Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی همواره به عنوان پشیبان حقوق عامه، هرکجا که نهادی از و یا اشخاص خصوصی، اقدام به تضییع حقوق قانونی و شرعی مردم کرده به عنوان نهاد قاطع عدالت، اقدام به استیفای حق  و چشاندن طعم عدالت به مردم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: روسای دادگستری و دادستان‌ها سراسر استان در احقاق حقوق عامه وظیفه دارند از جرائم و تخلفات حوزه قضایی خود پیشگیری کنند و اجازه ندهند که حقوق مردم تضییع شود و همچنین باید با جدیت و اهتمام ویژه پیگیر حل مشکلات مردم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی تصریح کرد: امروز اقتصاد و معیشت مردم در شرایط حساسی قرار دارد و باید روسای دادگستری و دادستان‌ها حوزه‌های قضایی استان پیگیر حل مشکل تولید کنندگان، سرمایه گذارن مشروع و کارخانجات در شهرستان محل خدمت خود باشند و اجازه ندهند که تولید متوقف شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: مردم امیدشان به قوه قضائیه برای پیگیری و حل مشکلات آنان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و باید در همه ابعاد راه حل و راهکار برای حل مشکلات مردم و نیز بصورت فعال اقدامات موثری برای پیشگیری از ایجاد مشکلات، تخلفات و جرائم صورت بگیرد.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان اظهار داشت: روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خوزستان باید هم از باب تأمین احساس عدالت مردم و هم از باب پیشگیری مؤثر اقدام به شفافیت در رسیدگی‌ها و اطلاع رسانی مداوم و تفصیلی رسیدگی‌ها و آرای صادره نماید. به‌نحوی که هم مردم مطمئن شوند که در دستگاه قضایی پشتیبانی از حقوق فردی و جمعی آن‌ها قطعی است و هم متخلفین از برخورد قطعی و بدون تسامح دادگستری با خودشان همواره در ترس و دلهره قرار داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: نباید اجازه داد دشمن از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی مجرم و یا قاتل که امنیت کشور و مردم را به خطر انداخته و باید مجازات شود با فضا سازی و تحریف افکار عمومی جای جلاد و قاتل را با مظلوم عوض کند و باید خدمات، اقدامات و پیگیری‌های موثر روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به موقع اطلاع رسانی شوند.

او گفت: جایگاه دادگستری خوزستان در پارسال با تلاش و کوشش همکاران قضایی و اداری ارتقای پیدا کرده و باید با تلاش مضاعف جایگاه آن مرتفع‌تر شود و کیفیت، دقت و متقن بودن آرا می‌تواند در کاهش جمعیت کیفری تاثیر بسزایی داشته باشند و این مستلزم نظارت دقیق و مستمر روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خوزستان است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه احقاق حقوق مردم روسای دادگستری و دادستان ها حوزه های قضایی قضایی خوزستان دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد

محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای اداری که در سفر به شهرستان جویم برگزار شد، اظهار داشت: قدمت شهرستان ریشه دار و تاریخی جویم متعلق به هزاران سال قبل است و مردمی اصیل و دین دار و اهل خیر در این منطقه حضور دارند و این امر مسئولیت ما را در خدمتگزاری به این بخش از کشور عزیزمان سنگین‌تر می‌کند.

او با بیان اینکه پیگیری و سماجت مسئولان برای اجرایی شدن مصوبات، نقش مهمی در تحقق آن دارد، اظهار داشت: شهرستان‌هایی که پیگیر اجرای مصوبات بودند تا سقف ۹۰ درصد به اهداف خود دست یافته اند.

ایمانیه از تلاش برای تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت، تامین آب و احداث راه در شهرستان جویم خبر داد و افزود: کمیته ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم در زمینه ساماندهی زمین‌های مورد سکونت مردم با رعایت حدود قانونی تشکیل می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به عملی شدن تعهدات دولت در حوزه مسکن گفت: مرحله فونداسیون واجدین شرایط نهضت ملی مسکن تا پایان خردادماه باید به پایان رسیده باشد و پس از آن در فواصل سه ماهه باید ۲۵ درصد از مساکن تحویل واجدین شرایط شود.

او خواستار رسیدگی به تخلفات و غفلت‌های پیمانکار قبلی نهضت ملی مسکن در جویم شد و اظهار داشت: از طریق دادگستری و مجاری قانونی این موضوع پیگیری خواهد شد تا خدشه‌ای بر بیت المال وارد نشود و حقوق عامه مردم تضییع نگردد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز