارد، از همین رو دانش‌آموزان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین نمرات را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که دانش‌آموزان در این خصوص نگرانی دارند و افت تحصیلی در امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که از دغدغه دانش آموزان به شمار می‌رود و این در صورتی است که بنا به گفته مسئولان مربوطه، بخشی از افت تحصیلی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود.

تأثیر انگیزه دانش‌آموزان در نمرات امتحانات نهایی

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

وی گفت: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یک‌باره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم، این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تأثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

وی ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش‌آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳

مصطفی پردلی، معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در صفحه ویراستی خود از مشخص شدن برنامه امتحانات نهایی خردادماه دانش‌آموزان خبر داد و نوشت:

«بنا بر اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه مشخص شد

با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان عزیز»

کد خبر 748368

دیگر خبرها

  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات