Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:41:23 GMT

امدادگران شمیرانات جمعه را با ۴ حادثه پشت سر گذاشتند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۰۹۴۶

امدادگران شمیرانات جمعه را با ۴ حادثه پشت سر گذاشتند

جمال شریفی صبح شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار توضیح داد: در پی اعلام مرکز کنترل عملیات هلال احمر شهرستان مبنی بر گرفتار شدن دو کوهنورد ۲۹ و ۶۰ ساله در بین صخره‌ها و سقوط در سطح غیر همتراز در ارتفاعات کلکچال منطقه چشمه اول، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: عوامل امدادی پس از حضور در محل با متوجه شدند کوهنورد ۶۰ ساله دارای بیماری زمینه‌ای نیز بوده و به منظور کمک‌رسانی به محل سانحه رفته و خود نیز گرفتار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای امدادی پس از اقدامات اولیه و رهاسازی، هر دو کوهنورد را به مسیر کوهنوری انتقال داده و پس از دارو درمانی با رضایت شخصی مرخص کردند.

به گفته معاون هلال احمر شمیرانات، این عملیات در ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه با موفقیت به پایان رسید.

شریفی تصریح کرد: حوالی ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه در پی اعلام از مرکز کنترل عملیات هلال احمر شمیرانات مبنی بر ترومای پای راست خانم ۲۵ ساله ای در منطقه دارآباد بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستانی دربند به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از انجام اقدامات اولیه و تثبیت فیزیکی مصدوم را به دلیل دشواری در حرکت به محل امن منتقل کرده و در نهایت با رضایت شخصی مرخص شد و عملیات مذکور در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه با موفقیت به پایان رسید.

معاون جمعیت هلال احمر شمیرانات خاطرنشان کرد: حوالی ساعت ۱۴ در پی اعلام مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر شکستگی پای راست خانم ۵۰ ساله، در ارتفاعات کبوترخان دارآباد سریعاً یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستانی دربند به محل حادثه اعزام شد.

شریفی تصریح کرد: نجاتگران پس از انجام اقدامات اولیه بیمارستانی و تثبیت فیزیکی، مصدوم را به پایین کوه منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس شد و در ساعت ۱۵ و ۲۵ دقیقه عملیات با موفقیت به پایان رسید.

وی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات دارای ۵ پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

برچسب‌ها شمیرانات امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمیرانات امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر شمیرانات امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور پایگاه امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس جمعیت هلال احمر آباده گفت: در تماس تلفنی با این سازمان مبنی بر ریزش سقف یک منزل مسکونی در بارندگی اخیر در محله سیدان آباده، نجاتگران به محل حادثه اعزام شدند.
علی سعادتمند افزود: سه نجاتگر هلال احمر پس از ارزیابی و ایمن سازی صحنه، نسبت به آوار برداری و توزیع اقلام زیستی و امدادی اقدام کردند.

وی افزود: این حادثه خسارت جانی نداشت.
شهرستان آباده در شمال فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران