Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ؛ دکتر فرازمند ضمن بیان این مطلب افزود :  دولت ها ، جوامع و دانشمندان با پیدایش این ویروس به امتحان کشیده شدند و تا امروز هیچ کدام از این اینها نمره قابل قبولی نگرفتند چرا که پس از گذشت هشت ماه   از این بیماری ، کرونا همچنان یکه تاز صحنه است و کشورهای مختلف اعم از فقیر و غنی درگیر این ویروس هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران با بیان اینکه در این مواجهه چهره واقعی ددنیا در برابر ماست و حتی کشورهای مدعی شامل اروپا و آمریکا اغلب غافلگیرانه عمل کردند افزود :  تنها کشورهای  تایوان ، ژاپن و کره جنوبی موفق ترین کارنامه را در برابر این همه گیری داشتند و جا دارد جوامع در این مورد خاص و موارد دیگری که زیر ساختها را از پیش داشتند به  به عنوان یک الگو مورد توجه قرار گیرند .
وی گفت : کانون شکست جوامع کل دنیا در رویارویی با این ویروس شکاف های اجتماعی ، فرهنگی و علمی در همه سطوح ملی و بین المللی و فقدان ارتباط ریشه دار بین دولتها ،  دولتها و جوامع تحت حاکمیت و نیز مابین دانشمندان و مردم است .
دکتر فرازمند با بیان اینکه شکاف بین دانشمندان قلمروهای گوناگون نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است اظهار امیدواری کرد : کرونا سرمشقی باشد تا متولیان در سطح جهان به فکر ترمیم این شکافها باشند .
عضو هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران ادامه داد : ما برای توسعه و پیشرفت،  بیشتر از زیست شناسی یکپارچه ، نیازمند هم گرایی همه علوم برای  توسعه پایدار هستیم که دانشمندان باید این شعار توسعه پایدار را سرلوحه کار خود قرار دهند .
دکتر فرازمند افزود : در این سمپوزیوم درباره ، نگاه زیست شناسی و پزشکی به ویروس ، پیشرفتها در خصوص واکسن  کرونا در دنیا و ایران ، ساختار و ژنتیک ویروس و مسائل پزشکی مرتبط با این بیماری بحث خواهد شد .
وی با بیان اینکه  در دو شماره مجله ترویجی زیست شناسی ایران تمام جنبه های این بیماری و ویروس در قالب ۵۲ مقاله گردآوری شده خاطر نشان کرد : برخی از مطالب این کنفرانس هم احتمالا در این مجله به چاپ خواهد رسید.

46

کد خبر 1431458

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان زیست شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورایس روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی قرار است برای پنجمین بار در دو سال اخیر به عنوان سرمربی سپاهان برابر پرسپولیس قرار بگیرد و این در حالی است که ژوزه مورایس تاکنون ۲ پیروزی مقابل پرسپولیس به دست آورده که هر دو در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بوده و البته یک شکست در جام حذفی و یک مساوی در لیگ برتر هم برابر پرسپولیس در کارنامه او ثبت شده است. 

فصل گذشته مورایس در جام حذفی ۴-۲ مغلوب پرسپولیس شد، اما در لیگ برتر یک مساوی مقابل این تیم به دست آورد و یک پیروزی هم در کارنامه‌اش ثبت شد. امسال هم مورایس بازی رفت را از یحیی گل‌محمدی برد و حالا باید مقابل دستیار سابق او قرار بگیرد. خیلی‌ها عقیده دارند این آخرین فرصت مورایس و سپاهان برای حفظ شانس قهرمانی در لیگ برتر است و اگر آن‌ها نتوانند پیروز شوند بعد از این بازی باید تمام توان و تمرکز خود را روی جام حذفی بگذارند.

جایی که خبری از پرسپولیس و استقلال نیست و تیم‌هایی، چون سپاهان، تراکتور و ملوان از شانس خوبی برای قهرمانی برخوردار هستند. کارنامه مورایس مقابل پرسپولیس در مجموع قابل قبول است، اما تقابل با این پرسپولیس، مقداری متفاوت‌تر از ۴ دیدار گذشته است چرا که سبک و سیاق یحیی گل‌محمدی و اوسمار دقیقاً همان عاملی است که می‌تواند تفکرات تاکتیکی این مرد پرتغالی را در برابر سرمربی برزیلی پرسپولیس خراب کند.

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس 
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم