Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رویای آمریکایی» نوشته گلعلی بابایی به‌تازگی توسط نشر ۲۷ بعثت به چاپ سوم رسیده است.

مرور تاریخ دفاع مقدس یا جنگ تحمیلی علیه ایران با عنوان «بازخوانی پرونده جنگ نیابتی ایالات متحده علیه ایران» است. از نظر نویسنده کتاب، جنگ ۸ ساله ایران و عراق، فقط رویارویی ایران و عراق نبود بلکه ایران در این جنگ با آمریکا، روبرو شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انتخاب کتاب نیز از تشابه عنوان «رویای آمریکایی» استفاده شده که به رویاپردازی مهاجران اروپایی به آمریکا اشاره دارد.

این‌کتاب اردیبهشت ۹۷ رونمایی شد و حالا نسخه‌های چاپ سومش به بازار نشر عرضه شده‌اند.

گلعلی بابایی نویسنده این‌کتاب در معرفی آن گفته است: «گل‌علی بابایی در رابطه با این اثر گفت: سعی کردم کاری عرضه کنم که آکادمیک نباشد و جوان امروز آن را بخواند و دنبالش برود. اینکه او بداند کلید جنگ در سال ۱۳۲۹ طبق سند ارائه‌شده در کتاب زده شد یا در همان سالی که صنعت نفت ملی شد تا کودتای ۲۸ مرداد … اما پس از تمام این ماجراها که محقق نشد، چراغ سبزی به صدام نشان دادند که تو می‌توانی اکنون ژاندارم منطقه باشی، از این پس صدام با حمایت همه‌جانبه آمریکا و کشورهای عربی و غربی دست به تهاجم زد.»

چاپ سوم این‌کتاب با ۴۹۶ صفحه و قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5021534 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر 27 بعثت گلعلی بابایی تجدید چاپ صدام حسین ایالات متحده امریکا تازه های نشر گردشگری ترجمه معرفی کتاب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محرم 99 ویروس کرونا رایزنی فرهنگی انتشارات علمی و فرهنگی ادبیات جهان انتشارات سروش کتاب و کتابخوانی نقد کتاب کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت ۱۴۰۳_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بهار دیپلماسی تجاری ایران» به افتتاح ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با سخنرانی رئیس‌جمهور پرداخت و نوشت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته با سخنرانی آیت‌الله رئیسی افتتاح شد؛ نمایشگاهی که به تأکید رئیس‌جمهور مهم‌ترین نشانه و دلالت تحریم‌ناپذیری ایران است. این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که پنجشنبه گذشته نیز دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا برگزار شد. اگر این تحولات را در کنار واقعیت‌های دیگری همچون سفر اخیر رئیس‌جمهور و هیأت عالیرتبه ایرانی به پاکستان و سریلانکا قرار دهیم، یا رویداد مهمی چون افتتاح سد و نیروگاه تمام ایرانی در اومااویای سریلانکا را لحاظ کنیم، همه این واقعیت‌ها از گسترده‌تر شدن مناسبات تجاری و اقتصادی ایران در جهان حکایت می‌کند. این مناسبات به معنای ریل‌گذاری صحیح سیاست دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم است که زمینه شکست سیاست تحریم و انزوای اقتصادی ایران را فراهم می‌کند. در یک نمونه، افزایش حضور و ارتباط اقتصادی، مهندسی و فناورانه ایران با کشورهای جهان نشان می‌دهد هیچ نیت و اراده غیرقانونی نتوانسته مناسبات اقتصادی ایران با کشورهای مستقل جهان را قطع کند. پیام اصلی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران همین واقعیت است که رئیس‌جمهور نیز به آن اشاره کرد.

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «۲ شکار بزرگ انصارالله یمن در یک روز؛ پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا و نفتکش انگلیس» نوشت: آمریکایی‌ها تأیید کرده‌اند که پهپاد ۳۰ میلیون دلاری «ام‌کی و-۹ ریپر» این کشور در سواحل یمن ساقط شده است؛ انصارالله یمن هم اعلام کرده‌اند که یک کشتی انگلیسی را در جنوب‌غربی بندر «موخا» با سه موشک هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن این ‌بار بامداد شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد مدرن و گران‌قیمت آمریکایی یعنی «ام‌کی و-۹ ریپر» را که «در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب» سرنگون کرده است. «یحیی سریع»، این را هم گفت که نیروی دریایی کشورش یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ هدف قرار داد. به گفته این فرمانده جوان و محبوب، نیروی دریایی یمن نفتکش انگلیسی با نام Andromeda Star را با چند موشک در دریای سرخ هدف قرار داده است. وی تاکید کرد که هدف‌گیری با تعدادی موشک مناسب دریایی انجام شده که منجر به اصابت مستقیم شده است و «عملیات‌های نظامی ارتش یمن تا زمان پایان محاصره و جنگ علیه غزه ادامه خواهد یافت.»

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کی و-۹» در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره در حال انجام است. طبق گزارش شبکه آمریکایی «ای‌بی‌سی»، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ (آبان / آذر ۱۴۰۲) تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هرکدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار است.

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پروفسورهای ضد اسرائیل» نوشت: تظاهرات بی‌سابقه در راستای همبستگی با فلسطینیان به بیش از ۵۸ دانشگاه، مؤسسه و دانشکده در سراسر آمریکا سرایت کرده است، اما اقدامات در برخی از این دانشگاه‌ها تأثیرگذارتر و به تبع آن واکنش پلیس هم شدیدتر بوده است. در دانشگاه اوهایو در شرق آمریکا، پلیس به دانشجویان تحصن‌کننده، حمله و شماری از آنان را بازداشت کرد. در نیویورک محوطه دانشگاه جورج‌واشینگتن مملو از چادرهایی بود که دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه آن‌ها را نصب کردند. ضمن اینکه به دانشجویان بیرون دانشگاه اجازه ورود به محوطه دانشگاه داده نشد. همچنین در شمال ایالات متحده دانشجویان دانشگاه مینه‌سوتا به تظاهرات حمایت از فلسطین ملحق شدند و توقف نسل‌کشی را خواستار شدند. در ایالت تگزاس هم دانشجویان دانشگاه کالمر به تظاهرات ادامه دادند. شدت بازداشت‌ها در این تظاهرات به حدی بود که اعتراضات را سرکوب کرد. در دانشگاه آتلانتا در ایالت جورجیا خشونت شدید بود. نیروهای امنیتی تعدادی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی را بازداشت کردند، اما این بار برخلاف دانشگاه کالمر، بازداشت‌ها باعث نشد تظاهرات‌ها متوقف شود. دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک در این زمینه نقش پیشرو را ایفا کرد. دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه شب و روز دست از اعتراض نمی‌کشند. در دانشگاه نورث‌ایسترن، ۱۰۰ نفر از دانشجویان به دلیل همبستگی با غزه بازداشت شدند. در آمریکا شمار دانشجویان دستگیرشده به ۶۰۰ نفر رسیده است. دامنه این اعتراضات به اروپا هم گسترش یافته و پس از فرانسه، دیروز پلیس آلمان به سمت محل تجمع معترضان حامی فلسطین در مقابل دفتر صدراعظم حمله برد و ۷۵ نفر را بازداشت کرد و چادرهای‌شان را از میان برداشت.

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود تیتر «تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌» را برگزید و نوشت: یک پهپاد ام‌کیو ۹ریپر به ارزش ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که توسط انصارالله سرنگون شده است. به گزارش شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس نیوز، انصارالله یمن از ماه نوامبر تاکنون ۳ فروند این نوع پهپاد را سرنگون کرده است. به گفته سرویس تحقیقات کنگره، هر پهپاد ام‌کی و۹ ریپر ۳۰ میلیون دلار قیمت دارد. پایگاه خبری «المسیره» یمن به نقل از یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد، اعلام کرد یک پهپاد ام‌کی و۹ متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است. این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی مشکوک این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد. در همین ارتباط، مقامات یمنی هنوز واکنش رسمی درباره سقوط مشکوک این پهپاد گران قیمت آمریکایی در سواحل یمن اتخاذ نکرده‌اند. به گزارش شبکه ای‌بی‌سی نیوز، جنبش انصارالله یمن ماه نوامبر ۲ پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک از این پهپادها در ۳۰ میلیون دلار قیمت دارد.

هواپیمای MQ9 Reaper آمریکایی برای ترور خائنانه فرمانده سپاه قدس شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهید ابومهدی المهندس و کسانی که همراه آنها در فرودگاه بغداد بودند مورد استفاده قرار گرفت. ارزش آن را تا ۳۲ میلیون دلار نیز برشمرده‌اند و یکی از بهترین پهپادهای آمریکا محسوب می‌شود.

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با تیتر «شهریه بی ترمز مدارس» نوشت: شهریه مدارس و مراکز غیردولتی هرساله بر اساس ضوابط قانونی تعیین می‌شود و افزایش می‌یابد که بخش نامه آن دوم اردیبهشت به استان‌ها ابلاغ شد؛ بر این اساس هزینه‌های قابل پرداخت مطابق با «الگوی تعیین شهریه» بابت ارائه برنامه هفتگی مصوب از سوی مدارس غیر دولتی و منطبق بر برنامه درسی ملی و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش تعیین خواهد شد. به گزارش ایسنا با نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی و به دنبال آن پیش ثبت نام‌ها، شهریه‌های مدارس غیردولتی دغدغه بزرگ هرساله اولیا است، هرچند هنوز شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۴ رسماً اعلام نشده و فعال مقرر شده پیش ثبت نام‌ها بر اساس نرخ شهریه سال گذشته انجام شود اما گفته شده کف و سقف میزان «شهریه» بر اساس عملکرد مدارس و بارگذاری مدارک و اطلاعات در سامانه مدارس و مرکز غیردولتی تعیین می‌شود. بر اساس بخش نامه ابلاغی؛ «شهریه مصوب مدارس غیردولتی» بر اساس هزینه‌های قابل پرداخت مطابق با «الگوی تعیین شهریه» بابت ارائه برنامه هفتگی مصوب از سوی مدارس غیردولتی منطبق بر برنامه درسی ملی و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش تعیین می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «کانال‌یابی تورم مسکن» نوشت: روند رشد قیمت واقعی مسکن از سال ۹۰ تاکنون، حاوی ۴ مقطع معنادار برای سیاستگذار است و در عین حال، چشم‌انداز سال جاری را قابل پیش‌بینی می‌کند. بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد صرف‌نظر از اثر تورم عمومی بر روند قیمت آپارتمان‌های شهر تهران، بالابرنده‌های پرقدرت در بیرون این بازار وجود دارد؛ به‌طوری‌که فعالیت این محرک‌ها در فاصله ۹۷ تا ۹۹، سبب شد قیمت واقعی ملک طی سه سال پیاپی، به‌طور میانگین ۳۸ درصد در سال جهش کند و طی دو سال بعد از آن، تغییر جهت همین محرک‌ها باعث کاهش به ترتیب ۸ درصد و ۲۳ درصدی قیمت واقعی شد. پشت‌صحنه فراز و فرود تاریخی قیمت واقعی ملک، از رابطه مستقیم آن با «ریسک‌های غیراقتصادی» حکایت دارد. شرایط بازارها هنگام شکل‌گیری انتظارات تورمی به گونه‌ای است که سرمایه‌ها با حجم قابل توجهی به سمت ملک کشیده می‌شود. به این ترتیب، سیاستگذار برای حل مساله تورم مسکن هم «مهار ریسک‌های غیراقتصادی» را که در کوتاه‌مدت اثر معنادار روی قیمت ملک دارند و هم «مسیرسازی برای به‌کارگیری سرمایه‌های خرد در بخش واقعی اقتصاد» را از طریق مثلاً پایان‌دادن به مداخله در بازار سرمایه باید جزو اولویت‌های خود ببیند. در این مقاله فهرستی از ۶ فاکتور مسلط بر بازار مسکن و نتایج نظرسنجی از ۱۲۹ کارشناس و فعال اقتصادی آمده است.

کد خبر 748591

دیگر خبرها

  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • ببینید | تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض، نیروهای نیابتی ایران هستند!
  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب